Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Накази ДФС щодо внутрішньої організації погоджень не впливають на строки подання апеляційної скарги

09.08.2018

Документи щодо усунення недоліків залишеної без руху апеляційної скарги мають бути подані в установлений строк саме до суду. При цьому особливості організації роботи в установі, що таку скаргу подала, жодним чином не впливають на необхідність виконання нею своїх процесуальних обов’язків. Про таке йдеться в постанові Верховного Суду від 20.04.2018.

Дві спроби на скаргу

Постановою №822/2337/17 ВС залишив без змін ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду про відмову у відкритті апеляційного провадження через неповажність пропуску строку на оскарження рішення Красилівської об’єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Хмельницькій області у справі за позовом селянського (фермерського) господарства.

Відповідно до ч.2 ст.186 Кодексу адміністративного судочинства (у редакції, чинній на момент подання апеляційної скарги) таку скаргу на постанову суду першої інстанції слід було подати впродовж 10 днів із дня її проголошення, або з дня отримання копії постанови в разі складання останньої протягом 5 днів з дня закінчення розгляду справи, або прийняття постанови в письмовому провадженні.

З матеріалів справи апеляційний суд установив, що постанову суду першої інстанції прийнято 10.10.2017, а апеляційну скаргу разом з клопотанням про поновлення строку на апеляційне оскарження відповідач подав 28.11.2017. Суд не визнав поважними причини пропуску Красилівською ОДПІ строку на апеляційне оскарження, залишив скаргу без руху та запропонував апелянту вказати інші підстави для поновлення строку, які ще не були вказані та досліджені судом. Подавши апеляційну скаргу вдруге, ОДПІ зазначила, що своєчасно сплатила судовий збір, проте не відразу подала платіжне доручення до ГУ ДФС у Хмельницькій області, що й призвело до пропуску строку звернення до апеляційного суду зі скаргою.

Затримка була зумовлена приписами розд.2 Порядку організації роботи органів ДФС під час підготовки та супроводження справ у судах і ведення претензійно-позовної роботи, затвердженого наказом ДФС від 12.10.2015 №778. Згідно з наказом супроводження справ, стороною в яких є підпорядковані ДПІ, здійснюється підрозділами позовної роботи ГУ ДФС в областях. Саме тому платіжне доручення про сплату судового збору було надіслано відповідачем на адресу ГУ ДФС у Хмельницькій області. З огляду на територіальну віддаленість це зайняло певний проміжок часу та призвело до пропуску встановленого судом для усунення недоліку апеляційної скарги строку.

Із цього приводу в ухвалі про відмову у відкритті апеляційного провадження суд зазначив, що наведені аргументи вже розглядались у грудні 2017 р. — під час вирішення питання про поновлення строку на апеляційне оскарження. Вже тоді суд звертав увагу на те, що платіжне доручення необхідно було направити до суду, а не до ГУ ДФС у Хмельницькій області. Оскільки в заяві Красилівської ОДПІ наведені ті самі підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження, у відкритті провадження знову було відмовлено.

Гарантія визначеності

За приписами п.4 ч.1 ст.299 КАС у редакції, чинній на момент подання апеляційної скарги, у випадку пропуску строку апеляційного оскарження підставами для розгляду апеляційної скарги є тільки наявність поважних причин (підтверджених належними доказами), тобто обставин, які є об’єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи та пов’язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій.

Дотримання строків оскарження судового рішення є однією з гарантій додержання в суспільних відносинах принципу правової визначеності як складової принципу верховенства права. Ці строки обмежують час, протягом якого такі правовідносини можуть уважатися спірними. Після завершення таких строків, якщо ніхто не звернувся зі скаргою до суду вищої інстанції, відносини стають стабільними.

Водночас у ст.49 КАС (у редакції, чинній на час подання апеляційної скарги) було закріплено обов’язок осіб, які беруть участь у справі, добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами й неухильно виконувати процесуальні обов’язки, зокрема щодо сплати судового збору. Аналогічні положення закріплено й у ст.44 КАС, що набрав чинності з 15.12.2017.

Отже, дотримання вимог процесуального закону стосовно форми та змісту апеляційної скарги, сплати судового збору покладається на особу, яка має намір її подати, а тому апелянт повинен учиняти всі можливі та залежні від нього дії.

ВС наголосив, що, за нормами КАС, документи, які підтверджують усунення недоліків залишеної без руху апеляційної скарги (зокрема докази сплати судового збору), мають у встановлений строк бути подані саме до суду. При цьому особливості організації роботи в установі (передбачені наказом ДФС №778), що таку апеляційну скаргу подала, жодним чином не впливають на необхідність виконання нею своїх процесуальних обов’язків з урахуванням часу, потрібного для вирішення організаційних питань, пов’язаних із процедурою узгодження та проведення платежів (здійсненням видатків бюджету).

http://zib.com.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про «замороження» кредитів для аграріїв Сумісництво: обмеження, особливості та необхідні дії роботодавця Уряд дозволив бронювати 100 % працівників критично важливих підприємств на прифронтових територіях Трудовий договір і...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
22.08.2025
Документи, які набули чинності з 18 по 24 серпня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Указ Президента від 16.08.2025 № 599/2025 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 16 серпня 2025 року «Про застосування персональних спеціальних економіч...
22.08.2025
Зміни в законодавстві з 18 по 22 серпня 2025 року
Збірка змін в законодавстві, які відбулися цього тижня Змінено Порядок оформлення та видачі військово-облікового документа Уряд затвердив зміни до Порядку оформлення (створення) та видачі військово-облікового документа для призовників, військовозобов’язаних та резервістів і форми такого докум...
22.08.2025
Обмежено доступ до реєстрів оборонних підприємств: Верховна Рада прийняла закон
Нові правила є компромісом між двома ключовими цінностями: прозорістю та безпекою. Це рішення працює на користь громадян, підприємців і зміцнення держави в умовах війни. Більше за темою: Облік надання дронів на потреби оборони: держзамовлення, продаж, безоплатне передання 21 серпня 2025 року Верхов...
Кращі матеріали