Парламент підтримав за основу збільшення видатків для Сил оборони, а податковий законопроєкт відправив на повторне перше читання
3 вересня Верховна Рада підтримала за основу внесення змін до держбюджету-2024 з метою збільшення видатків сектору безпеки та оборони на 495,3 млрд грн. Водночас законопроєкт про внесення змін до Податкового кодексу, який є системно пов’язаним зі змінами до держбюджету, парламентарі відправили на повторне перше читання.
Збільшення видатків сектору безпеки та оборони передбачено для:
- Міноборони – 355,6 млрд грн;
- МВС – 108,1 млрд грн, (зокрема: Нацполіція – 15,2 млрд грн; Держприкордонслужба – 41,9 млрд грн; Нацгвардія – 48,2 млрд грн; ДСНС – 2,8 млрд грн);
- Державної спеціальної служби транспорту – 18 млрд грн;
- ГУР Міноборони – 7,5 млрд грн;
- СБУ – 5,1 млрд грн;
- Служби зовнішньої розвідки – 0,5 млрд грн;
- Держспецзв’язку – 0,3 млрд грн;
- Управління державної охорони України – 0,1 млрд гривень.
Левовою часткою джерел покриття додаткових видатків (462,4 млрд грн або 93 %) передбачено збільшення доходів загального фонду держбюджету в межах діючих ставок, скорочення видатків на обслуговування і погашення держборгу, збільшення плану розміщень ОВДП, скорочення низки видатків у загальному та спеціальному фонді держбюджету, а саме:
- збільшення доходів загального фонду державного бюджету на 120,8 млрд грн, зокрема:
- від перевиконання планових показників доходів держбюджету за січень – серпень 2024 року – 99,8 млрд грн
- додаткові надходження від акцизів на пальне – 9,8 млрд грн;
- перерозподіл надходжень ПДФО зі спеціального фонду до загального у IV кварталі – 11,2 млрд грн;
- скорочення видатків з обслуговування і погашення держборгу – 115,4 млрд грн;
- збільшення плану розміщень ОВДП на 216 млрд грн;
- скорочення низки видатків у загальному та спеціальному фонді держбюджету на 10,6 млрд грн.
Натомість законопроєкт про зміни до Податкового кодексу, який парламентарі відправили на повторне перше читання, в чинній редакції передбачає:
- підвищення ставки військового збору:
- для доходів фізичних осіб – з 1,5 % до 5,0 %;
- для фізосіб-підприємців – платників єдиного податку: 10 % у розрахунку з однієї мінімальної заробітної плати на місяць для ФОП першої, другої та четвертої груп та 1 % від доходу для платників єдиного податку третьої групи;
- запровадження щомісячної сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств:
- платниками податку, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі пальним (за кожну АЗС), у розмірі:
- 60 тис. грн у разі реалізації двох та більше видів пального;
- 30 тис. грн у разі реалізації виключно скрапленого газу;
- 45 тис. грн у разі, якщо частка реалізації скрапленого газу у загальному обсязі реалізованого пального протягом місяця становить 50 % і більше;
- для місць роздрібної торгівлі пальним, за адресою яких здійснюється роздрібна торгівля алкогольними напоями та/або тютюновими виробами:
- 80 тис. грн у разі реалізації двох та більше видів пального;
- 40 тис. грн у разі реалізації виключно скрапленого газу;
- 60 тис. грн у разі, якщо частка реалізації скрапленого газу у загальному обсязі реалізованого пального протягом місяця становить 50 % і більше;
- платниками податку, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі пальним (за кожну АЗС), у розмірі:
- установлення 25 % ставки податку на прибуток для фінансових установ з 2025 року;
- зміна податкового періоду подання звітності з ПДФО з квартального на місячний, це необхідно для моніторингу сум заробітних плат для запровадження механізму «економічного бронювання». Такий механізм наразі напрацьовують Мінекономіки спільно з Міністерством цифрової трансформації.
Мінфін очікує в найкоротші терміни на підтримку Верховною Радою змін до Податкового кодексу під час повторного першого читання та змін до держбюджету-2024 у другому читанні.
Урядовий портал
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу