Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Надання послуг у закладах освіти дітям з особливими освітніми потребами

Відповідно до постанови КМУ від 20.05.20 р. № 392 «Про встановлення карантину з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, та етапів послаблення протиепідемічних заходів» (далі – Постанова № 392) у регіонах із сприятливою епідемічною ситуацією дозволено відвідування закладів дошкільної освіти (далі – ЗДО) з 25.05.20 р. Протиепідемічні заходи застосовуються та припиняються на території регіону на підставі рішення регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій (далі – Регіональна комісія).

Діяльність ЗДО в умовах карантину має здійснюватися з урахуванням Тимчасових рекомендацій щодо організації протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19), затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря від 21.05.20 р. № 25.

МОН направило до регіональних органів управління освітою лист від 22.05.20 р. № 1/9-269 «Щодо відновлення діяльності закладів дошкільної освіти», в якому викладено рекомендації щодо організаційних вимог та етапів відновлення діяльності ЗДО в умовах карантину.

Загальновідомо, що успішність корекційної роботи з дітьми з особливими освітніми потребами, особливо дошкільного віку, залежить від дотримання принципу системності.
Законом від 11.07.01 р. № 2628-ІІІ «Про дошкільну освіту» передбачено, що ЗДО працюють повний календарний рік, а їх діяльність регламентується планом роботи, який складається, як правило, на навчальний рік (з 1 вересня до 31 травня) та оздоровчий період (з 1 червня до 31 серпня).

Ураховуючи, що у зв’язку з карантинними заходами ЗДО не працювали в навчальний період понад 2 місяці, МОН вважає можливим надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які здобувають освіту в інклюзивних групах, у літній оздоровчий період. Заазначені послуги надаються за згодою батьків та за наявності спеціалістів, з якими укладено цивільно-правові угоди. 

Нагадаємо: психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються за індивідуальною програмою розвитку, яку слід відкоригувати, урахувавши результати роботи з дитиною під час карантину, динаміку її розвитку.

У зв’язку з епідемічною ситуацією в Україні корекційно-розвиткові заняття слід проводити індивідуально з дотриманням протиепідемічних вимог і рекомендацій, зазначених вище.

Проте така норма не поширюється на учнів закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО), оскільки корекційно-розвиткова робота є інваріантною складовою базового навчального плану для спеціальних закладів (класів) та здійснюється протягом навчального року (постанова КМУ від 21.02.18 р. № 87 «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти»).

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних класах, надаються відповідно до індивідуальної програми розвитку, розробленої на навчальний рік.

Отже, такі послуги в ЗЗСО, зокрема і за цивільно-правовими угодами, у літній період не надаються.

Відновленню корекційно-розвиткової роботи у 2020/2021 навчальному році має передувати вивчення командою психолого-педагогічного супроводу дитини ЗЗСО динаміки розвитку дитини, її особливих освітніх потреб, сильних сторін та позитивних змін, що є основою розроблення плану корекційно-розвиткової роботи як складової індивідуальної програми розвитку учня з особливими освітніми потребами.

Відповідно до п. 4 Постанови № 392 та рішення Регіональної комісії з 1 червня можуть відновити роботу інклюзивно-ресурсні центри. МОН направило до регіональних органів управління освітою лист від 26.05.20 р. № 1/9-278 «Щодо організації роботи інклюзивно-ресурсних центрів», в якому зазначено, що за рішенням засновника в центрах може бути відновлено надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами шляхом проведення індивідуальних занять з дотриманням протиепідемічних вимог і рекомендацій.

Важливим є те, що першочерговим завданням інклюзивно-ресурсних центрів після відновлення роботи є проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини, а саме обстеження дітей, які повинні розпочати здобуття початкової освіти в 2020/2021 навчального року та зараховуються до закладу освіти вперше.

Таку інформацію направлено на адресу керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних, Київської міської держадміністрацій.

Лист МОН від 04.06.20 р. № 1/9-302

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
23.12.2025
Дайджест запитів на партнерство для експортерів від 22.12.2025
Розкриваємо нові тендерні можливості для представників машинобудівної промисловості. Більше за темою: Облік грантів та міжнародної технічної допомоги Бюджетні гранти: як застосовувати різниці з податку на прибуток Дайджест містить цікаві тендерні можливості у країнах ЄС в рамках Угоди про публічні...
23.12.2025
Як застосовується відстрочка та розстрочка у виконавчому провадженні
Механізми відстрочки та розстрочки дозволяють забезпечити справедливий баланс між обов’язковістю виконання судових рішень і реальними життєвими умовами сторін. Більше за темою:   Адмінарешт майна: як захищатися залежно від ситуації  Заарештовано банківський рахунок підпри...
23.12.2025
Коли передача доменного імені та зміна його власника неможливі
На момент звернення позивача до реєстратора про зміну власника та переделегування домену вже діяло обов’язкове для виконання рішення ВОІВ щодо передачі домену cryomec.com швейцарській компанії. За таких обставин реєстратор не мав права здійснювати переделегування всупереч рішенню арбітражу та ...
Кращі матеріали