Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підсумований облік робочого часу: яка має бути перерва між змінами

30.10.2019

При підсумованому обліку робочого часу в окремих випадках тривалість щоденного (міжзмінного) та щотижневого безперервного відпочинку може бути скорочена.


МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 02.10.2019 р. № 1436/0/206-19

Щодо порядку і умов застосування обліку робочого часу

Директорат норм та стандартів гідної праці Міністерства розглянув ваше звернення і в межах компетенції повідомляє.

Чинним законодавством не регламентовано порядку і умов застосування підсумованого обліку робочого часу.

Статтею 61 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП) лише передбачено, що на безперервно діючих підприємствах, в установах, організаціях, а також в окремих виробництвах, цехах, дільницях, відділеннях і на деяких видах робіт, де за умовами виробництва (роботи) не може бути додержана встановлена для такої категорії працівників щоденна або щотижнева тривалість робочого часу, допускається за погодженням з профспілковим комітетом підприємства, установи, організації запровадження підсумованого обліку робочого часу з тим, щоб тривалість робочого часу за обліковий період не перевищувала нормальної кількості робочих годин (ст. 50 і 51).

Міністерством праці та соціальної політики України було розроблено і наказом від 19.04.2006 р. № 138 затверджено Методичні рекомендації щодо застосування підсумованого обліку робочого часу (далі - Методичні рекомендації).

Пунктом 7 Методичних рекомендацій зауважено, що при підсумованому обліку робочого часу графіки роботи (змінності) мають розроблятися таким чином, щоб тривалість перерви в роботі між змінами (включаючи перерву на обід) була не меншою подвійної тривалості часу роботи в попередній зміні (частина перша статті 59 КЗпП України), тривалість щотижневого безперервного відпочинку повинна бути не меншою, як сорок дві години (стаття 70 КЗпП України). Призначення працівника на роботу протягом двох змін підряд забороняється (частина друга статті 59 КЗпП України).

Методичні рекомендації не реєструються в Міністерстві юстиції і мають інформативний, необов'язковий характер.

Крім того, у статті 61 КЗпП не міститься застережень щодо дотримання при підсумованому обліку робочого часу вимог статей 59 та 70 КЗпП, на відміну від статей 50, 51 КЗпП.

Зазначене, на наш погляд, дає підстави стверджувати, що при підсумованому обліку робочого часу в окремих випадках тривалість щоденного (міжзмінного) та щотижневого безперервного відпочинку може бути скорочена.

Одночасно повідомляємо, що листи Міністерства не є нормативно-правовими актами, вони мають інформаційно-рекомендаційний характер.

Генеральний директор Директорату
норм та стандартів гідної праці

Ю. Кузовой

Коментарі до матеріалу
Популярне
12.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 01.08.2025 Із 6 серпня ДПС змінює кваліфіковані сертифікати для підписання повідомлень: завантажте нові Кабмін пропонує зміни до Закону про бухоблік щодо запровадження звітності із сталого розв...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
13.08.2025
Обов’язки роботодавця з охорони праці при дистанційній роботі
Використовуєте роботу дистанційних працівників? Тоді слід розробити Інструкцію з охорони праці! Більше за темою: Інструкція з охорони праці для працівників офісу Інструкція з охорони праці для студентів, що проходять виробничу практику Обов’язки роботодавця із забезпечення охорони праці прац...
13.08.2025
Особливості врахування витрат, не пов’язаних із господарською діяльністю
Витрати по окремим операціям, не пов’язаним із господарською діяльністю, не враховуються при визначенні об’єкта обкладення податком на прибуток підприємств. Так, за окремими операціями виникають різниці, на які збільшується фінансовий результат до оподаткування. Детальніше див. нижче. Бі...
13.08.2025
За яких умов працівники можуть оформити неоплачувані відпустки під час воєнного стану
Законодавство передбачає два основні види неоплачуваних відпусток: за згодою сторін або в обов’язковому порядку. Кожен вид має свої особливості, зокрема, умови оформлення, тривалість і порядок припинення. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Заміна відпустки грошовою компенсацією: коли та ...
Кращі матеріали