21 жовтня 2019 року Міністерство юстиції разом з Фондом державного майна видали наказ № 3207/5/1033, який набув чинності того ж дня, змінивши Методику товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів.
Документом введені такі терміни:
Відтепер визначення матеріального збитку чи вартості КТЗ без його огляду особисто експертом, який складає висновок, можливе тільки за рішенням органу (особи), який (яка) призначив(ла) експертизу (залучив(ла) експерта) (раніше - органу, який здійснює досудове слідство), у разі надання ним даних, необхідних для проведення дослідження.
Розширено перелік документів, які власник КТЗ (довірена особа) повинен надати на вимогу оцінювача (експерта) для виконання оцінки. Такким документом відтепер є рахунок на проведення ремонтних робіт зі спеціалізованої станції технічного обслуговування, дані дефектування діагностики тощо.
З'явився альтернативний метод обчислення вартості утилізації КТЗ. Так, така вартість визначається як сума ринкової вартості технічно справних складників та вартості металобрухту складників, які залишилися, або із застосуванням методу питомої ваги окремої складової КТЗ від ринкової вартості КТЗ.
Зазначено, що під час визначення ціни КТЗ, що був у користуванні на території американського континенту, за формулою 17 із застосуванням електронного довідника «N.A.D.A. Official used car guide» - N.A.D.A, США (www.nadaguides.com) або електронного довідника «Used Car Guide» - Kelley Blue Book Auto market report, США (www.kbb.com) необхідно приймати ціну категорії «Average Trade-In» (довідник «N.A.D.A. Official used car guide») або ціну категорії «GOOD» (довідник «Kelley Blue Book Auto market report»).
Крім того, у разі визначення вартості матеріального збитку враховується фактичний технічний стан складових частин КТЗ до події (ДТП, страховий випадок, стихійне лихо, протиправні дії, розукомплектування тощо).
Принцип економічної доцільності операції ремонту (заміни) окремого складника КТЗ (включаючи кузовні складники) полягає в тому, що економічно доцільною є та операція заміни чи ремонту, яка є економічно привабливіша у разі одночасного дотримання принципів технічної можливості ремонту та відновлення права особи користуватися КТЗ в тому технічному стані та з такими самими споживчими властивостями, які мали місце до пошкодження.
Зазначено, що вартість експлуатаційних рідин, моторної оливи, трансмісійних олив, олив гідравлічних систем, охолоджувальних рідин, холодоагентів, гальмівної рідини тощо визначається на підставі даних їх виробника або виробника КТЗ. Кількість або об'єм зазначених матеріалів визначається на підставі даних виробника КТЗ.
Крім того, документом скасовується наказ Міністерства юстиції, Фонду державного майна України від 29 серпня 2019 року № 2726/5/856 «Про затвердження Змін до Методики товарознавчої експертизи та оцінки колісних транспортних засобів».
minjust.gov.ua