Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Суд підтримав позицію податківців щодо проведення лотерей

22.08.2024

Судом підтримано позицію контролюючого органу щодо правомірності прийнятого Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей рішення врахувати у подальшій діяльності встановлені факти порушень відповідачем вимог п. 2 ч. 1, ч. 3 ст. 15 та ч. 1 ст. 24 Закону від 14.07.2020 № 768-IX «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор».

Реалізація податковим органом повноважень, наданих йому згідно із пп. 20.1.4 Податкового кодексу, стосується безпосередньо його звернення до суду щодо застосування санкцій, пов`язаних із забороною організації і проведення азартних ігор на території України.

Частиною 1 ст. 3 Закону від 06.09.2012 № 5204-VI «Про державні лотереї в Україні» (далі – Закон № 5204) визначено, що принцип державної монополії на запровадження лотерей полягає у забороні запровадження та проведення на території України будь-яких лотерей, крім державних, які проводяться операторами лотерей, що одержали право на їх проведення, у порядку, визначеному цим Законом.

Згідно з ч. 2 ст. 14 Закону № 5204 до суб’єктів, які організовують або проводять на території України ігри, що відповідають визначенню лотереї, крім випадків, якщо така гра проводиться особою, яка одержала статус оператора державних лотерей, застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі шістнадцяти тисяч мінімальних заробітних плат з конфіскацією грального обладнання, а прибуток (дохід) від проведення такої гри підлягає перерахуванню до держбюджету.

З урахуванням наведеного, на переконання колегії суддів, ключовою ознакою «лотереї» є її платність. При цьому, як доцільно наголосив суд першої інстанції, спосіб прийняття грошей за участь у такій грі не є визначальним для формування висновку, що гра, яка була проведена, є саме лотереєю.

На думку колегії суддів, сума депозиту не менше як 400 грн фактично дорівнює 1 лотерейному квитку і саме такий квиток надає право на одержання призу учаснику розіграшу (гри), а умовами проведення розіграшу не передбачено, що сума, внесена на депозит, не є платою за участь в розіграші.

Слід також врахувати й те, що відсутні ознаки «безоплатності» проведення відповідачем відповідного розіграшу, оскільки в будь-якому випадку умови його проведення передбачають внесення учасником грошових коштів та отримання ним відповідного лотерейного квитка незважаючи на подальший рух вказаних коштів на рахунку гравця.

Отже, факт оплатного набуття учасником права на участь у розіграші безпосередньо підтверджуються умовами такого розіграшу, з огляду на що, висновується, відповідачем було проведено розіграш (гру), яка відповідає ознакам лотереї, а саме:

  • гра, проведена відповідачем, була масова;
  • передбачала призовний (виграшний) фонд між її учасниками;
  • перемога у грі (розіграші) мала випадковий характер;
  • територія проведення (розповсюдження) гри (розіграшу) поширювалась за межі однієї будівлі (споруди);
  • носила оплатний характер, тобто передбачала внесення учасниками розіграшу (гри) грошових коштів та отримання ним відповідного лотерейного квитка.

Фактично, відповідач реалізовував у грі (розіграші) майно – лотерейні квитки за внесення учасником розіграшу (гри) депозиту в грошовому еквіваленті 400 грн за один лотерейний квиток, тобто, проводив лотерею без отримання відповідної ліцензії (що відповідає визначенню «лотерея», без відповідної ліценції, що є підставою для застосування фінансових санкцій).

Порушення, допущене відповідачем (проведення гри (розіграшу), яка(ий) має ознаки лотереї), відповідає складу порушення, яке визначено у ч. 2 ст. 14 Закону № 5204 і має своїм наслідком застосування відповідних санкцій.

Відтак, Шостим апеляційним адміністративним судом від 24.07.2024 у справі № 320/4809/23 апеляційну скаргу відповідача залишено без задоволення; рішення Київського окружного адміністративного суду від 19.01.2024 залишено без змін.

ДПС


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
02.06.2025
Як заповнити додаток 3 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» у разі уточнення
Розглянемо, як юрособою заповнюється додаток 3 до податкової декларації платника ЄП четвертої групи, показники якого уточнюються. Яким чином ЮО заповнюється додаток 3 «Розрахунок загального мінімального податкового зобов’язання за податковий (звітний) рік» до податкової декларації ...
02.06.2025
Роздрукування чи створення в електронному вигляді Z-звіту без обов’язкових реквізитів: відповідальність
Розглянемо: які загальні реквізити повинні містити чеки Z-звітів; яка передбачена відповідальність у вигляді фінансових санкцій до СГ, які здійснюють розрахункові операції з порушенням вимог законодавства тощо. Більше за темою: Зміну закрито несвоєчасно або не створено Z-звіт: яким б...
02.06.2025
Надання щорічних додаткових відпусток за роботу із шкідливими і важкими умовами праці
Конкретна тривалість відпустки встановлюється колективним чи трудовим договором залежно від результатів атестації робочих місць за умов праці та часу зайнятості працівника в ціх умовах. Більше за темою: Відпустка за роботу зі шкідливими і важкими умовами праці: кому та як оформити? Відпов...
Кращі матеріали