Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Щодо запровадження квот для працевлаштування осіб передпенсійного віку

22.01.2018

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЛИСТ

від 16.11.2017 р. № 718/0/126-17/241

Щодо запровадження квот для роботодавців з чисельністю штатних працівників від 8 до 20 осіб для працевлаштування осіб передпенсійного віку

Міністерство соціальної політики розглянуло ваше звернення стосовно надання роз'яснення про запровадження квот для роботодавців з чисельністю штатних працівників від 8 до 20 осіб для працевлаштування осіб передпенсійного віку та повідомляє.

Щодо запитання:

"Фізособи - підприємці в майбутній редакції ч. 2 ст. 14 Закону України "Про зайнятість населення" не згадані. Чи означає це, що на підприємців обов'язок щодо працевлаштування осіб передпенсійного віку не поширюється?"

Пунктом 23 Закону України від 03.10.2017 р. N 2148 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" частину другу статті 14 Закону України "Про зайнятість населення" доповнено нормою, відповідно до якої для працевлаштування осіб, яким до настання права на пенсію за віком відповідно до статті 26 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" залишилося 10 і менше років, підприємствам, установам та організаціям з чисельністю штатних працівників від 8 до 20 осіб встановлюється квота у розмірі не менше однієї особи у середньообліковій чисельності штатних працівників, яка набирає чинності з 01.01.2018 р.

Отже, вимога щодо виконання вищезазначеної квоти поширюється лише на тих роботодавців, організаційно-правову форму господарської діяльності яких можна визначити як підприємство, установа та організація. Тобто на фізичних осіб - підприємців ця норма не поширюється.

Щодо запитання:

"Який показник середньооблікової чисельності штатних працівників використовувати для виконання квоти?"

Середньооблікова чисельність штатних працівників розраховується відповідно до Інструкції зі статистики кількості працівників, затвердженої наказом Держкомстату від 28.09.2005 р. N 286 <...>, у частині визначення показника середньооблікової кількості штатних працівників.

Згідно з пунктами 3.2.1 та 3.5.1 вищезазначеної Інструкції середньооблікова кількість штатних працівників за місяць обчислюється шляхом підсумовування кількості штатних працівників облікового складу за кожний календарний день звітного місяця, тобто з 1 по 30 або 31 число (для лютого - по 28 або 29), включаючи вихідні, святкові та неробочі дні, і ділення одержаної суми на число календарних днів звітного місяця.

Середньооблікова кількість штатних працівників за звітний рік обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової кількості штатних працівників за всі місяці звітного року та ділення одержаної суми на 12.

Щодо запитання:

"До 2018 року роботодавці з кількістю штатних працівників до 20 осіб не зобов'язані виконувати квоту і, відповідно, подавати до центру зайнятості інформацію про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню, за 2017 рік їм не доведеться. Чи це так?"

Так, оскільки прийнята норма набирає чинності з 01.01.2018 р., то першим звітним роком буде 2018 рік.

Щодо запитання:

"Чи будуть вноситись зміни до Порядку надання роботодавцями державній службі зайнятості інформації про зайнятість та працевлаштування громадян, що мають додаткові гаранти у сприянні працевлаштуванню, затвердженого наказом Мінсоцполітики від 16.05.2013 р. N 271?"

На виконання підпункту 3 пункту 9 Прикінцевих та перехідних положень Закону України від 03.10.2017 р. N 2148 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" Кабінет Міністрів України приведе свої нормативно-правові акти у відповідність до цього Закону у тримісячний строк з дня набрання ним чинності.

Щодо відповідальності роботодавця за невиконання квоти

Відповідальність за порушення законодавства про зайнятість населення визначена статтею 53 Закону України "Про зайнятість населення", відповідно до пункту першого якої посадові особи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, а також фізичні особи - підприємці, винні у порушенні законодавства про зайнятість населення, несуть відповідальність згідно із законодавством.

Крім того, пунктом 2 вищезазначеної статті передбачено, що у разі невиконання роботодавцем протягом року квоти для працевлаштування громадян, зазначених у частині першій статті 14 цього Закону, з нього стягується штраф за кожну необґрунтовану відмову у працевлаштуванні таких осіб у межах відповідної квоти у двократному розмірі мінімальної заробітної плати, встановленої на момент виявлення порушення.

 Директор Департаменту зайнятості

та соціального діалогу                                                                            О. Савенко

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
24.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня В Україні відновиться обов’язкове подання статистичної звітності ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 13.06.2025 Унесено зміни до Правил організації статистичної звітності Змінено Критерії важливих підприємств з метою броню...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
25.06.2025
Чи можна визнати фізичну особу банкрутом
Розглянемо, що дає відкриття процедури неплатоспроможності, основні зміни після відкриття провадження про банкрутство, важливі наслідки після завершення процедури. Більше за темою: Заборгованість дебіторська та кредиторська: дисконтування, сумнівність, списання, прощення Кожен з нас може потрапити ...
25.06.2025
Як підтвердити пільговий стаж роботи за Списками № 1 і № 2, якщо немає правонаступника ліквідованого підприємства
Підтвердження періодів роботи, що зараховується до стажу роботи для призначення пенсії на пільгових умовах за Списками № 1 та № 2, здійснюється комісіями з питань підтвердження стажу роботи, що дає право на призначення пенсії, створеними при Головних управліннях Пенсійного фонду. Більше за темою: С...
25.06.2025
Судова практика Верховного Суду за квітень – травень 2025 року
Пропонуємо до уваги черговий дайджест судової практики Великої Палати Верховного Суду, який охоплює рішення, внесені до ЄДРСР у квітні – травні 2025 року. Більше за темою: Первинні документи: типові помилки та судова практика Санкції за невиконання нормативу: судова практика на користь робот...
Кращі матеріали