Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Продаж товарів у кредит: як відобразити у касовому чеку

30.01.2019 864 0 0

У випадку проведення розрахункових операцій з відстроченням платежу або у кредит необхідно відповідно до вимог чинного законодавства при відпуску товару (послуги) видати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми із зазначенням у ньому форми оплати «У КРЕДИТ». Таким чином, фіскальний чек, оформлений належним чином, повинен бути виданий покупцю при продажу товарів.

При цьому отримання коштів, які надходять у рахунок продажу товару у кредит, слід оприбутковувати у касі підприємства з оформленням прибуткових касових ордерів або суму готівкових коштів, отриману від покупця, що відповідає сумі, зазначеній у фіскальному чеку з формою оплати «кредит/після оплата/відстрочка платежу» внести до скриньки РРО та пам’яті відповідного РРО шляхом виконання на цьому РРО операції «службове внесення» із наступним зазначенням на службовому документі номера фіскального чека, за яким здійснено реалізацію товару в кредит.


ДЕРЖАВНА ФІСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 21.01.2019 р. № 231/6/99-99-14-05-01-15/ІПК

Державна фіскальна служба України розглянула запит ТОВ щодо надання податкової консультації та у порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє.

Щодо відображення у розрахунковому документі (касовому чеку) реєстратора розрахункових операцій (далі - РРО) придбання товару у кредит (питання 1)

Основним нормативно-правовим актом, що регулює розрахунки за готівку, є Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон № 265), який є спеціальним законом. Встановлення вимог щодо проведення розрахункових операцій за готівку іншими законами, крім Податкового кодексу України, заборонено.

Пунктом 2 ст. 3 Закону № 265 передбачено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та безготівковій формах (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов’язані видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.

Відповідно до ст. 8 Закону № 265 форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов’язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій або використанням розрахункових книжок, встановлюються органом доходів і зборів.

Пунктом 1 розділу II Положення про форму та зміст розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 р. № 13 та зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 11.02.2016 р. за № 220/28350 (далі - Положення № 13), визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) (далі - касовий чек) - розрахунковий документ, надрукований реєстратором розрахункових операцій при проведенні розрахунків за продані товари (надані послуги). Форма № ФКЧ-1 касового чека наведена у додатку 1 до цього Положення.

Тобто, у випадку проведення розрахункових операцій з відстроченням платежу або у кредит необхідно, відповідно до вимог чинного законодавства при відпуску товару (послуги), видати покупцеві розрахунковий документ встановленої форми із зазначенням у ньому форми оплати «У КРЕДИТ». Таким чином, фіскальний чек, оформлений належним чином, повинен бути виданий покупцю при продажу товарів.

При цьому отримання коштів, які надходять у рахунок продажу товару у кредит, слід оприбутковувати у касі підприємства з оформленням прибуткових касових ордерів, або сума готівкових коштів, отримана від покупця, що відповідає сумі, зазначеній у фіскальному чеку з формою оплати «кредит/після оплата/відстрочка платежу», вноситься до скриньки РРО та пам’яті відповідного РРО шляхом виконання на цьому РРО операції «службове внесення» із наступним зазначенням на службовому документі номера фіскального чеку, за яким здійснено реалізацію товару в кредит.

Тобто, у наведеному Вами прикладі, касир провівши погашення кредиту раніше відпущеного товару через РРО та видавши касовий чек збільшує суму розрахунків проведених через РРО.

Щодо інформації про рух коштів відображених у касових чеках з формою оплати «КРЕДИТ» та заповнення книги обліку розрахункових операцій (далі - КОРО) (питання 2)

У разі реалізації товару у кредит фіскальний звітний чек «Z-звіт» за день реалізації буде містити інформацію про те, що товар реалізований у кредит та окремо відображену суму такої реалізації.

Відповідно до розділу II «Облік руху готівки та суми розрахунків» КОРО у колонці 5 «Загальна Сума розрахунків» буде занесено інформацію про суму реалізації, тобто з урахуванням вартості реалізованого товару у кредит, а у колонці 4 «Службова видача Сума готівки» буде зазначена сума інкасації лише готівки вилученої з місця проведення розрахунків. Окремо звертаємо увагу на те, що суми «службового внесення» та «службового виведення» якими вноситься до РРО розмінна монета не впливає на відображення суми готівкових, безготівкових та інших сум розрахунків проведених через РРО.

Щодо заповнення колонок КОРО (питання 3)

Підпунктом 1 п. 1 розділу І Порядку щодо реєстрації та ведення РК та КОРО, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. № 547, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.07.2016 р. за № 920/29050 (далі - Порядок № 547), визначено, що суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, крім суб’єктів господарювання, які відповідно до рішень, затверджених власними розпорядчими документами, про те, що у випадку виходу з ладу РРО або відключення електроенергії проведення розрахункових операцій не здійснюється до моменту належного підключення резервного РРО або включення електроенергії, зобов’язані зареєструвати КОРО.

Отже, у разі ведення КОРО, суб’єкт господарювання заповнює всі колонки розділу 2 Облік руху готівки та сум розрахунків КОРО на підставі фіскального звітного чеку «Z-звіту», де зазначає: дату заповнення (колонка 1); номер «Z-звіту» (колонка 2); суми «службового внесення» та «службової видачі» проведенні протягом робочого дня (зміни) (колонки 3 та 4); загальну сума розрахунків та за ставками податків згідно програмування РРО (колонки 5, 6 та 7); сума ПДВ (колонка 8); сума акцизного податку (колонка 9); видано за повернені товари (колонка 10) (у разі проведення такої операції).

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали