Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи включається зарплата керівника проєкту до адміністративних витрат або лише 20 %

20.03.2025

Від якої суми доходів благодійної організації розраховуються 20 % адміністративних витрат: що надійшли на розрахунковий рахунок? Чи враховується безкоштовно отримана допомога?

Відповідно до п. 46.2 Податкового кодексу (далі – ПК) неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п. 133.4 ПК, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 17.06.2016 № 553 (далі – Звіт), та річну фінансову звітність.

Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ПК).

Згідно зі ст. 4 Закону від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються, зокрема на принципі нарахування – доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.

У рядках 1.1–1.11 частини І Звіту відображаються доходи, одержані неприбутковими організаціями, а у рядках 2.1–2.6 Звіту – суми видатків (витрат), в тому числі в рядку 2.3 – адміністративні витрати. При цьому формування доходів та видатків (витрат), що відображаються у Звіті, здійснюється за правилами бухгалтерського обліку.

Загальні засади благодійної діяльності в Україні визначаються Законом від 05.07.2012 № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (далі – Закон № 5073).

Установчі документи благодійної організації повинні містити, зокрема, цілі та сфери благодійної діяльності, джерела активів (доходів), порядок контролю і звітності благодійної організації (п. 2, 6 ч. 2 ст. 14 Закону № 5073).

Метою благодійних організацій не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов’язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій (ч. 1 ст. 11 Закону № 5073).

Абзацем першим ч. 3 ст. 16 Закону № 5073 визначено, що розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 % доходу цієї організації у поточному році.

Адміністративні витрати – це загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством. Перелік таких витрат наведено в п. 18 НП(С)БО 16 «Витрати», зокрема:

  • загальні корпоративні витрати (організаційні витрати, витрати на проведення річних зборів, представницькі витрати тощо);
  • витрати на службові відрядження і утримання апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу;
  • витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського використання (операційна оренда, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона);
  • винагороди за професійні послуги (юридичні, аудиторські, з оцінки майна тощо);
  • витрати на зв’язок (поштові, телеграфні, телефонні, телекс, факс тощо);
  • амортизація нематеріальних активів загальногосподарського використання;
  • витрати на врегулювання спорів у судових органах;
  • податки, збори та інші передбачені законодавством обов’язкові платежі (крім податків, зборів та обов’язкових платежів, що входять до виробничої собівартості продукції, робіт, послуг);
  • плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків, а також витрати, пов’язані з купівлею-продажем валюти (абзац десятий п. 18 із змінами, внесеними згідно з наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1591);
  • інші витрати загальногосподарського призначення.

Як було зазначено вище, доходи та витрати неприбуткових організацій визначаються відповідно до правил бухгалтерського обліку, тобто методом нарахувань. Згідно НП(С)БО 15 «Дохід», цільове фінансування визнається доходом у тих періодах, у яких були понесені витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування.

У фінансовій звітності адміністративні витрати відображаються: у формі 2 – рядок 2130, у формі 2 (м) – у складі рядка 2180, у формі 2 (мс) – у складі рядка 2165.

Отже, з урахуванням того, що згідно зі ст. 16 Закону № 5073 розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 % доходу цієї організації у поточному році і для неприбуткових організацій встановлюється річний податковий (звітний) період, то для цілей дотримання вимог п. 133.4 ПК з перебування благодійної організації у Реєстрі зазначений критерій щодо розміру адміністративних витрат такої організації розраховується за підсумками відповідного календарного року.

При цьому критерій щодо розміру адміністративних витрат благодійної організації з метою дотримання вимог Закону № 5073 для цілей застосування п. 133.4 ПК розраховується, виходячи саме із загальної суми отриманих доходів благодійної організації, а не із суми наданої благодійної допомоги за відповідний звітний (податковий) період.

ГУ ДПС у Волинській області


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Рахунки осіб, пов'язаних з рф, підлягають обмеженню на видаткові операції банків
Обмеження стосуються всіх видаткових операцій за рахунками юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти рф/рб, незалежно від того, хто є ініціатором операції (клієнт чи стягувач), за винятком вичерпного переліку дозволених операцій. Такі обмеження є правомірними та обов'язков...
18.09.2025
Чи можна надати відпустку працівниці не за графіком у разі відпустки її мобілізованого чоловіка
Чи має працівниця право на відпустку, яка буде збігатися із відпусткою її чоловіка-військовозобов’язаного, якщо в неї за графіком відпустка у листопаді 2025 року, а в її чоловіка – у жовтні 2025 року? Більше за темою: Чи потрібна заява, якщо працівник іде у відпустку за графіком? Кому ...
18.09.2025
Як заповнити рядок 095 Розрахунку резиденту Дія Сіті з середини місяця
Резидент Дія Сіті заповнює рядок 095 заголовної частини Розрахунку починаючи з календарного місяця, наступного за календарним місяцем, в якому платником набуто статус резидента Дія Сіті. Більше за темою: Резиденти Дія Сіті: оподаткування доходів спеціалістів Два варіанти сплати корпоративного...
Кращі матеріали