Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи слід подавати до ДПС звіт про управління як складову частину фінансової звітності

19.04.2024

ГУ ДПС у Вінницькій області доводить до відома платників позицію ДПС, викладену в індивідуальній податковій консультації. У своєму зверненні підприємство просить надати роз’яснення з наступних питань: 

  • Чи є звіт про управління складовою частиною фінансової звітності, що подається до податкового органу?
  • Чи виникає у підприємства обов’язок подання до контролюючих органів звіту про управління?
  • Чи нараховуються штрафні санкції за неподання (несвоєчасне подання) до податкового органу звіту про управління? 

Згідно з абзацами першим – третім п. 46.2 Податкового кодексу (далі – ПК), платник податку на прибуток (крім платників податку на прибуток, які відповідно до Закону від 16.07.1999 № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996) зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність і річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом) подає разом з відповідною податковою декларацією квартальну або річну фінансову звітність у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПК. 

Платники податку на прибуток, які відповідно до Закону № 996 зобов’язані оприлюднювати річну фінансову звітність і річну консолідовану фінансову звітність разом з аудиторським звітом, подають разом із податковою декларацією за відповідний податковий (звітний) період звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), складені до перевірки фінансової звітності аудитором. Звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати) подаються платниками податку згідно з цим абзацом за формою, визначеною згідно з Законом № 996, у порядку, передбаченому для подання податкової декларації з урахуванням вимог ст. 137 ПК. 

Фінансова звітність або звіт про фінансовий стан (баланс) та звіт про прибутки та збитки та інший сукупний дохід (звіт про фінансові результати), що подаються відповідно до абзаців першого та другого п. 46.2 ПК, є додатком до податкової декларації з податку на прибуток підприємств та її невід’ємною частиною. 

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом № 996. 

Статтею 11 Закону № 996 визначені загальні вимоги до фінансової звітності, зокрема, порядок та строки подання фінансової звітності, звіту про управління визначаються КМУ, для банків – НБУ. 

Звіт про управління подається разом з фінансовою звітністю та консолідованою фінансовою звітністю в порядку та строки, встановлені законом (ч. 7 ст. 11 Закону № 996). 

У ст. 1 Закону № 996 визначено терміни, зокрема, звіт про управління – це документ, що містить фінансову та нефінансову інформацію, яка характеризує стан і перспективи розвитку підприємства та розкриває основні ризики і невизначеності його діяльності. 

Відповідно до абзацу восьмого п. 2 Порядку подання фінансової звітності, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2000 № 419 (далі – Порядок), підприємства (крім бюджетних установ, мікропідприємств та малих підприємств) подають разом з річною фінансовою звітністю звіт про управління. У разі подання підприємством консолідованої фінансової звітності подається консолідований звіт про управління. Середні підприємства мають право не відображати у звіті про управління нефінансову інформацію. 

Фінансова звітність подається органам, до сфери управління яких належать підприємства, трудовим колективам на їх вимогу, власникам (засновникам) відповідно до установчих документів, а також згідно із законодавством – іншим органам та користувачам, зокрема органам державної статистики (абзац перший п. 2 Порядку). 

Загальні вимоги до фінансової звітності визначені НП(С)БО 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності», затвердженим наказом Мінфіну від 07.02.2013 № 73. 

Абзацом першим п. 1 розд. ІІ НП(С)БО 1 встановлено, що фінансова звітність складається з: балансу (звіту про фінансовий стан), звіту про фінансові результати (звіту про сукупний дохід), звіту про рух грошових коштів, звіту про власний капітал і приміток до фінансової звітності.  

Формою Податкової декларації з податку на прибуток підприємств, затвердженою наказом Мінфіну від 20.10.2015 № 897, зареєстрованим в Міністерстві юстиції 11.11.2015 за № 1415/27860 (далі – Декларація), передбачено подання форм фінансової звітності як додатка до Декларації. 

У формі Декларації передбачено відображення поданих до Декларації форм фінансової звітності:

  • Баланс (Звіт про фінансовий стан);
  • Звіт про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід);
  • Звіт про рух грошових коштів;
  • Звіт про власний капітал;
  • Примітки до річної фінансової звітності;
  • Фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (Баланс, Звіт про фінансові результати);
  • Спрощений фінансовий звіт суб’єкта малого підприємництва (Баланс, Звіт про фінансові результати). 

Ураховуючи вищезазначене, звіт про управління не є складовою фінансової звітності і, відповідно, обов’язку подання його контролюючим органам разом з Декларацією, нарахування штрафних санкцій за неподання (несвоєчасне подання) звіту про управління до податкового органу законодавством не визначено. 

Звертаємо увагу, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ПК). 

ГУ ДПС у Вінницькій області


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
18.09.2025
Перелік доброчесних платників за серпень сформовано за оновленими критеріями середньомісячної зарплати
ДПС сформувала Перелік платників податків із високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства станом на серпень 2025 року за оновленими критеріями в частині середньомісячної заробітної плати.  ДПС сформувала Перелік платників податків із високим рівнем добровільного дотримання ...
18.09.2025
Рахунки осіб, пов'язаних з рф, підлягають обмеженню на видаткові операції банків
Обмеження стосуються всіх видаткових операцій за рахунками юридичних осіб, кінцевими бенефіціарними власниками яких є резиденти рф/рб, незалежно від того, хто є ініціатором операції (клієнт чи стягувач), за винятком вичерпного переліку дозволених операцій. Такі обмеження є правомірними та обов'язков...
18.09.2025
Чи можна надати відпустку працівниці не за графіком у разі відпустки її мобілізованого чоловіка
Чи має працівниця право на відпустку, яка буде збігатися із відпусткою її чоловіка-військовозобов’язаного, якщо в неї за графіком відпустка у листопаді 2025 року, а в її чоловіка – у жовтні 2025 року? Більше за темою: Чи потрібна заява, якщо працівник іде у відпустку за графіком? Кому ...
Кращі матеріали