Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Роз’яснення ДФС у ЗІР

03.09.2019 904 0 0

Ліцензування обігу пального та акцизний податок

Категорія      

 Запитання 

Коротка відповідь

Ліцензування обігу пального

115.02  

Чи повинні суб’єкти господарювання (далі – СГ), які отримали ліцензію на право здійснення оптової торгівлі пальним, у разі реалізації пального вимагати (перевіряти наявність) у покупців ліцензії на право здійснення роздрібної та/або оптової торгівлі пальним?  

Ні, СГ, які отримали ліцензію на право здійснення оптової торгівлі пальним, не повинні вимагати чи перевіряти наявність у покупців ліцензій на право здійснення роздрібної та/або оптової торгівлі пальним, оскільки положення Закону від 19.12.95 р. № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (далі – Закон № 481) не містять таких вимог.

Водночас СГ мають право перевіряти наявність у покупців таких ліцензій в Єдиному реєстрі ліцензіатів та місць обігу пального, який розміщений на офіційному веб-сайті ДФС

115.02  

 Який орган видає дозвіл на початок виконання робіт підвищеної небезпеки та початок експлуатації (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (далі – дозвіл), необхідний для одержання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального?  

Для отримання дозволу необхідно звернутися до Держпраці та її територіальних органів

115.04    

Чи треба придбавати ліцензію на право імпорту або експорту пального?  

 Відповідно до ст. 15 Закону № 481 імпорт або експорт пального здійснюється за наявності у СГ, що імпортує або експортує пальне, ліцензії на право виробництва або зберігання, або оптової чи роздрібної торгівлі пальним (далі усі разом – ліцензії)

115.04  

Яка відповідальність застосовується до СГ, які до 01.07.19 р. подали документи для отримання відповідної ліцензії, однак із незалежних від них причин станом на 01.07.19 р. їх не отримали?    

До СГ, які не отримали відповідні ліцензії станом на 01.07.19 р., застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

  • виробництва пального без наявності ліцензії – 1 млн грн;
  • оптової торгівлі пальним без наявності ліцензії – 500 тис. грн;
  • роздрібної торгівлі пальним без наявності ліцензії – 250 тис. грн.

Відповідальність за зберігання пального (штраф у розмірі 500 тис. грн) до 31.12.19 р. не застосовується

115.05    

За якими кодами бюджетної класифікації платник податків оплачує відповідну ліцензію? 

Наказом Мінфіну від 14.01.11 р. № 11 «Про бюджетну класифікацію» затверджено такі коди класифікації доходів бюджету:

  • 22013100 «Плата за ліцензії на виробництво пального»;
  • 22013400 «Плата за ліцензії на право зберігання пального»;
  • 22013300 «Плата за ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним»;
  • 22013200 «Плата за ліцензії на право оптової торгівлі пальним»

115.05      

У які строки та куди слід сплачувати за ліцензії?

СГ вносять річну плату за ліцензії до дня подання заяви на їх отримання за реквізитами рахунків, які вони можуть отримати в територіальних органах Казначейства або ДФС за місцем провадження діяльності

115.05    

Скільки ліцензій на зберігання пального необхідно отримувати СГ, якщо на одній земельній ділянці розташовано декілька споруд або ємностей для зберігання пального? 

Якщо на одній земельній ділянці, за однією адресою розташовано декілька споруд або ємностей для зберігання пального, СГ отримують одну ліцензію на право зберігання пального на місце (територію), що використовується для зберігання такого пального

115.05    

Який порядок ведення Єдиного державного реєстру СГ, які отримали відповідні ліцензії, та місць виробництва, зберігання, оптової та роздрібної торгівлі пальним (далі – Реєстр)?  

Порядок ведення Реєстру затверджено постановою КМУ від 19.06.19 р. № 545.

Реєстр формується та ведеться ДФС та її територіальними органами в електронній формі на підставі відомостей, наведених у документах, які подаються СГ для отримання ліцензії відповідно до ст. 3 і 15 Закону № 481.

Реєстр розміщується на офіційному веб-сайті ДФС

115.05 

Чи необхідно придбавати ліцензію на зберігання пального, якщо воно зберігається в баку автомобіля, каністрі тощо, та наявність яких інших ємностей передбачає обов’язковість отримання ліцензії на зберігання пального?  

Законом № 481 не встановлено вимог до видів, місткості та розміщення обладнання та/або ємностей, що використовуються для зберігання пального.

СГ отримують ліцензії на право зберігання пального на місце (територію), що використовується для такого зберігання.

115.05      

 Який документ підтверджує внесення плати за ліцензії? 

Копія платіжного доручення з відміткою банку про сплату

115.05    

У який строк видається відповідна ліцензія або рішення про відмову?  

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику після одержання документів у строк не пізніше:

  • 30 календарних днів (далі – к. д.) – на право виробництва пального;
  • 20 к. д. – на право оптової або роздрібної торгівлі, зберігання пального

Акцизний податок

116.13.03    

Чи зобов’язані та в який строк суб’єкти господарювання (далі – СГ) реєструватись у Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового (далі – Реєстр-1), якщо вони вже зареєстровані в Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального (далі – Реєстр-2)?    

Датою реєстрації платника акцизного податку є дата включення його до Реєстру-2, але не раніше ніж 1 липня 2019 року. З огляду на це будь-які СГ, які з 01.07.19 р. підпадають під визначення платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового, у тому числі ті, які до вказаної дати були зареєстровані в Реєстрі-2, підлягають обов’язковій реєстрації в Реєстрі-1.

Така реєстрація має бути здійснена до 01.07.19 р.

Ті СГ, які планують здійснювати реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов’язковій реєстрації в Реєстрі-1 на підставі заяви, поданої не пізніше ніж за три робочих дні до початку такої реалізації

116.11    

Чи можуть реєструватися в одному приміщенні або на одній території акцизні склади (далі – АС) декількома розпорядниками в разі провадження ними господарської діяльності з вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального?    

Відповідно до пп. 230.1.1 Податкового кодексу (далі – ПК) один АС може бути зареєстрований виключно одним розпорядником АС. Один розпорядник АС може зареєструвати один і більше АС.

АС двох і більше розпорядників не можуть розміщуватися в одному приміщенні або на одній території.

АС різних розпорядників мають розміщуватися в різних приміщеннях/на різних територіях, що є розмежованими або відокремленими один від одного, та на які у кожного розпорядника є документи, що підтверджують право власності або користування

116.11    

Як визначається загальна місткість ємностей для зберігання пального та обсяг пального, отриманий протягом календарного року, якщо СГ зберігає пальне на декількох територіях чи в декількох приміщеннях: за кожним приміщенням (територією) чи за всіма разом?  

Визначаючи приміщення або територію АС, слід враховувати, зокрема, загальну місткість розташованих у певному приміщенні або на певній території ємностей, які використовуються для навантаження-розвантаження і зберігання пального, та обсяг пального, отриманого СГ протягом календарного року.

Якщо СГ зберігає пальне в декількох приміщеннях та/або на декількох територіях, то загальна місткість ємностей для зберігання пального визначається окремо за кожним приміщенням або територією.

При цьому обсяг отриманого пального визначається сумарно за всіма приміщеннями та/або територіями

116.11    

У які строки розпорядники АС зобов’язані обладнати АС витратомірами-лічильниками та/або рівнемірами-лічиль-никами та зареєструвати їх у Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального в резервуарі?  

Відповідно до п. 12 підрозд. 5 розд. XX ПК розпорядники АС зобов’язані зробити це в такі строки:

  • АС, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 20 000 м3, – не пізніше 1 липня 2019 року;
  • АС, де розташовано резервуари, загальна місткість яких перевищує 1 000 м3, але не перевищує 20 000 м3, – не пізніше 1 жовтня 2019 року;
  • АС, де розташовано резервуари, загальна місткість яких не перевищує 1 000 м3, – не пізніше 1 січня 2020 року

116.11    

Як перевести обсяг пального в кубічні метри, якщо його визначено в інших одиницях виміру, у т. ч. з метою встановлення приналежності приміщення або території до АС?    

Для переведення обсягу пального в кубічні метри, якщо його визначено в інших одиницях виміру, у т. ч. з метою встановлення приналежності приміщення або території до АС, платник використовує дані, наведені в паспорті якості пального, сертифікаті відповідності тощо, зокрема об’єм, масу, густину і температуру, за якою визначалась густина. Арифметичний розрахунок здійснюється безпосередньо СГ

116.11    

Як має бути обладнаний АС витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками, якщо на такому АС розміщено декілька резервуарів та декілька паливо- та/або оливороздавальних колонок, у т. ч. якщо такі колонки не мають позитивного результату повірки або оцінки відповідності?    

Кожний введений в експлуатацію стаціонарний резервуар, розташований на АС, має бути обладнаний рівнеміром-лічильником, який повинен відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінки відповідності, або калібрування, які проведені відповідно до законодавства.

Кожне місце відпуску пального наливом з АС, розташоване на АС, має бути обладнане витратоміром-лічильником. Функції витратомірів-лічильників виконують установлені на АС паливо- та/або оливороздавальні колонки, які мають позитивні результати повірки або оцінки відповідності, що проведені згідно із законодавством.

Якщо відсутній позитивний результат повірки або оцінки відповідності, або калібрування рівнемірів-лічильників та витратомірів-лічильників, у т. ч. паливо- та/або оливороздавальних колонок, то АС вважаються необладнаними вказаними лічильниками

116.13.02  

За яких умов отримувач пального – СГ вважається таким, що отримує пальне безперервно, та якими документами це можна підтвердити?  

 Отримувач пального – СГ вважається таким, що отримує пальне безперервно, якщо йому надано можливість отримувати пальне в будь-яку годину доби та будь-який день місяця від особи, яка реалізує пальне, що підтверджується умовами укладеного між ними договору

116.13.03    

Яка дата вважається датою реалізації пального з метою складання акцизної накладної (далі – АН), у т. ч. якщо відвантаження пального продавцем і отримання пального покупцем, а також сплата, перехід права власності або підписання акта приймання-передачі про його отримання відбуваються не в один день?    

АН складається платником податку, зокрема, в день реалізації пального при кожній повній або частковій операції з реалізації, зокрема, пального (абзац перший п. 231.3 ПК). При цьому у випадках, визначених п. 231.3 ПК, платникам податку також надається право складання АН за щоденними підсумками операцій та не пізніше останнього дня місяця – на весь обсяг реалізованого (втраченого) пального протягом такого місяця.

Отже, з метою складання АН датою здійснення операції з реалізації пального вважається дата фізичної передачі (відпуску, відвантаження) такого пального, що засвідчується у первинних документах, незалежно від того, коли відбулася сплата або перехід права власності, отримання його покупцем

116.13.03    

Чи є вихідні та святкові дні операційними днями для реєстрації АН/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних (далі – РК, ЄРАН)?  

ЄРАН працює постійно (24 години щодня), крім часу, необхідного для технічного обслуговування. Таке обслуговування проводиться у часові проміжки з незначною кількістю реєстрації АН/РК.

Інформація про запланований час техобслуговування ЄРАН розміщується на офіційному веб-сайті ДФС не пізніше ніж за 24 години до його початку.

Отже, чинним законодавством не передбачено обмежень реєстрації АН/РК у ЄРАН у вихідні та святкові дні

116.13.03  

У які строки здійснюється в ЄРАН реєстрація АН, складених із 1 серпня 2019 року на загальний обсяг втраченого та/або використаного для власного споживання пального та на загальний обсяг втраченого спирту етилового?  

АН можуть складатися за кожним АС/АС пересувним, кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД та їх реєстрації в ЄРАН не пізніше останнього дня звітного місяця:

  • на загальний обсяг пального, втраченого та/або використаного для власного споживання протягом такого місяця;
  • на загальний обсяг спирту етилового, втраченого протягом такого місяця

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали