Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

В якому органі ДПС ФОП після припинення діяльності може отримати довідку про доходи у разі зміни місця проживання

02.02.2024

В якому органі та яким чином ФО щодо яких внесено до ЄДР запис про припинення підприємницької діяльності ФОП, можуть отримати довідки щодо доходів за період здійснення підприємницької діяльності до/з 1998 року (у т. ч. якщо термін зберігання облікових справ в контролюючих органах 5 років минув)? 

Підпунктом 16.1.1 Податкового кодексу (далі – ПК) визначено, що платник податків зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України. 

Згідно з п. 1.6 розд. І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 № 462) (далі – Порядок № 1588), стосовно кожного платника податків, взятого на облік у контролюючому органі згідно з Порядком № 1588, формується облікова справа. 

Відповідно до пп. 16.1.3 ПК платник податків зобов’язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим і митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. 

Пунктом 49.1 визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені ПК строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. 

Пунктом 177.5  ПК встановлено, що фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПК для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи. 

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку відповідно до п. 296.4 ПК подають податкові декларації до контролюючого органу за місцем податкової адреси. 

Згідно зі ст. 1 Закону від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. 

Отже, підставою для надання фізичним особам – підприємцям довідок щодо отриманих доходів від здійснення ними підприємницької діяльності є подання до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкової декларації про майновий стан і доходи платниками на загальній системі оподаткування та/або декларації платника єдиного податку підприємцями на спрощеній системі оподаткування. 

Причому фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування для отримання довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи подають до контролюючого органу заяву, форма якої наведена у додатку до Порядку оформлення і видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов’язань), затвердженого наказом Мінфіну від 13.06.2017 № 568. 

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку для отримання довідки про доходи подають заяву до контролюючого органу в довільній формі. 

Ураховуючи викладене, фізичні особи – підприємці та фізичні особи, щодо яких внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) запис про припинення підприємницької діяльності як фізичних осіб – підприємців можуть отримати за письмовим зверненням в органі ДПС за місцем своєї податкової адреси довідки щодо доходів за період здійснення підприємницької діяльності на підставі поданої(-их) податкової(-их) декларації(-ій). 

При цьому п. 1.6 розд. І Порядку № 1588 визначено, що зберігання окремих документів та облікових справ здійснюється відповідно до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5 (далі – Перелік). 

Так, відповідно до п. 283 Переліку, декларації, що відображають звітність усіх платників податків, та документи (розрахунки, звіти, відомості, заяви, заявки, довідки, картки, листи, перерахунки, платіжні документи, виклики) до них, зберігаються протягом 5 років. 

Пункт 284 Переліку визначає, що декларації про доходи, розрахунки сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зберігаються протягом 5 років. 

Облікові справи платників податків і зборів (обов’язкових платежів) зберігаються протягом 5 років після припинення діяльності таких суб’єктів господарювання (п. 291 Переліку). 

Причому відповідно до п. 1.8 розд. І Переліку строки зберігання типових документів на електронних носіях відповідають строкам зберігання аналогічних документів на паперових носіях. 

ЗІР, категорія 135.06 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
03.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Затверджено зміни до Інструкції про порядок нарахування і сплати ЄСВ ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.05.2025 Визначено критерії, за яких діяльність не вважатиметься наданням фінансових послуг Оприлюднено показники середнь...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
03.06.2025
Види робіт, що заборонені неповнолітнім працівникам
Які види робіт заборонені для неповнолітніх? Більше за темою: Особливості звільнення неповнолітніх працівників Неповнолітні особи (14–18 років) у трудових правовідносинах користуються низкою суттєвих пільг щодо охорони праці, робочого часу, відпусток та інших умов праці. Підлітки не можуть п...
03.06.2025
Чи можна під час воєнного стану звільнити працівника передпенсійного віку в разі скорочення штату
Трудовий договір може бути розірвано. Але перевага у залишенні на роботі надається у тому числі працівникам, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку. Якщо в організації виробництва та праці відбулися зміни, у тому числі скорочення чисельності або штату працівників, згідно з п. ...
03.06.2025
У Резерв+ відображатимуться розширені дані про інвалідність та попередня версія ВОД
Більше за темою: Збіг щорічної відпустки з мобілізацією працівника Чи включати до стажу для щорічної відпустки період, коли роботодавець виплачував кошти мобілізованому працівнику? Як підприємству вести військовий облік, якщо директора мобілізовано? Тепер у застосунку відображатимуться розширені ...
Кращі матеріали