Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Особливості обліку ремонту кондиціонера в орендованому офісі

31.05.2018

Підприємство спіткала неприємність: поламався кондиціонер в орендованому приміщенні. Полагодити його — прямий обов’язок орендаря, якщо інше не передбачено  договором оренди. Як же облікувати встановлення і ремонт кондиціонера в орендованому приміщенні?

Ремонт коштом орендаря

Кондиціонер, що перебуває в оренді, у більшості випадків підтримує в робочому стані саме орендар.

У бухгалтерському обліку витрати на поточний ремонт слід включати до складу витрат.

Такий ремонт аж ніяк не збільшить майбутніх економічних вигід від використання об’єкта основного засобу (ОЗ), тож окремого необоротного активу не варто створювати (п. 15 П(С)БО 7 «Основні засоби»). Залежно від місця використання кондиціонера витрати з його ремонту необхідно відображати на рахунках 23 «Виробництво», 91 «Загальновиробничі витрати», 92 «Адміністративні витрати», 93 «Витрати на збут», 94 «Інші витрати операційної діяльності».

Розрахунок об’єкта оподаткування податком на прибуток базується на даних бухобліку (пп. 134.1.1 Податкового кодексу України, далі – ПКУ). Тому «бухгалтерські» витрати на поточний ремонт кондиціонера впливатимуть на величину податку на прибуток.

Після ремонту кондиціонера виникає право на податковий кредит з ПДВ на підставі податкової накладної, зареєстрованої в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) (п. 198.6 ПКУ). Однак лише якщо кондиціонер використовується в господарській діяльності підприємства, інакше доведеться нарахувати умовні ПДВ-зобов’язання (п. 198.5 ПКУ).

Ремонт коштом орендодавця

Як зазначалося, зазвичай поточний ремонт орендованого майна виконує орендар. Але іноді в договорі обов’язок проводити поточний ремонт покладають на орендодавця. Саме на його плечі лягає фінансовий тягар, тому він може й не квапитися відновлювати функціональний стан кондиціонера.

У такому випадку орендарю варто надіслати орендодавцеві листа про те, що він готовий відновити кондиціонер власним коштом, а орендодавець мусить компенсувати понесені витрати. Отримавши згоду орендодавця, у орендаря є повне право ремонтувати кондиціонер.

Щоб відшкодувати витрачені кошти, у орендаря є два шляхи:

  • очікувати, поки орендодавець поверне кошти;

або

  • домовитися про зарахування понесених витрат у рахунок майбутніх орендних платежів.

В обліку витрати на поточний ремонт кондиціонера необхідно відобразити на рахунку 23.

А згодом такий ремонт варто «продати» орендодавцеві.

Якщо ж вартість проведеного ремонту буде зарахована в рахунок наступних орендних платежів, тоді залік заборгованостей слід відобразити проведенням: дебет субрахунку 685 «Розрахунки з іншими кредиторами» із кредитом субрахунку 377 «Розрахунки з іншими дебіторами».

Встановлення власного кондиціонера

Якщо орендоване приміщення взагалі не обладнане кондиціонером, орендар може встановити його самотужки.

Якщо право власності на кондиціонер залишатиметься в орендаря, він відобразить його як окремий об’єкт ОЗ. Обліковувати його слід на субрахунку 109 «Інші основні засоби».

Орендар матиме право нараховувати амортизацію за одним із методів, передбачених П(С)БО 7. А якщо підприємство за результатами річної діяльності отримає дохід понад 20 млн грн, визначати об’єкт оподаткування податком на прибуток воно буде з огляду на положення статті 138 ПКУ.

Якщо кондиціонер залишиться орендодавцеві, він має компенсувати орендареві його вартість. Таку компенсацію слід відобразити в обліку як продаж ОЗ.

При цьому важливо, коли переходитиме право власності. Якщо право власності на кондиціонер перейде одразу після його встановлення, орендар не матиме права нараховувати амортизацію. Якщо ж сторони домовляться про продаж кондиціонера після спливу строку оренди, за весь період експлуатації кондиціонера орендар має право нараховувати амортизацію.

https://devisu.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
30.05.2025
Як у додатку ЦП до декларації з податку на прибуток відобразити витрати, що пов’язані з придбанням цінних паперів
Розглянемо, за якою вартістю відображаються у додатку ЦП витрати, що пов’язані з придбанням цінних паперів, та в якому звітному (податковому) періоді відображаються такі витрати. Більше за темою: Додаток ЦП: цінні папери – різниці За якою вартістю відображаються у рядку 02 додатка ...
30.05.2025
Чи потрібно реєструвати місце зберігання, якщо воно вже зареєстроване іншим СГД
Розглянемо, кому потрібно/не потрібно вносити відомості до Єдиного реєстру місць зберігання. Більше за темою: Вимоги до місць зберігання і транспортування пального: відповіді на актуальні запитання Чи потрібно СГ вносити до Єдиного реєстру місць зберігання відомості про приміщення, в якому буд...
30.05.2025
Чи передбачено застосування РРО особами, які здійснюють незалежну професійну діяльність
Фізособи, які здійснюють незалежну професійну діяльність, мають право не застосовувати РРО при здійсненні готівкових та/або безготівкових розрахунків. Правовідносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних РРО регулюються Податковим кодексом (далі – ПК) і Законом...
Кращі матеріали