Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Мінфін розробив законопроект щодо реєстрації ПН, щоб спростити процедуру для бізнесу

23.08.2017

Мінфін розробив законопроект «Про внесення змін до статті 201 Податкового кодексу України щодо реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Найближчим часом законопроект буде поданий на розгляд Кабінету Міністрів України.

В чому суть?

З 1 липня працює система автоматичної призупинки реєстрації ризикових накладних (пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України), яка покликана протидіяти податковим махінаціям та вимиванню коштів з бюджету через податкові схеми. Щоденно призупиняється реєстрація близько 0,4% податкових накладних, до числа яких потрапляють як фіктивні накладні, так і невелика кількість податкових накладних підприємств реального сектору економіки.

Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається Комісією ДФС та згідно з законом надсилається платнику податку протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та поданих документів.

Проте чинними нормами Кодексу не передбачено жодних наслідків для платника податку у разі, якщо Комісією ДФС не прийнято рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та/або не надіслано таке рішення платнику податку протягом 5 робочих днів.

Що дає законопроект?

Даний законопроект пропонує ввести чіткий строк (5 днів), відведений для надання рішення ДФС щодо блокування або реєстрації призупиненої податкової накладної платника. У разі, якщо цей термін буде прострочено, податкова накладна буде автоматично зареєстрована. Таким чином, Комісія ДФС буде більш вмотивована швидко приймати відповідні рішення, тому що платник податку не має ставати жертвою недостатньо оперативної роботи контролюючого органу.

Для максимальної ефективності роботи комісії ДФС, до неї буде залучено додаткових фахівців, які зможуть оперативно розглядати призупинені накладні.

На внесенні цього принципового пункту до Закону 1797, яким передбачено запуск автоматичної системи припинення ризикових накладних, Міністерство фінансів наполягало ще під час його розробки у грудні 2016 року, але під час обговорення в парламенті ця норма була виключена з фінальної версії Закону.

Тому, проаналізувавши процеси роботи системи, Мінфін пропонує внести цю поправку задля спрощення процедур для бізнесу.

Джерело: https://www.minfin.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
02.12.2025
Базова військова служба та трудові гарантії: пропонують нові зміни
Верховній Раді пропонують внести зміни до законодавства, яке стосується проходження базової військової служби, а також гарантій у соціальній сфері та сфері трудових відносин. Розглянемо зміни у цьому матеріалі. Більше за темою: Повернення працівника на роботу після військової служби: дії роботодавц...
02.12.2025
Бізнес зможе краще контролювати виконання розрахунків із контрагентами
Національний банк України з 1 грудня 2025 року запроваджує в системі електронних платежів НБУ трекінг-сервіс платіжних операцій. Більше за темою: Помилковий переказ коштів контрагенту: як повернути гроші? Національний банк України з 1 грудня 2025 року запроваджує в системі електронних платежів...
02.12.2025
Кінцевий термін подачі трудових книжок до ПФУ пропонують відтермінувати
Верховній Раді пропонують подовжити строки для оцифрування трудових книжок працівників як гарантії захисту трудових прав громадян в умовах воєнного стану. Що поередбачає запропонований законопроєкт? Більше за темою: Як оформити вимогу працівника про внесення запису до трудової книжки? Електронна т...
Кращі матеріали