Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Порядок встановлення ввізного мита на легкові автомобілі з ЄС

19.12.2016

Мінекономрозвитку запропонує Уряду ухвалити порядок застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів (код УКТЗЕД 8703) походженням з Європейського Союзу відповідно до положень статті 44 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС.

Метою використання зазначеного механізму спеціальних заходів є підтримка вітчизняної галузі легкового автомобілебудування внаслідок поступового зниження ставок ввізного мита на легкові автомобілі походженням з ЄС (на більшість видів протягом 10 років з 10% до 0%). Зокрема це може відбуватися шляхом тимчасового підвищення ставок ввізного мита (не більше ніж до рівня 10%, але не вище ставки ввізного мита (пільгової), що діяла у 2015 році) на легкові автомобілі походженням з ЄС. Механізм жодним чином не може спричинити блокування імпорту легкових автомобілів з ЄС.

Запропонований порядок застосування механізму спеціальних заходів передбачає прозору процедуру збору та аналізу інформації як щодо імпорту в Україну автомобілів з ЄС, так і впливу цього імпорту на стан національного виробника. Обов’язкові консультації зі стороною ЄС, в тому числі на основі зібраної статистичної інформації, мають сприяти об’єктивному, неупередженому та зваженому підходу української сторони щодо використання можливості запровадження спеціальних заходів.

Спеціальні заходи можуть бути  застосовані виключно за наявності всіх умов:

·              у разі якщо сукупний обсяг імпорту в Україну легкових автомобілів походженням з ЄС протягом року досягає 45 тис. одиниць, а його питома вага у споживанні на внутрішньому ринку становить понад 20 відсотків (20 відсотків на другий рік дії Угоди про асоціацію з поступовим збільшенням до 25 відсотків); та

·              якщо сукупний обсяг імпорту легкових автомобілів походженням з ЄС в Україну протягом останнього 12 місячного періоду, перевищить граничний обсяг усіх первинних реєстрацій легкових автомобілів в Україні за той самий період; та

·              при цьому заподіюється значна шкода національній промисловості, що виробляє подібний товар.

Обсяг імпорту в Україну автомобілів, які класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 8703, походженням з країн ЄС склав у 2015 році – 38,9 тис. штук, а за 9 місяців 2016 року – 30,6 тис. штук.

Таким чином, якщо у вересні 2017 року, наприклад, кількість імпортованих в Україну легкових автомобілів досягне 45 тис. одиниць і при цьому будуть дотримані інші вимоги, після консультацій зі стороною ЄС Україна матиме можливість підняти ставку ввізного мита до 10% виключно на період до кінця 2017 року.

При цьому, оскільки відповідно до графіку України ставка ввізного мита на легкові автомобілі (нові, з об'ємом двигуна понад 1500 см 3, але не більш як 2200 см 3) походженням з ЄС у 2017 році становитиме 8,2%, спеціальне мито не може перевищувати 1,8% відповідно.

Механізм застосування спеціальних заходів може бути застосований протягом періоду від 2 до 15 років дії Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (не застосовувався протягом першого року).

Повноваження по ухваленню рішень щодо застосування спеціальних заходів покладаються на Міжвідомчу комісію з міжнародної торгівлі, як орган, що здійснює оперативне державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності в Україні.

Джерело: http://www.me.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
З наступного року зміняться вимоги щодо призупинення трудового договору
За згодою сторін строк призупинення дії трудового договору може бути продовжений на строк понад 90 календарних днів, але не більше, ніж до дня припинення або скасування воєнного стану. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Наказ про скасування призупинення дії трудового договору Чи застосовуєтьс...
16.09.2025
Планують оптимізувати спецперевірки: законопроєкт
Пропонують оптимізувати порядок проведення спеціальної перевірки під час дії воєнного стану. Кого це стосуватиметься та які можуть бути нововведення? Більше за темою: Перевірки Держпраці під час воєнного стану: правила та нововведення Чи можуть податкові органи перевірити підприємця за його місцем...
16.09.2025
Мінекономіки внесло зміни до Критеріів підприємств
Міністерством економіки, довкілля та сільського господарства було внесено зміни до Критеріїв визначення підприємств, установ і організацій, які мають важливе значення для галузей національної економіки. Роглянемо, які відбулися зміни. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: ...
Кращі матеріали