Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Про повернення тестового режиму зупинення реєстрації ПН в ЄРПН до усунення всіх недоліків

14.09.2017

13 вересня п.р. Президент ВГО «Асоціація платників податків України» Грігол Катамадзе прийняв участь у засіданні роботи Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики. На порядку денному було дуже важливе питання щодо невідкладного внесення змін до ПКУ щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних». Проводила засідання Голова Комітету Ніна Южаніна.
Грігол Катамадзе у своєму виступі зазначив: «Ні для кого не є таємницею, що Асоціацією розроблено проект нового Ліберального ПКУ. Вже при його розробці були закладені чіткі норми, які стосуються податку на додану вартість і у випадку його прийняття ні в якому разі не будуть виникати подібні ситуації, наприклад:
- Право платника податку на бюджетне відшкодування не може бути поставлене в залежність від проведення або не проведення перевірок контрагентів до кінцевого продавця товарів (надання послуг);
- Платник податків – покупець не повинен нести відповідальності за невиконання постачальником його зобов’язань по сплаті податку шляхом позбавлення покупця права податкового кредиту із застосуванням штрафних санкцій.
Аналогічні норми статті 201.16 діючого ПКУ зовсім не передбачені в нашому Проекті.
Запровадженням з 1 липня поточного року механізму реєстрації податкових накладних створило проблеми як для покупців, які не мають можливості сформувати податковий кредит у відповідному періоді і при цьому якось вплинути на ситуацію, так і для продавців в частині невиконання своїх договірних зобов’язань перед контрагентами.
Як результат – значне погіршення ведення бізнесу, неправомірні втрати права на податковий кредит та понесення фінансових втрат внаслідок невиконання своїх зобов’язань перед контрагентами, необхідності залучення додаткових обігових коштів на сплату штучно створених податкових зобов’язань перед бюджетом, в окремих випадках – повне припинення ведення господарської діяльності підприємства.
Із самого початку надходження численних звернень від платників податків – членів Асоціації щодо ситуації, яка склалася по блокуванню реєстрації податкових накладних, Асоціація активно розпочала роботу з цього питання.
Для відстоювання законних інтересів платників податків та для підготовки обгрунтованого Звернення ВГО «АППУ» до Міністра фінансів України Олександра Данилюка та В.о. Голови ДФС України Мирослава Продана, Асоціація на офіційному сайті розмістила анкету-опитування для платників податків, у якій передбачила чіткі запитання з проблемних питань, які можуть виникати при блокуванні податкових накладних.
Попередні результати опитування свідчать про значне збільшення тенденції негативного впливу даного механізму на діяльність бізнесу.

А саме – до Асоціації вже звернулось понад 100 підприємств з різних регіонів України, які безпосередньо зіткнулися з блокуванням податкових накладних свого підприємства.
Серед них:
- у 65 % підприємств «паралізовано» ведення повноцінної господарської діяльності, а в окремих випадках – взагалі припинено;
- у 58% підприємств були випадки збою роботи Кабінету платника податків, внаслідок чого повідомлення про блокування приходили з істотною затримкою;
- 50% опитуваних підприємств скаржаться на те, що Комісією ДФС України при розгляді їх пояснень та наданих ними документів взагалі не був дотриманий термін 5 робочих днів;
- 58% платників податків скаржаться на те, що фіскальним органом не зазначається порушення конкретного критерію ризику (Наказ Мінфіну від 13.06.2017 р. №567), що змушує в подальшому платників податків надавати копії підтверджуючих документів, які знову ж не задовольняють Комісію ДФС України».
Асоціація платників податків України, основною метою якої є забезпечення дієвого захисту законних прав та інтересів платників податків – її членів, зважаючи на створення в державі необґрунтованих перешкод для здійснення господарської діяльності суб’єктів господарювання, вважає:
що діючий механізм блокування податкових накладних має бути невідкладно призупинений та продовжений в тестовому режимі, визначивши при цьому окремі особливості, необхідні для недопущення зупинення автоматичного відшкодування ПДВ, як ініціюєте Голова Комітету Верховної Ради України з питань податкової та митної політики Ніна Южаніна, що дасть можливість невідкладно внести корективи до роботи Системи автоматичного блокування податкових накладних, які повинні врахувати особливості бізнес-процесів і бізнес-операцій реального бізнесу, а також невідкладно доопрацювати Критерії блокування податкових накладних, враховуючи пропозиції експертів та бізнесу.
А головне, фахівці Асоціації вважають позитивним в законопроекті Комітету та підтримують норми, які невідкладно знімуть напругу з підприємств реального сектору:
- «Пропонується зареєструвати всі податкові накладні, реєстрації яких була зупинена з 1 липня 2017 року, крім тих по яким платниками нічого не було зроблено для їх розблокування – не подано документів до ДФСУ для прийняття позитивного рішення ДФСУ або не оскаржено негативне рішення ДФСУ в адміністративному або судовому порядку»;
- «Законопроектом не встановлюється конкретного періоду застосування тестового режиму функціонування системи зупинення реєстрації податкових накладних у ЄРПН, а пропонується КМУ провести аналіз результатів його проведення та за умови усунення всіх недоліків запровадження та налагодження безперебійної роботи всієї системи, вийти із законодавчими пропозиціями щодо застосування процедур зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН уже із фактичним зупиненням реєстрації або за умови негативного результату проведення тестового режиму, розробити інший механізм боротьби із схемним ПДВ».

Таблиця до проекту Закону України “Про внесення змін до підрозділу 2 розділу ХХ “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних” додається.

Джерело: http://www.appu.org.ua/news/--04812/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
02.06.2025
Розширено перелік підстав для завершення валютного нагляду за експортними операціями
Зміни унормовують правове поле для завершення банками валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за експортними операціями, що передбачають надання іноземними банками гарантій/контргарантій. НБУ, ураховуючи звернення банківської спільноти, розширює перелік підстав для...
02.06.2025
Критичні для потреб ЗСУ підприємства зможуть бронювати 100 % працівників
Зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних розширюють можливості збереження кадрового потенціалу для підприємств, які забезпечують обороноздатність країни під час воєнного стану. Больше по теме: Алгоритм розбронювання працівників через Дію Зміни щодо бронювання з 05.03.2025 30 травня ...
30.05.2025
Документи, які набули чинності з 26 травня по 1 червня 2025 року
Документи, які набули чинності цього тижня та стануть у нагоді при здійсненні господарської діяльності. Постанова КМУ від 21.05.2025 № 588 «Про затвердження Порядку державної реєстрації небезпечних факторів» Постанова КМУ від 23.05.2025 № 595 «Про затвердження Порядку ві...
Кращі матеріали