Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи є обов’язковим ведення табеля обліку використання робочого часу?

23.06.2020

Табель обліку робочого часу – документ первинного обліку, який необхідний для обліку використання робочого часу працівників, а також для контролю над дотриманням установленого режиму роботи, розрахунків із працівниками по заробітній платі, отримання інформації про відпрацьований час,  складання статистичної звітності.

Важливим значенням правильного і точного обліку робочого часу є визначення стажу працівників, нарахування  лікарняних. Нормативним документом, який стосується табеля обліку робочого часу, є наказ Держкомстату України від 05.12.2008 №489, яким затверджено та введено в дію з 1 січня 2009 року типову форму № П-5 «Табель обліку використання робочого часу». Форма № П-5 має рекомендаційний характер, який полягає в тому, що за необхідності вона може бути доповнена іншими показниками, потрібними для обліку робочого часу на підприємстві, але в Табелі повинні відображатися всі позиції, які застосовуються на підприємстві для працівників. За потреби можна застосувати іншу форму Табеля, але обов’язковим є наявність первинного обліку показників щодо використання робочого часу, явок та неявок працівників, які визначено формами державних статистичних спостережень з праці.

Відповідно до листа Мінпраці від 13.05.2010 №140/13/116-10 ведення Табеля є обов’язковим, як для великих так і малих підприємств. Табель обліку робочого часу – поіменний список усіх працівників підприємства чи організації з відмітками про використання робочого часу протягом облікового періоду. Табель ведеться в електронному та паперовому вигляді, у тому числі прийнятих тимчасово чи на сезонну роботу, а також учнів, прийнятих на період виробничої практики з оплатою праці. Фізичні особи, які працюють на підставі цивільно-правових договорів, не табелюються. Кожному працівникові надається табельний номер.

Табель відкривається першого числа кожного місяця і передається в бухгалтерію двічі на місяць для розрахунків за першу половину місяця (аванс) та розрахунку заробітної плати за місяць.

Якщо кількість працівників є невеликою, Табель ведуть фахівці бухгалтерії.

На великих підприємствах Табель ведуть кадровики або навіть уводиться така посада як табельник (коли багато цехів, структурних підрозділів, різні умови робочого часу тощо). Також ці функції можуть покладатися на керівників підрозділів.

Після закінчення місяця за Табелем підраховують загальну кількість надурочних і нічних годин, вихідних і святкових днів. Визначають загальну кількість днів та годин неявок на роботу.

Під час запровадження підсумованого обліку робочого часу розробляються графіки роботи, за якими тривалість роботи протягом тижня не може перевищувати встановлену законодавством норму (40 годин на тиждень). Тривалість роботи протягом встановленого облікового періоду має відповідати тривалості роботи за цей же період у працівників з 5-денним робочим тижнем. Отже, ведення табелю обліку використання  робочого часу є обов’язковим для всіх. Неведення табеля – порушення трудового законодавства про працю України, зокрема норм частини 2 статті 10 Закону України «Про оплату праці».

rv.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
12.05.2025
Обкладення ПДФО вартості дарунків працівнику та гіг-спеціалісту від резидента Дія Сіті
Чи є об’єктом обкладення ПДФО вартість дарунків працівнику та гіг-спеціалісту від резидента Дія Сіті? Більше за темою: Резиденти Дія Сіті: оподаткування доходів спеціалістів Відносини резидента Дія Сіті з працівниками та виконавцями гіг-контрактів Чи є об’єктом обкладення ПДФО вар...
12.05.2025
Особливості коригування фінрезультату до оподаткування при списанні (прощенні) грошової та/або товарної дебіторської заборгованості
Чи повинен платник податку на прибуток здійснити одночасно коригування фінансового результату до оподаткування на дві податкові різниці згідно з п. 139.2 та пп. 140.5.10 ПК при списанні (прощенні) грошової та/або товарної дебіторської заборгованості? Більше за темою: Списання безнадійної забор...
12.05.2025
В ЄДР компанії уперше отримали позначку про непрозору структуру власності
15 компаній з непрозорою структурою власності нині зафіксовано в Єдиному державному реєстрі. Більше за темою: Відомості про бенефіціарів і структура власності: коли подавати 15 компаній з непрозорою структурою власності нині зафіксовано в Єдиному державному реєстрі. За законом, таку позначку м...
Кращі матеріали