Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

В якому органі ДПС ФОП після припинення діяльності може отримати довідку про доходи у разі зміни місця проживання

02.02.2024

В якому органі та яким чином ФО щодо яких внесено до ЄДР запис про припинення підприємницької діяльності ФОП, можуть отримати довідки щодо доходів за період здійснення підприємницької діяльності до/з 1998 року (у т. ч. якщо термін зберігання облікових справ в контролюючих органах 5 років минув)? 

Підпунктом 16.1.1 Податкового кодексу (далі – ПК) визначено, що платник податків зобов’язаний стати на облік у контролюючих органах в порядку, встановленому законодавством України. 

Згідно з п. 1.6 розд. І Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 № 1588 (у редакції наказу Мінфіну від 22.04.2014 № 462) (далі – Порядок № 1588), стосовно кожного платника податків, взятого на облік у контролюючому органі згідно з Порядком № 1588, формується облікова справа. 

Відповідно до пп. 16.1.3 ПК платник податків зобов’язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим і митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів. 

Пунктом 49.1 визначено, що податкова декларація подається за звітний період в установлені ПК строки контролюючому органу, в якому перебуває на обліку платник податків. 

Пунктом 177.5  ПК встановлено, що фізичні особи – підприємці подають до контролюючого органу податкову декларацію за місцем своєї податкової адреси за результатами календарного року у строки, встановлені ПК для річного звітного податкового періоду, в якій також зазначаються авансові платежі з податку на доходи. 

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку відповідно до п. 296.4 ПК подають податкові декларації до контролюючого органу за місцем податкової адреси. 

Згідно зі ст. 1 Закону від 02.10.1996 № 393/96-ВР «Про звернення громадян» громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, зокрема із заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних та особистих прав і законних інтересів. 

Отже, підставою для надання фізичним особам – підприємцям довідок щодо отриманих доходів від здійснення ними підприємницької діяльності є подання до контролюючого органу за місцем своєї податкової адреси податкової декларації про майновий стан і доходи платниками на загальній системі оподаткування та/або декларації платника єдиного податку підприємцями на спрощеній системі оподаткування. 

Причому фізичні особи – підприємці на загальній системі оподаткування для отримання довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи подають до контролюючого органу заяву, форма якої наведена у додатку до Порядку оформлення і видачі довідки про подану декларацію про майновий стан і доходи (про сплату або відсутність податкових зобов’язань), затвердженого наказом Мінфіну від 13.06.2017 № 568. 

Фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку для отримання довідки про доходи подають заяву до контролюючого органу в довільній формі. 

Ураховуючи викладене, фізичні особи – підприємці та фізичні особи, щодо яких внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) запис про припинення підприємницької діяльності як фізичних осіб – підприємців можуть отримати за письмовим зверненням в органі ДПС за місцем своєї податкової адреси довідки щодо доходів за період здійснення підприємницької діяльності на підставі поданої(-их) податкової(-их) декларації(-ій). 

При цьому п. 1.6 розд. І Порядку № 1588 визначено, що зберігання окремих документів та облікових справ здійснюється відповідно до Переліку типових документів, що створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженого наказом Мін’юсту від 12.04.2012 № 578/5 (далі – Перелік). 

Так, відповідно до п. 283 Переліку, декларації, що відображають звітність усіх платників податків, та документи (розрахунки, звіти, відомості, заяви, заявки, довідки, картки, листи, перерахунки, платіжні документи, виклики) до них, зберігаються протягом 5 років. 

Пункт 284 Переліку визначає, що декларації про доходи, розрахунки сум страхових внесків на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зберігаються протягом 5 років. 

Облікові справи платників податків і зборів (обов’язкових платежів) зберігаються протягом 5 років після припинення діяльності таких суб’єктів господарювання (п. 291 Переліку). 

Причому відповідно до п. 1.8 розд. І Переліку строки зберігання типових документів на електронних носіях відповідають строкам зберігання аналогічних документів на паперових носіях. 

ЗІР, категорія 135.06 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
24.06.2025
Понад три тисячі СГ отримали упереджувальні повідомлення від ДПС
Основна мета – попередити бізнес та дати можливість виправити ситуацію. Більше за темою: Чи можуть контролюючі органи перевірити підприємство, якщо директор тимчасово відсутній? Чи може підприємство подати первинні документи до органу ДПС після проведення перевірки ДПС продовжує працювати на...
24.06.2025
Страховий закордонний стаж: чи зараховується він для призначення пенсії в Україні
Як зарахувати свій страховий стаж, одержаний за кордоном, для призначення пенсії в Україні? Більше за темою: Стаж працівників для пільгових пенсій Стаж для щорічної відпустки: таблиця-підказка Як розрахувати страховий стаж для оплати лікарняного? Нещодавно Уряд ухвалив постанову, що має принципов...
24.06.2025
Договори пожертви та дарування: Мін’юст роз’яснює різницю
Розглянемо договори пожертви та дарування, чим вони відрізняються; права пожертвувача; форма договору; укладення договору пожертви тощо. Більше за темою: Акт приймання-передачі транспортного засобу за договором дарування Дарування частки у ТОВ: як оформити? Договір дарування частки в статутн...
Кращі матеріали