Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Розроблено законопроект, який дозволяє вирішувати податкові спори без суду

Які ризики виникають при організації процедури адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень?

Скільки потрібно часу на підготовку фахівців з медіації?

Чи є особливості у взаєминах вітчизняного бізнесу, які необхідно врахувати при імплементації згаданої процедури?

Медіація на практиці - це коли дві конфліктуючі сторони замість звернення до суду приходять до професійного посереднику, який, вислухавши їх, пропонує оптимальний шлях вирішення проблеми. Медіатор не приймає рішень - перебуваючи на нейтральній стороні, він допомагає у вирішенні спору і досягненні такої угоди, при якому жодна зі сторін не відчуває себе програла. Юристи акцентують увагу на тому, що бізнесу для чіткого планування використання грошових коштів вкрай необхідне спрощення і прискорення процедури розгляду спорів з фіскальними органами.

Найважливіше, що даний підхід дає цілий ряд переваг для бізнесу, а саме:

- Розгляд спору між платником податків і податковим органом незалежним органом - медіаційних радою, що складається з представників громадськості, Міністерства фінансів та ГФС;

- Уникнення витрат на супровід тривалого судового процесу;

- Скорочення процедури оскарження рішення податкового органу;

- Можливість часткового скасування рішення податкового органу;

- Прозорість і законність процедури медіації;

- Уникнення ризику непередбачуваності судового спору і пені, нарахованої за час оскарження;

- Звільнення посадових осіб платника податків від кримінальної відповідальності при досягненні угоди в рамках процедури медіації.

У всіх розвинених країнах світу судові спори з податковими органами не мають такої масовості, як в Україні, і є скоріше винятком ніж правилом. Як в Україні, так і в інших країнах судовий процес є досить тривалим і витратним. У зв&;язку з цим велика частина суперечок між платниками податків і податковими органами вирішується на стадіях досудового оскарження.

Державна фіскальна служба України розробила пропозиції щодо законодавчого впровадження інституту податкової медіації. На даний момент законопроект знаходиться в Міністерстві фінансів України та проходить процедуру узгодження. При розробці концепції податкової медіації ДФС було детально вивчено і використано досвід таких провідних країн як Великобританії, США, Австралії, Нідерландів та Грузії. Відразу після погодження Міністерством фінансів України пропозицій ГФС, документ буде опублікований на сайті служби вже для обговорення з громадськістю.

Першочерговими завданнями ГФС при впровадженні інституту медіації відновить довіру бізнесу до податкових органів та налагодження конструктивного діалогу між платниками податків та ГФС.

Джерело: Прес-служба ГФС

 

Джерело: 

http://hyser.com.ua/economics/kak-nal...

http://sud.ua/news/2015/09/30/81490-r...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
30.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня   Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (наказ від 11.09.2025) З 27 вересня змінюються правила реєстрації ПН: роз’яснення ДПС Зміни в бронюванні: що передбачено в Програмі діяльності КМУ Для ФОП та самозайнятих – нові правила...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
30.09.2025
Лікарі та медпрацівники зможуть працювати без урахування вимог профстандартів і кваліфікаційних характеристик
Чи можуть в закладах охорони здоровʼя працювати лікарі та медперсонал, професії яких не мають кваліфікаційних характеристик або професійних стандартів? Більше за темою: Стратегія розвитку системи охорони здоров’я: що очікує медичні КНП Медичні відходи: новий порядок управління Кабмін уніс зм...
30.09.2025
Уряд вніс зміни до Порядку функціонування інтегрованої автоматизованої системи держнагляду
Кабмін ухвалив постанову про внесення змін до Порядку функціонування інтегрованої автоматизованої системи державного нагляду. Розглянемо, що саме змінили урядовці. Більше за темою: Податкові ризики щодо обліку транспортно-заготівельних витрат: аналіз судової практики 25 вересня 2025 року Кабмін ухв...
30.09.2025
Уряд привів правила закупівель за кошти програми Ukraine Facility у відповідність до міжнародних вимог
Кабмін затвердив новий розділ у правилах публічних закупівель під час воєнного стану. Він регулює, як саме замовники можуть використовувати кошти програми Ukraine Facility від Європейського Союзу. Більше за темою: Положення про закупівлю, облік та списання пального на підприємстві Тендерне забезпе...
Кращі матеріали