Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Чи може працівник відмовитися від відрядження з підстав невиплати авансу

07.11.2023

Чи може працівник відмовитися від відрядження з підстав невиплати авансу на поточні витрати? 

Південно-Східне міжрегіональне управління Держпраці роз’яснює, що відрядження належить до трудових обов’язків працівників. Направлення у відрядження за розпорядженням керівника за рахунок підприємства для виконання завдання, обумовленого трудовим договором, є обов’язковим для працівника.  

Відмова без поважних причин від виконання таких обов’язків вважається порушенням трудової дисципліни, за яке може бути застосовано дисциплінарне стягнення, передбачене ст. 147 КЗпП. 

Відповідно п. 4 розд. І Інструкції, затвердженої наказом Мінфіну від 13.03.1998  № 59, підприємство, яке відряджає працівника, забезпечує його коштами для здійснення поточних витрат під час службового відрядження (авансом). 

Зокрема, п. 11 розд. ІІ цієї Інструкції визначено, що відряджений працівник перед від’їздом у відрядження забезпечується авансом у межах суми, визначеної на оплату проїзду, найм житлового приміщення і добові витрати. 

Тому, за умови дотримання роботодавцем вищенаведених вимог відмова працівника від відрядження без поважних причин може кваліфікуватися як порушення трудової дисципліни. 

Південно-Східне міжрегіональне управління Держпраці 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
01.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (текст наказу від 16.06.2025) Грошова компенсація за невикористані щорічні відпустки У Резерв+ з’являться нові можливості отримати автоматичну відстрочку Уряд затвердив зміни до Порядку нарахування Є...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
01.07.2025
Коли роботодавець може звільнити працівника за невідповідність посаді
Розглянемо випадки, коли роботодавець може звільнити працівника за невідповідність посаді. Більше за темою: Звільнення працівників за скороченням під час призупинення трудового договору Звільнення директора підприємства: правила та нюанси Дії роботодавця в разі перебування працівника в нетве...
01.07.2025
Які інструкції з охорони праці повинні бути на підприємстві та хто відповідає за їх розробку
Кожен СГ забезпечує функціювання системи управління охороною праці, а саме: розробляє та затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють у межах підприємства, та встановлює правила виконання робіт і поведінки працівників на території підприємства, у виробничих приміщеннях ...
01.07.2025
Як отримати інформацію з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно
Для отримання інформації з Державного реєстру речових прав у паперовій формі необхідно звертатися до держреєстратора прав на нерухоме майно, адміністратора центру надання адміністративних послуг або помічника нотаріуса, а в електронній формі інформацію можна отримати за допомогою порталу «Дія&...
Кращі матеріали