Розроблено законопроект, який дозволяє вирішувати податкові спори без суду
30.09.2015 304 0 0
Які ризики виникають при організації процедури адміністративного оскарження податкових повідомлень-рішень?
Скільки потрібно часу на підготовку фахівців з медіації?
Чи є особливості у взаєминах вітчизняного бізнесу, які необхідно врахувати при імплементації згаданої процедури?
Медіація на практиці - це коли дві конфліктуючі сторони замість звернення до суду приходять до професійного посереднику, який, вислухавши їх, пропонує оптимальний шлях вирішення проблеми. Медіатор не приймає рішень - перебуваючи на нейтральній стороні, він допомагає у вирішенні спору і досягненні такої угоди, при якому жодна зі сторін не відчуває себе програла. Юристи акцентують увагу на тому, що бізнесу для чіткого планування використання грошових коштів вкрай необхідне спрощення і прискорення процедури розгляду спорів з фіскальними органами.
Найважливіше, що даний підхід дає цілий ряд переваг для бізнесу, а саме:
- Розгляд спору між платником податків і податковим органом незалежним органом - медіаційних радою, що складається з представників громадськості, Міністерства фінансів та ГФС;
- Уникнення витрат на супровід тривалого судового процесу;
- Скорочення процедури оскарження рішення податкового органу;
- Можливість часткового скасування рішення податкового органу;
- Прозорість і законність процедури медіації;
- Уникнення ризику непередбачуваності судового спору і пені, нарахованої за час оскарження;
- Звільнення посадових осіб платника податків від кримінальної відповідальності при досягненні угоди в рамках процедури медіації.
У всіх розвинених країнах світу судові спори з податковими органами не мають такої масовості, як в Україні, і є скоріше винятком ніж правилом. Як в Україні, так і в інших країнах судовий процес є досить тривалим і витратним. У зв&;язку з цим велика частина суперечок між платниками податків і податковими органами вирішується на стадіях досудового оскарження.
Державна фіскальна служба України розробила пропозиції щодо законодавчого впровадження інституту податкової медіації. На даний момент законопроект знаходиться в Міністерстві фінансів України та проходить процедуру узгодження. При розробці концепції податкової медіації ДФС було детально вивчено і використано досвід таких провідних країн як Великобританії, США, Австралії, Нідерландів та Грузії. Відразу після погодження Міністерством фінансів України пропозицій ГФС, документ буде опублікований на сайті служби вже для обговорення з громадськістю.
Першочерговими завданнями ГФС при впровадженні інституту медіації відновить довіру бізнесу до податкових органів та налагодження конструктивного діалогу між платниками податків та ГФС.
Джерело: Прес-служба ГФС
Джерело:
http://hyser.com.ua/economics/kak-nal...
http://sud.ua/news/2015/09/30/81490-r...
Комментарии к материалу