Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Визначення бази оподаткування ПДВ при наданні послуг з платної парковки

24.04.2020

При здійсненні підприємством операцій з постачання послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів база оподаткування ПДВ за такими операціями визначається за п. 188.1 ст. 188 ПКУ виходячи з тарифу на такі послуги, з урахуванням загальнодержавних податків і зборів та без урахування місцевих податків і зборів, зокрема збору за місця для паркування транспортних засобів.


ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ

від 01.04.2020 р. № 1340/6/99-00-07-03-02-06/ІПК

Державна податкова служба України на виконання постанови суду щодо включення до бази оподаткування ПДВ суми збору за місця для паркування автотранспортних засобів, яка включається в тариф на послуги з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів та, керуючись статтями 52 та 53 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) повідомляє.

У постанові суду № згадується, що податкова консультація від № надана без врахування висновків суду у справі № щодо визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ в районі (далі - постанова суду №).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Податкового кодексу України (далі - ПКУ) (пункт 1.1 статті 1 ПКУ).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Пунктом 188.1 статті 188 ПКУ встановлено, що база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов'язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв'язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб'єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

При цьому база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг не може бути нижче ціни придбання таких товарів/послуг, база оподаткування операцій з постачання самостійно виготовлених товарів/послуг не може бути нижче звичайних цін, а база оподаткування операцій з постачання необоротних активів не може бути нижче балансової (залишкової) вартості за даними бухгалтерського обліку, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), за винятком товарів (послуг), ціни на які підлягають державному регулюванню, та газу, який постачається для потреб населення.

До складу договірної (контрактної) вартості включаються будь-які суми коштів, вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо покупцем або через будь-яку третю особу у зв'язку з компенсацією вартості товарів/послуг.

 До складу договірної (контрактної) вартості не включаються суми неустойки (штрафів та/або пені), три проценти річних та інфляційні, що отримані платником податку внаслідок невиконання або неналежного виконання договірних зобов'язань.

До бази оподаткування включаються вартість товарів/послуг, які постачаються (за виключенням суми компенсації на покриття різниці між фактичними витратами та регульованими цінами (тарифами) у вигляді виробничої дотації з бюджету та/або суми відшкодування орендодавцю -бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, на комунальні послуги та на енергоносії), та вартість матеріальних і нематеріальних активів, що передаються платнику податків безпосередньо отримувачем товарів/послуг, поставлених таким платником податку.

Відповідно до підпункту 10.2.1 пункту 10.2 статті 10 ПКУ збір за місця для паркування транспортних засобів належить до місцевих зборів.

Згідно зі статтею 268-1 ПКУ платниками збору за місця для паркування транспортних засобів є юридичні особи, їх філії (відділення, представництва), фізичні особи - підприємці, які згідно з рішенням сільської, селищної, міської ради або ради об'єднаних територіальних громад, ще створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, організовують та провадять діяльність із забезпечення паркування транспортних засобів на майданчиках для платного паркування та спеціально відведених автостоянках.

Постановою суду № при розгляді питання щодо визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ДПІ в Шевченківському районі м. Києва було встановлено, що «податковий орган помилково зазначає, що даний збір не може виключатися з бази оподаткування ПДВ, оскільки він «розрахунково міститься як одна із складових витрат у тарифі за послуги за паркування транспортних засобів» та розглядається як один з елементів витрат що компенсується за рахунок плати за паркування, розмір якої регулюється місцевими радами, є необгрунтованим, оскільки поняття «елементів витрат» для цілей визначення бази оподаткування ПДВ не відноситься до регулювання відносин оподаткування та визначення бази оподаткування ПДВ.

Судом встановлено, що позивач при укладенні договірних відносин з іншими суб'єктами господарювання використовував договірні (вільні) ціни, адже виконавчим органом Київської міської ради на виконання вимог цього Закону на спірні договірні ціни не встановлені фіксовані ціни, граничні ціни, граничні ціни торговельної надбавки (націнки) та постачальницько-збутової надбавки (постачальницької винагороди),    граничні нормативи рентабельності, розмір постачальницької винагороди, розмір доплат, знижок (знижувальних коефіцієнтів).

Наведене свідчить про безпідставність висновків податкового органу щодо збільшення суми грошового зобов'язання зі сплати податку на додану вартість, а відтак оскаржуване повідомлення-рішення № від р. підлягає скасуванню як протиправне.».

Згідно з пунктом 2 статті 16 Закону України «Про ціни і ціноутворення» визначено, що повноваження та порядок діяльності уповноважених органів, права та обов'язки їх посадових осіб, які здійснюють державний контроль (нагляд) за дотриманням суб'єктами господарювання вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін та державне спостереження у сфері ціноутворення, визначаються цим Законом.

 Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» та іншими законами.

Відповідно до пункту 17.3.1 рішення Київської міської ради «Про Правила благоустрою міста Києва» від 25.12.2008 № 1051/1051 (далі -Правила) платні місця для паркування транспортних засобів (майданчики для платного паркування) призначені для тимчасової стоянки транспортного засобу зі стягненням плати за паркування у відведених або спеціально обладнаних місцях без відповідальності за збереження транспортного засобу або з такою відповідальністю, якщо можливе оснащення місця для паркування транспортних засобів необхідним обладнанням.

Організація та експлуатація місць платного паркування транспортних засобів здійснюється лише оператором або підприємствами, з якими оператор уклав відповідний договір.

Згідно з пунктом 17.4.2 Правил організація та експлуатація (тобто, безпосереднє управління) системи платного паркування транспортних засобів, облаштування місць для платного паркування транспортних засобів, а також здійснення розрахунків з юридичними та фізичними особами за паркування їхнього транспорту покладається на оператора або інших суб'єктів, визначених оператором на умовах договору.

Пунктом 17.6.1 Правил визначено, що тарифи за користування місцями для платного паркування, тарифи за роботи з встановлення/зняття технічних засобів для обмеження руху транспортних засобів, тарифи оплати робіт з переміщення чи доставки транспортного засобу на спеціально обладнаний майданчик та вартість абонементних талонів в залежності від терміну їх дії запроваджуються оператором за погодженням з Головним управлінням з питань цінової політики виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Тарифи на послуги з паркування включають і ставку збору за паркування, плату за послуги паркування та, у разі затвердження Київською міською радою інвестиційної програми, можуть включати інвестиційну складову (пункт 17.6.1 Правил).

Отже, з урахуванням висновків, до яких дійшли судові органи у постановах суду № та №, при здійсненні підприємства операцій з постачання послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів база оподаткування ПДВ за такими операціями визначатися відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПКУ виходячи з тарифу на такі послуги, з урахуванням загальнодержавних податків і зборів та без урахування місцевих податків і зборів, зокрема збору за місця для паркування транспортних засобів.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 розділу II ПКУ дана податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Коментарі до матеріалу
Популярне
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
25.08.2025
Відповіді ШІ не є доказом для суду: Верховний Суд
Відповіді штучного інтелекту не визнаються як джерело достовірної науково доведеної інформації, тому відхилення судом клопотання про дослідження їх як доказу у справі є правомірним. Больше по теме: Електронний договір та первинний документ як доказ у разі конфлікту Штучний інтелект може бути корисн...
25.08.2025
Як виключити відомості про засновників громадського об’єднання
У цьому матеріалі докладніше роз'яснюємо, як виключити інформацію про засновників громадського об'єднання: куди звернутися, які необхідні документи, яка вартість послуги та строки розгляду документів. Більше за темою: Як призначити нового директора підприємства, якщо всі засновники перебувають за к...
25.08.2025
Чи подавати уточнюючий розрахунок до декларації з ПДВ за грудень, якщо такі подавалися за попередні звітні періоди
Показники уточнюючих розрахунків будуть враховані у податковій декларації з ПДВ за останній податковий період року, в якому їх подано, незалежно від того, який звітний період в них уточнювався (звітний період року, за який проводиться обрахунок, чи попередніх років). Більше за темою: Частка викорис...
Кращі матеріали