Як податкова буде моніторити операції, що підпадають під правила ТЦУ?
Переліки нерезидентів для цілей ТЦУ: особливості застосування
З 1 січня 2019 року набрав чинності Закон України від 23 листопада 2018 року № 2628-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо покращення адміністрування та перегляду ставок окремих податків і зборів» (далі - Закон № 2628). Основними змінами Закону № 2628 стосовно трансфертного ціноутворення є такі:
Підпунктом «ґ» підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) передбачено визнання контрольованими операціями також внутрішньогосподарські розрахунки між нерезидентом та його постійним представництвом.
Підпунктом 39.2.1.5 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу уточнено визначення осіб, які є сторонами контрольованої операції в ланцюзі господарських (експортних та імпортних) операцій, а саме контрольованими можуть бути операції між платником податків та нерезидентом (які відповідають вимогам підпункту 39.2.1.1 підпункту 39.2.1 пункту 39.2 статті 39 Кодексу), а не тільки пов'язаною особою нерезидентом.
Новими абзацом підпункту 39.2.2.4 та новими підпунктами 39.2.2.10, 39.2.2.11 підпункту 39.2.2 пункту 39.2 статті 39 Кодексу закріплено принцип превалювання сутності над формою, а саме, комерційні та/або фінансові характеристики контрольованої операції для цілей трансфертного ціноутворення визначаються згідно з фактичними діями сторін операцій та фактичними умовами її проведення навіть у разі відсутності документального оформлення такої операції.
Новим підпунктом 39.2.2.9 підпункту 39.2.2 пункту 39.2 статті 39 Кодексу передбачено можливість під час визначення зіставних умов операцій враховувати характеристики активів, використаних у контрольованих операціях.
Крім того, підпункт 39.3.2.7 підпункту 39.3.2 пункту 39.3 статті 39 Кодексу доповнено новим абзацом, яким закріплено вимогу обирати сторону для дослідження тільки за наявності найбільш повної та документально підтвердженої інформації про фінансові показники контрольованих операцій.
При наданні платником податків документації з трансфертного ціноутворення на запит центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, новим абзацом підпункту «и» підпункту 39.4.6 пункту 39.4 статті 39 Кодексу передбачено необхідність обґрунтування використання під час визначення діапазону рентабельності інформації за декілька податкових періодів (років) та розрахунок середньозваженого значення показника рентабельності.
Нові норми передбачають таке:
poltava.sfs.gov.ua