Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Товар частково оплачений з бюджетних коштів, частково – коштами покупця: як скласти податкову накладну

09.01.2024 19 0 0

Як складається податкова накладна, якщо договором передбачено, що товари частково оплачуються за рахунок бюджетних коштів, а частково – за рахунок коштів покупця? 

Відповідно до п. 187.1 Податкового кодексу (далі – ПК) датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:  

  • дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, – дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; 
  • дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів – дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг – дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.  

Згідно з п. 187.7 ПК датою виникнення податкових зобов'язань у разі постачання товарів/послуг з оплатою за рахунок бюджетних коштів є дата зарахування таких коштів на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг або дата отримання відповідної компенсації у будь-якій іншій формі, включаючи зменшення заборгованості такого платника податку за його зобов'язаннями перед бюджетом. 

Підтвердженням того, що товари/послуги оплачуються за рахунок бюджетних коштів, є наявність у договорі на поставку товарів/послуг умови, що оплата за поставлені товари/послуги здійснюються з відповідного рахунку Державного казначейства України. 

На дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений ПК термін (п. 201.1 ПК). 

Отже, у разі, якщо договором передбачено, що товари/послуги частково оплачуються за рахунок бюджетних коштів, а частково – за рахунок коштів покупця, то за операцією з постачання таких товарів/послуг датою виникнення податкових зобов'язань (тобто датою, на яку має бути складена податкова накладна) є: 

  • для частини товарів/послуг, вартість якої оплачується за рахунок бюджетних коштів – дата отримання бюджетних коштів на поточний рахунок постачальника; 
  • для частини товарів/послуг, вартість якої оплачується за рахунок коштів покупця – дата першої події: або оплата покупцем коштів, або відвантаження товарів (для послуг – оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг). 

Щодо порядку складання податкових накладних у кожному конкретному випадку постачання товарів/послуг, які частково оплачуються за рахунок бюджетних коштів, а частково – за рахунок коштів покупця, рекомендуємо звертатися до ДПС для отримання індивідуальної податкової консультації в порядку, визначеному п. 52.1 ПК, із детальним описом обставин здійснюваних операцій. 

ГУ ДПС у Запорізькій області 

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали