Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Поломка авто через стан дороги: рішення Верховного суду

06.06.2018


Українські водії не платитимуть за пошкодження машин через стан доріг зі своєї кишені. Так постановив Верховний суд України.

Збиток завданий транспортному засобу повинна відшкодувати структура, на балансі якої знаходиться розбита дорога. Рішення було прийнято в ході розгляду справи №373/1281/16-ц в якому власник Renault Lodgy вимагав компенсацію 38,4 тис. грн. від Переяслав-Хмельницької міської ради.

Постанова ВСУ раз і назавжди розставляє все по своїх місцях: за ким офіційно закріплено ту чи іншу ділянку дороги - той і повинен відшкодовувати збитки, яких було завдано автомобілю або людині через його несправність (їм безпосередньо або страховим компаніям, якщо ті раніше провели виплати постраждалим). Тобто відповідальність несе не Укравтодор, не якась ще обслуговуюча компанія, а фактичний власник. Він повинен підтримувати дорогу в адекватному стані і платити, якщо не робить цього. Все чітко і зрозуміло.

ДТП через незадовільний стан доріг в Україні не рідкість. У таких аваріях страждає не тільки техніка, а й люди. Зазвичай всі витрати після цього несуть самі люди або страхові компанії, якщо авто застраховане.

Втім, водії вже вигравали подібні позови. Найчастіше після цього дуже складно дочекатися компенсації, але найнастирливіші власники все ж «вибивають» гроші приблизно протягом року.

Причини можуть бути найрізноманітніші. Наприклад, Держказначейство може гальмувати платежі на той чи інший регіон. Або в бюджеті міста або області може не бути відповідної статті витрат – на судові виплати (і, до речі, з цієї причини відшкодування гальмується найчастіше). Гроші у міста можуть бути, але якщо статтю витрат не затвердили, то місцеві керівники не можуть дозволити виплату, оскільки за фактом допустять нецільове використання коштів. Фактично це посадовий злочин, за яке чиновника при першій нагоді покарає Прокуратура або Контрольно-ревізійне управління.

http://mmr.net.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
11.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Мінфін відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 30.10.2025 Президент підписав Закон щодо бронювання працівників з проблемними ВОД Прийнято Закон щодо обґрунтування видачі листків непрацездатності Верховна Рада прийняла за основу законопр...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
12.11.2025
Оприлюднено проєкт постанови КМУ щодо господарської діяльності з управління небезпечними відходами
Мінекономіки оприлюднило проєкт постанови КМУ «Деякі питання щодо господарської діяльності з управління небезпечними відходами». Що планують змінити? Більше за темою: Чи треба сплачувати екологічний податок за тимчасове зберігання відходів – акумуляторів, шин? Як вести облік відх...
11.11.2025
Усі цифрові сервіси в Україні, у томі числі бізнесу, стануть безбарʼєрними
Законопроєкт «Про цифрову доступність в Україні» – частина нашої системної роботи з реалізації Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні до 2030 року. А також ще один крок, який наближає наше законодавство до європейських стандартів. Більше за ...
Кращі матеріали