Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Отримання електронної печатки за наявності основної: обов’язково чи ні

26.11.2021

Частиною першою ст. 58 прим. 1 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) встановлено, що суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим.

Частиною другою ст. 58 прим. 1 ГКУ, зокрема, визначено, що відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування.

Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків.

Пунктом 40 частини першої ст. 1 розд. I Закону України «Про електронні довірчі послуги» (далі – Закон №2155) визначено, що створювач електронної печатки – юридична особа, яка створює електронну печатку.

Електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом здійснюється відповідно до Податкового кодексу України (далі – ПКУ), Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» та Закону №2155 без укладення відповідного договору.

Відповідно до абзаців першого та другого п. 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 (далі – Порядок №557) платник створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) чи печатки, керуючись Порядком №557.

Створення електронного документа завершується накладанням на нього КЕП підписувача (підписувачів) та печатки (за наявності).

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП чи печатки платника податку (абзац другий п. п. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 ПКУ).

Абзацом другим п. 9 розд. ІІ Порядку №557, зокрема, визначено, що друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа.

https://tr.tax.gov.ua

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
25.12.2025
Припинено роботу 15 місць продажу рідин для електронних сигарет: практика БЕБ
Досудове розслідування у кримінальному провадженні здійснюється за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 199, ч. 1 ст. 204 Кримінального кодексу України (незаконне зберігання, збут або транспортування з метою збуту незаконно виготовлених підакцизних товарів з підробленими мар...
25.12.2025
Чи може ЮО до планової перевірки подати розрахунки за звітні періоди, які перевірятимуть
ПКУ не встановлено заборони щодо подання платником податків – юридичною особою після отримання повідомлення та копії наказу про проведення документальної планової перевірки, але до її початку, податкових декларацій (розрахунків) із порушенням строків їх подання, визначених ПКУ. Більше за темою...
25.12.2025
Який фінрезультат до оподаткування при прискореній амортизації автомобіля, коли роки купівлі, експлуатації та продажу – різні
Якщо продаж ОЗ відбувся після закінчення періоду нарахування прискореної амортизації такого ОЗ, то фінрезультат до оподаткування збільшується на суму залишкової вартості окремого об’єкта ОЗ, визначеної відповідно до НП(С)БО або МСФЗ та зменшується на суму залишкової вартості окремого об’...
Кращі матеріали