Чи включається зарплата керівника проєкту до адміністративних витрат або лише 20 %
Більше за темою:
Цільова благодійна допомога: особливості оподаткування
Безоплатне майно від місцевих рад: чи можливо це і чи вважається воно благодійною допомогою?
Від якої суми доходів благодійної організації розраховуються 20 % адміністративних витрат: що надійшли на розрахунковий рахунок? Чи враховується безкоштовно отримана допомога?
Відповідно до п. 46.2 Податкового кодексу (далі – ПК) неприбуткові підприємства, установи та організації, визначені п. 133.4 ПК, подають Звіт про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації за формою, затвердженою наказом Мінфіну від 17.06.2016 № 553 (далі – Звіт), та річну фінансову звітність.
Для цілей оподаткування платники податків зобов’язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов’язаних з визначенням об’єктів оподаткування та/або податкових зобов’язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, інформації, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством (п. 44.1 ПК).
Згідно зі ст. 4 Закону від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтерський облік та фінансова звітність ґрунтуються, зокрема на принципі нарахування – доходи і витрати відображаються в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення, незалежно від дати надходження або сплати грошових коштів.
У рядках 1.1–1.11 частини І Звіту відображаються доходи, одержані неприбутковими організаціями, а у рядках 2.1–2.6 Звіту – суми видатків (витрат), в тому числі в рядку 2.3 – адміністративні витрати. При цьому формування доходів та видатків (витрат), що відображаються у Звіті, здійснюється за правилами бухгалтерського обліку.
Загальні засади благодійної діяльності в Україні визначаються Законом від 05.07.2012 № 5073-VI «Про благодійну діяльність та благодійні організації» (далі – Закон № 5073).
Установчі документи благодійної організації повинні містити, зокрема, цілі та сфери благодійної діяльності, джерела активів (доходів), порядок контролю і звітності благодійної організації (п. 2, 6 ч. 2 ст. 14 Закону № 5073).
Метою благодійних організацій не може бути одержання і розподіл прибутку серед засновників, членів органів управління, інших пов’язаних з ними осіб, а також серед працівників таких організацій (ч. 1 ст. 11 Закону № 5073).
Абзацем першим ч. 3 ст. 16 Закону № 5073 визначено, що розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 % доходу цієї організації у поточному році.
Адміністративні витрати – це загальногосподарські витрати, спрямовані на обслуговування та управління підприємством. Перелік таких витрат наведено в п. 18 НП(С)БО 16 «Витрати», зокрема:
- загальні корпоративні витрати (організаційні витрати, витрати на проведення річних зборів, представницькі витрати тощо);
- витрати на службові відрядження і утримання апарату управління підприємством та іншого загальногосподарського персоналу;
- витрати на утримання основних засобів, інших матеріальних необоротних активів загальногосподарського використання (операційна оренда, страхування майна, амортизація, ремонт, опалення, освітлення, водопостачання, водовідведення, охорона);
- винагороди за професійні послуги (юридичні, аудиторські, з оцінки майна тощо);
- витрати на зв’язок (поштові, телеграфні, телефонні, телекс, факс тощо);
- амортизація нематеріальних активів загальногосподарського використання;
- витрати на врегулювання спорів у судових органах;
- податки, збори та інші передбачені законодавством обов’язкові платежі (крім податків, зборів та обов’язкових платежів, що входять до виробничої собівартості продукції, робіт, послуг);
- плата за розрахунково-касове обслуговування та інші послуги банків, а також витрати, пов’язані з купівлею-продажем валюти (абзац десятий п. 18 із змінами, внесеними згідно з наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1591);
- інші витрати загальногосподарського призначення.
Як було зазначено вище, доходи та витрати неприбуткових організацій визначаються відповідно до правил бухгалтерського обліку, тобто методом нарахувань. Згідно НП(С)БО 15 «Дохід», цільове фінансування визнається доходом у тих періодах, у яких були понесені витрати, пов’язані з виконанням умов цільового фінансування.
У фінансовій звітності адміністративні витрати відображаються: у формі 2 – рядок 2130, у формі 2 (м) – у складі рядка 2180, у формі 2 (мс) – у складі рядка 2165.
Отже, з урахуванням того, що згідно зі ст. 16 Закону № 5073 розмір адміністративних витрат благодійної організації не може перевищувати 20 % доходу цієї організації у поточному році і для неприбуткових організацій встановлюється річний податковий (звітний) період, то для цілей дотримання вимог п. 133.4 ПК з перебування благодійної організації у Реєстрі зазначений критерій щодо розміру адміністративних витрат такої організації розраховується за підсумками відповідного календарного року.
При цьому критерій щодо розміру адміністративних витрат благодійної організації з метою дотримання вимог Закону № 5073 для цілей застосування п. 133.4 ПК розраховується, виходячи саме із загальної суми отриманих доходів благодійної організації, а не із суми наданої благодійної допомоги за відповідний звітний (податковий) період.
ГУ ДПС у Волинській області
Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm
Коментарі до матеріалу