Перевірка обґрунтованості видачі листків непрацездатності: підстави для проведення
У разі виникнення сумніву щодо правомірності видачі чи продовження працівнику листка непрацездатності страхувальник може письмово звернутися до ПФУ щодо здійснення перевірки.
Відповідно до постанови правління КМУ від 03.03.2023 № 185 проведення перевірки обґрунтованості видачі або продовження листка непрацездатності та документів, що є підставою для його формування, здійснюють уповноважені посадові особи територіального органу Пенсійного фонду України та/або уповноважені лікарі, перелік яких затверджується правлінням ПФУ.
Крім звернення роботодавця, підставами для прийняття територіальним органом ПФУ рішення щодо проведення перевірки листків непрацездатності також є:
- виявлення невідповідностей шляхом проведення ризик-орієнтованого моніторингу електронного реєстру листків непрацездатності з використанням автоматизованої інформаційно-аналітичної системи ПФУ;
- повідомлення від Національної служби здоров’я про виявлення невідповідностей та/або застережень до даних, що містяться в медичному висновку за результатами здійснення заходів з верифікації даних в електронній системі охорони здоров’я;
- звернення застрахованої особи щодо обґрунтованості виданого їй листка непрацездатності;
- запити правоохоронних органів та рішення суду.
Довідка про перевірку надсилається суб’єкту звернення та безпосередньо керівнику суб’єкта господарювання рекомендованим листом з повідомленням про вручення та/або за допомогою електронного зв’язку (зокрема, через електронний кабінет чи іншу інформаційну систему, користувачами якої є відповідний територіальний орган ПФУ та суб’єкт господарювання) протягом трьох робочих днів з дати формування довідки.
ПФУ
Коментарі до матеріалу