Перелік «обслуговуючих» посад у держоргані підлягає періодичному оновленню
До категорій осіб, на яких поширюється дія Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889), крім держслужбовців належать також працівники держорганів, що виконують функції з обслуговування (ч. 3 ст. 3 Закону № 889).
Критерії визначення переліку посад працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування, затверджено постановою КМУ від 06.04.16 р. № 271 (далі – Критерії № 271). Знаємо, що кожний держорган залежно від його юрисдикції має розробити свій перелік таких посад.
На практиці це виглядає так. Держорган, виходячи зі змісту та завдань виконуваної працівниками роботи згідно з їхніми посадовими інструкціями, самостійно визначається, чи є в нього посади з «обслуговуючими» функціями. Звісно ж, у такому разі слід дотримуватися Критеріїв № 271.
Тому керівник держслужби, наприклад місцевої держадміністрації, після узгодження питання щодо розмежування посад у держоргані за виконуваними працівниками завданнями та функціями (зокрема, на держслужбовців, працівників патронатних служб та працівників із функціями обслуговування) має підготувати перелік «обслуговуючих» посад для його подальшого погодження з відповідним територіальним органом Нацдержслужби. Як зазначалося вище, цій роботі має передувати детальний аналіз виконуваних обов’язків, що покладаються на працівників, на їх відповідність Критеріям № 271.
Однак у роз’ясненні Нацдержслужби від 20.03.18 р. № 50-р/з звертається увага, що у структурі та, відповідно, у штатних розписах держорганів періодично відбуваються зміни, і в такому разі раніше ухвалений перелік працівників із функціями обслуговування підлягає коригуванню.
Крім того, згідно з постановою КМУ від 21.02.18 р. № 135 (далі – Постанова № 135) до Критеріїв № 271 унесено зміни та доповнення, а саме розширено різновид роботи, пов’язаної із забезпеченням належних умов функціонування держоргану. Зокрема, до категорії обслуговуючих включено працівників, які виконують: роботи з утримання прилеглої території; завдання та функції касира, відповідального чергового, диспетчера, чергового оперативного.
Тож якщо, наприклад, у держадміністрації є працівники, до посадових обов’язків яких входить виконання вищезгаданої роботи, то їхні посади мають бути включені до оновленого переліку цього держоргану. Звісно ж, новий, упорядкований перелік потрібно подати до територіального органу Нацдержслужби на затвердження.
Отже, очевидно, що в кожному держоргані мають відстежуватися, по-перше, зміни у визначених посадових обов’язках працівників і, по-друге, зміни, унесені до нормативно-правових актів. І ці зміни мають відображатись у локальному переліку «обслуговуючих» посад.
Може статися, що в якомусь держоргані не виявиться посад «обслуговуючих» працівників. У такому разі Нацдержслужба все ж таки радить повідомити про це її відповідний терорган.
У коментованому роз’ясненні Нацдержслужба також рекомендує разом із локальним переліком подавати у двох примірниках проекти штатного розпису, положення про структурні підрозділи, працівниками яких виконуватимуться функції з обслуговування, та посадові інструкції цих працівників.
Коментарі до матеріалу