Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Підтвердження факту надання маркетингових послуг

28.09.2020

Послуги маркетингові повинні бути належним чином задокументовані.

Які саме документи повинні підтверджувати отримання цих послуг і яка інформація повинна в них міститися, необхідно звертатися до Мінфіну.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 28.07.2020 р. № 3083/ІПК/99-00-05-05-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення щодо оформлення та підтвердження первинними документами маркетингових послуг та послуг з просування товарів та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України у редакції, чинній з 23.05.2020 (далі – Кодекс), повідомляє.

Як зазначено у зверненні, з метою збільшення обсягів продажів продукції та у зв’язку з відсутністю можливості власними силами виконувати роботи з просування продукції в торгівельних закладах, платник залучає інших суб’єктів господарювання для виконання даних робіт (надання послуг).

Платник запитує, які документи повинні підтверджувати отримані маркетингові послуги та послуги з просування товарів, та яка інформація повинна міститися в цих документах.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Кодексом (п.1.1 ст. 1 Кодексу).

Згідно з п. 44.1 ст. 44 Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим п. 44.1 ст. 44 Кодексу.

Для обрахунку об'єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування (п. 44.2 ст. 44 Кодексу).

Отже, витрати та доходи підприємства за операціями з надання маркетингових послуг та послуг з просування товарів формуються за правилами бухгалтерського обліку на підставі первинних документів.

Первинним документом є документ, який містить відомості про господарську операцію. Господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства (ст.1 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі – Закон № 996).

Відповідно до п. 1, 2 ст. 9 Закону № 996 підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов'язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку (п. 3 ст. 9 Закону № 996).

Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати обов'язкові реквізити, визначені п. 2 ст. 9 Закону № 996, зокрема: особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Порядок створення, прийняття і відображення у бухгалтерському обліку первинних документів підприємствами встановлено Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за № 168/704 (далі – Положення № 88).

Одночасно повідомляємо, що регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері бухгалтерського обліку, затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку в державному секторі, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності (п. 2
ст. 6 Закону № 996).

Таким чином, з питань оформлення первинних документів, що підтверджують надання маркетингових послуг та послуг з просування товарів, доцільно звернутися до Міністерства фінансів України.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
24.12.2025
Фінансова підтримка для культурних проєктів
Дедлайн подання заявок на грантову програму «Флагманські події» – 22 лютого 2026 року (18:00). Програма має на меті підтримати реалізацію проєктів із широким суспільним резонансом, які залучають значну кількість учасників та аудиторій, відображають ключові цінності української куль...
24.12.2025
Який порядок заповнення заяви за формою № 1-ОПП у разі (не)включення юрособи в Реєстр ВПП
Великі платники податків, які не обліковуються в територіальних органах ДПС, що здійснюють податкове супроводження ВПП, зобов’язані не пізніше 1 грудня поточного року подати форму № 1-ОПП з позначкою в полі «включення до Реєстру» до тероргану ДПС, що здійснює податкове супроводженн...
24.12.2025
Державний реєстр дезінфекційних засобів: актуальні дані за рік
МОЗ інформує про реєстр дезінфекційних засобів за останній рік. Про що мова та як бізнесу ним користуватися – в цьому матеріалі. Більше за темою: Прострочені ветпрепарати та інші медичні відходи на сільгосппідприємстві: особливості обліку та списання Державний реєстр дезінфекційних засобів (д...
Кращі матеріали