Яким планують зробити процес бронювання
«Довкола пропонованої концепції бронювання шляхом сплати збільшеного фіксованого військового збору за працівника останні кілька днів розгорілось багато дискусій. Є справедливі зауваження і пропозиції, а є відверта брехня і маніпуляція.
Нижче – чотири найбільш поширених аргументи «проти» і контраргументи «за» цю модель. Отже:
1. Бронювання породжує «війну для бідних», бо не у всіх є гроші, щоб його оплатити.
Нажаль, цим наративом дуже легко викликати емоцію і наводити його як аргумент проти, але він не пропонує вирішення жодного питання, лише популізм і подальше розшарування суспільства.
Ми всі зацікавлені в перемозі, яку наблизить оптимальний баланс фронту і тилу. Тому і потрібно запропонувати інструменти, які збалансують сили оборони і їх матеріально-фінансове забезпечення, при цьому - не зірвавши мобілізацію.
Ця модель, насправді, пропонує вдосконалення системи мобілізації всіх ресурсів – як людських, так і матеріально-фінансових, та адаптування цієї мобілізації на сучасний лад.
2. Корупційні ризики, які виникають у звʼязку з тим, що ви дасте легальний спосіб «відкупитись».
Наша модель пропонує збільшити фінансову участь бізнесу в підтримці українського війська. І саме щоб уникнути корупції, як раз, і пропонуємо перенести прийняття рішення щодо списку заброньованих осіб на підприємстві з держави – на керівника. Це має стати відповідальністю власника перед колективом. Колективу і керівництву потрібно буде знайти баланс і сформувати цей список таким чином, щоб колектив погодився увійти в цей список, бо ми говоримо про бронювання до 50 % військовозобовʼязаних.
Щодо створення нової ТОВ для маніпуляцій із бронюванням кого завгодно за гроші, то тут нагадаю, що на 5 заброньованих треба 5 незаброньованих, бо, знов таки, – ліміт 50 % від військовозобовʼязаних. Як ви розумієте, «ділкам» або «зайцям» буде дуже проблематично знайти охочих прикрити їх і стати для їх броні фактично «донорами», які гарантовано залишаться без броні
3. Платне бронювання призведе до інфляції.
Насправді, інфляційні ризики зменшаться.
По-перше, збільшення військового збору за заброньовану особу – це добровільний податок і держава отримує ті кошти, які не критичні для бізнесу, а значить можуть піти як на заощадження, так і на вивід капіталу, тобто, кошти, які б не факт, що працювали в українській економіці.
По друге, замість того щоб бізнес тримав такі кошти на рахунках, чи конвертував у валюту, держава компенсуємо державний дефіцит, який, як ви розумієте, і є основним джерелом інфляції.
4. Бронювання – лише в інтересах цивільних.
Ця ідея – набагато ширша за бронювання, але журналісти чомусь про це не сказали.
Збільшення фінансування підприємцями армії у нашій пропозиції передбачає не тільки покриття грошового забезпечення військовим. Ця модель дозволить закласти фундамент ще і Політики майбутнього військових у суспільстві, як основу для діючої і наступної еліти нашої держави, за рахунок розширеної участі підприємців у фінансуванні війська і акумульованих сум.
Пропонована модель навіть після мобілізації здатна підтримувати фінансування матеріальних благ для військових і їх родин, але крім цього, ми би говорили, наприклад, і про трудові гарантії – у вигляді гарантованого працевлаштування військових у державних установах всіх рівнів.
Зараз всі ці пропозиції на етапі обговорення і узгодження.», – розповів голова Комітету з питань економічного розвитку ВРУ Дмитро Наталуха.
Прес-служба Апарату Верховної Ради
Коментарі до матеріалу