Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Облік трудової діяльності та оцифровування трудових книжок – лист Мінекономіки

Роз’яснення

29.11.2024 43 0 0

Мінекономіки у листі від 22.11.2024 № 4701-05/83553-09 надало роз’яснення щодо обліку трудової діяльності (у т. ч. оцифровування трудових книжок). 

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ 

ЛИСТ
від 22.11.2024 № 4701-05/83553-09 

(Витяг) 

Міністерство економіки України розглянуло <...> запити на інформацію <...> щодо деяких питань законодавства з питань праці і в межах компетенції повідомляє. 

Відповідно до статті 48 КЗпП облік трудової діяльності працівника здійснюється в електронній формі в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування у порядку, визначеному Законом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування». 

На вимогу працівника, який вперше приймається на роботу, трудова книжка оформляється роботодавцем в обов’язковому порядку не пізніше п’яти днів після прийняття на роботу. 

Роботодавець на вимогу працівника зобов’язаний вносити до трудової книжки, що зберігається у працівника, записи про прийняття на роботу, переведення та звільнення, заохочення та нагороди за успіхи в роботі. 

Слід зауважити, що пунктом 2 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 05.02.2021 № 1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» (далі – Закон № 1217), яким внесено зміни до КЗпП щодо запровадження обліку трудової діяльності в електронній формі, встановлено, що включення Пенсійним фондом України до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність працівників здійснюється протягом п’яти років з дня набрання чинності Законом № 1217 на підставі відомостей, поданих страхувальником або застрахованою особою у порядку та строки, встановлені Пенсійним фондом України за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері соціального захисту населення, та центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері трудових відносин. 

Після завершення цих робіт наявні трудові книжки видаються працівникам особисто під підпис. 

Власник або уповноважений ним орган зобов’язаний видати належно оформлену трудову книжку працівнику, з яким укладено трудовий договір до набрання чинності Законом № 1217 та який звільняється до завершення процедури включення до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування відсутніх відомостей про трудову діяльність, у день звільнення. 

Отже, відомості про трудову діяльність може вносити як працівник, так і роботодавець. 

Згідно з абзацом першим пункту 6 Порядку обліку трудової діяльності працівника, фізичної особи – підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 № 1084 (далі – Порядок № 1084), відомості про трудову діяльність працівника подаються Пенсійному фонду України через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України у вигляді копій передбачених законодавством документів, виготовлених шляхом сканування з обов’язковим накладенням страхувальником або працівником кваліфікованого електронного підпису. Зазначені відомості можуть бути подані також в оцифрованому вигляді. Вимоги до формату подання інформації встановлюються Пенсійним фондом України. 

Відповідно до пункту 9 Порядку № 1084 оцифрування відомостей про трудову діяльність працівника на підставі сканованих копій документів здійснюється відповідальною особою органу Пенсійного фонду України шляхом доповнення персональної облікової картки застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування інформацією, наявною в сканованих копіях документів. 

Повідомлення про виявлені випадки відсутності в трудовій книжці необхідних записів або неправильних чи неточних записів про періоди роботи, або інших розбіжностей (зокрема за періоди страхового стажу після 01.07.2000 за даними реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування) надсилається застрахованій особі через її електронний кабінет застрахованої особи на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. 

<…> 

Заступник Міністра економіки України
Тетяна БЕРЕЖНА 


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали