Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Платникам, які вирішили займатися незалежною професійною діяльністю

10.10.2018

Сьогодення часто диктує умови, коли люди змушені шукати додаткові джерела доходу. Одним із варіантів – зайняття незалежною професійною діяльністю. Щоб не порушувати діючі в Україні законодавчі вимоги, таким особам слід стати на облік в контролюючому органі. Для цього необхідно підготувати певний пакет документів:   заява за формою № 5-ОПП та копія документа, що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності. Документи подаються особисто або через уповноважену особу до контролюючого органу за місцем свого постійного проживання.

Слід пам‘ятати і про терміни взяття на облік. Звернутися до контролюючого органу потрібно протягом 10 календарних днів після державної реєстрації незалежної професійної діяльності у відповідному уповноваженому органі та отримання свідоцтва про реєстрацію чи іншого документа (дозволу, сертифіката тощо), що підтверджує право фізичної особи на провадження незалежної професійної діяльності. При цьому в обов‘язковому порядку надаються оригінали зазначених документів.

У випадку використання ними певних об‘єктів (власних офісів, орендованих приміщень та ін.) необхідно протягом 10 робочих днів після проведення процедури реєстрації, створення чи відкриття, подати до контролюючого органу за основним місцем обліку у якості платника податку, повідомлення за формою № 20-ОПП.

Нагадуємо, що визначення терміну «незалежна професійна діяльність» міститься у пп.14.1.226 Податкового кодексу України. Зокрема це: участь фізичної особи у науковій, літературній, артистичній, художній, освітній або викладацькій діяльності, діяльність лікарів, приватних нотаріусів, приватних виконавців, адвокатів, арбітражних керуючих (розпорядників майна, керуючих санацією, ліквідаторів), аудиторів, бухгалтерів, оцінщиків, інженерів чи архітекторів, особи, зайнятої релігійною (місіонерською) діяльністю, іншою подібною діяльністю за умови, що така особа не є працівником або фізичною особою - підприємцем та використовує найману працю не більш як чотирьох фізичних осіб.

http://vin.sfs.gov.ua/

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
16.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін Уряд подав до Ради законопроєкт про скасування актів виконаних робіт ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 05.09.2025 Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
16.09.2025
Валютний нагляд: що потрібно знати бізнесу
За порушення строків розрахунків нараховується пеня у розмірі 0,3 % від суми заборгованості за кожен день прострочення, але не більше 100 % суми боргу. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Ціна договору між резидентами прив’язана до валютного курсу: правові нюанси На яку дату потрібно офо...
16.09.2025
Особливості реєстрації платником єдиного податку четвертої групи
Консультаційний центр ДПС у м. Київ допоможе з питань реєстрації платником єдиного податку четвертої групи. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Анулювання статусу єдинника четвертої групи: нова стара практика? Новації щодо об'єднаної звітності ФОПів, ПДВ, земельного податку, ЄП платників четве...
16.09.2025
Який формат використовувати при збереженні первинних е-документів
Електронні форми первинних документів, пов’язаних з обчисленням і сплатою податків та зборів (крім ЄСВ), а також архіви файлів звітності повинні зберігатися на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях, протягом строку, встановленого за...
Кращі матеріали