Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ДРС погодила додаткові умови моніторингу ПН/РК

25.04.2019

Державна регуляторна служба погодила проект постанови КМУ «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117».

Зазначений проект передбачає подальше обмеження «відсікаючих» ознак, у разі відповідності яким податкова накладна / розрахунок коригування не підлягають моніторингу та підлягають реєстрації у Реєстрі.

Проектом запропоновано наступне:

1. Додати додаткові умови для застосування «відсікаючої» ознаки у вигляді обсягу постачання товарів/послуг (500 тис. грн.): крім умов щодо розрахунків коригування, вимог до керівників платників податку, умов щодо обсягу постачання пропонується додати ще одну умову – сума ПДВ (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України), сплаченого у попередньому місяці, повинна бути більше 20 тис. грн.

При цьому слід нагадати, що запровадження «відсікаючої» ознаки, передбаченої проектом, ставило на меті зосередження уваги контролюючих органів на виявленні суттєвих ризиків та зменшення витрат на адмініструванні ПДВ малих та дрібних платників. Попереднє призначення цих ознак полягало в тому, що платники податку, які сумлінно або на певному рівні сплачують податки до бюджету та ті, що відносяться до мікро- та малого бізнесу, не підлягають моніторингу, а реєстрація їх податкових накладних / розрахунків коригування у ЄРПН – зупиненню.

Застосування комплексного критерію, запропонованого проектом, навпаки, поширює процедуру моніторингу на весь дрібний бізнес, оскільки показники сплати податків його представниками та наявні ресурси значно «програють» більш великим платникам податків, а ризик перекваліфікації їх у ризикові суб’єкти господарювання є більш значним в порівнянні з іншими категоріями платників.

2. Аналогічна ситуація виникає і щодо наступної пропозиції, передбаченої проектом.

Так, згідно з пп. 3 п. 3 Проекту податкові накладні / розрахунки коригування перевіряються відповідно до таких ознак:

«3) одночасно виконуються такі умови:
загальна сума сплаченого за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, податку на додану вартість (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 400 тис. гривень;»
одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D>0,05 Р».

Це, так звана ознака податкового навантаження. Навіть у разі дотримання платником податків показника понад 5 % податкового навантаження проектом пропонується запровадження ще однієї умови – сплата ПДВ за останні 12 календарних місяців на рівні понад 400 тис. грн. (в середньому 33,3 тис. грн. в місяць).

Цей показник може бути недосяжним для дрібного суб’єкта господарювання, що відносить до малого або мікропідприємництва.

Виходячи з цього, формується висновок, що запропоновані проектом додаткові умови ставлять на меті певний захист інтересів та зменшення ризиків блокування податкових накладних / розрахунків коригування певних суб’єктів господарювання за рахунок більш малих платників податків, що несе в собі ознаки дискримінації.

3. Викликають занепокоєння зміни до п. 27 Порядку № 117, а саме: «Рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, про неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку. Рішення комісії центрального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, про неврахування таблиці даних платника податку може бути оскаржено у судовому порядку».

Таким чином, проектом запропоновано скоротити один рівень адміністративного оскарження щодо тих платників податку, у яких обсяг постачання, зазначений в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в поточному місяці у Реєстрі, з урахуванням поданої податкової накладної/розрахунку коригування на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або більше 30 млн. гривень та/або платників податку, які на момент зупинення податкової накладної/розрахунку коригування відповідали критеріям ризиковості платника податку.

З урахуванням того, що найбільш масовими випадками є зупинення реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування у зв’язку з включенням платників податку до переліку ризикових, запропоновані проектом зміни позбавлять більшості таких платників права на адміністративне оскарження.

У зв’язку з цим, у разі прийняття цієї постанови, всі такі платники будуть змушені захищати свої права у судових органах, що збільшить навантаження на суди та з урахуванням масових скарг платників на невиконання судових рішень позбавить покупців таких платників податків права на податковий кредит з ПДВ.

www.facebook.com/ydrogovoz

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
30.06.2025
Планують оновити пруденційні нормативи кредитних спілок
Проєкт передбачає обмеження щодо валютного ризику та вимоги до системи управління валютними ризиками для об’єднаних кредитних спілок; уточнення щодо порядку визначення розміру пруденційних нормативів для всіх кредитних спілок. Національний банк пропонує для обговорення проєкт постанови, якою б...
30.06.2025
Планують зміни до порядку безготівкових розрахунків в національній валюті користувачів платіжних послуг
Зміни сприятимуть підвищенню прозорості взаємовідносин між надавачами платіжної послуги з переказу коштів без відкриття рахунку та їхніми користувачами, а також подальшому розвитку платіжного ринку, його наближенню до європейських стандартів. Більше за темою: Готівкові розрахунки: коли діють обмеж...
30.06.2025
Розпочалося обговорення змін до окремих нормативно-правових актів з питань готівкового обігу
Національний банк України пропонує актуалізувати окремі нормативно-правові акти з питань готівкового обігу. Більше за темою: Готівкові розрахунки: коли діють обмеження та як їх не порушити? Національний банк пропонує актуалізувати окремі нормативно-правові акти з питань готівкового обігу, зокр...
Кращі матеріали