Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Мін’юст роз’яснив, як і коли подавати оновлену інформацію про кінцевих бенефіціарів

06.05.2020

Закон від 06.12.19 р. № 361-IХ «Про запобігання і протидію легалізації (відмиванню) доходів, отриманих злочинним шляхом, фінансуванню тероризму і фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» (далі – Закон № 361) відновив визначення поняття «кінцевий бенефіціарний власник (контролер) юрособи» (далі – КБВ). А також зобов’язав підприємства актуалізувати інформацію про таких осіб, подавши держреєстратору відповідну заяву. 

У листі від 23.04.20 р. № 3887/8.4.4/32-20 (далі – Лист № 3887) Мін’юст роз’яснив, як і коли юрособам слід подати держреєстратору оновлені відомості про кінцевих бенефіціарних власників. 

Коли? Згідно із Законом № 361, починаючи з 28 квітня підприємства інформуватимуть держреєстратора про своїх КБВ:
у момент держреєстрації юрособи;

  • протягом 3 місяців після набуття чинності підзаконного акта, яким буде затверджена форма і зміст структури власності. Причому юрособи, зареєстровані до набуття чинності Закону № 361, будуть зобов’язані подати відповідну інформацію про КБВ повторно. Але на сьогодні такий документ не розроблено, тому подавати оновлені дані про КБВ держреєстратору поки що не вимагається, про що і сказав Мін’юст у Листі № 3887; 
  • у разі будь-яких змін у відомостях про юрособу – протягом 30 робочих днів із дня їх виникнення; 
  • щорічно починаючи з наступного року після держреєстрації юрособи – протягом 14 календарних днів з дати держреєстрації. Як роз’яснив Мін’юст у Листі № 3887, підтверджувати дані всі підприємства будуть уже в 2021 році. Наприклад, якщо підприємство зареєстровано 10.02.20 р., то обов’язок підтвердити відомості про КБВ виникає в нього з 10.02.21 р. [це збігається з нашою думкою, викладеною в «Скоро юрособам доведеться відновити інформацію про своїх бенефіціарів». Мін’юст зазначив, що щорічна актуалізація даних про КБВ відповідно до ст. 171 Закону № 361 здійснюється незалежно від того, змінювалися дані про КБВ протягом року чи ні.

Як? Для підтвердження даних про КБВ треба подати держреєстратору: 

  • заяву про підтвердження відомостей про КБВ;
  • структуру власності за формою і змістом, установленими законодавчо;
  • витяг, виписку або інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру, що підтверджує реєстрацію юрособи-нерезидента в країні її місця перебування (для випадку коли засновником юрособи є юрособа-нерезидент);
  • нотаріально посвідчену копію документа, що засвідчує особу КБВ юрособи (для фізособи-нерезидента, а якщо такий документ оформлено без застосування засобів Єдиного державного демографічного реєстру – тоді і для фізособи-резидента).

За якою формою? Наразі юрособи зобов’язані повідомляти держреєстратора про своїх КБВ шляхом подання заяви за формою 1, затвердженою наказом Мін’юсту від 18.11.16 р. № 3268/5 (далі – Наказ № 3268/5). Очевидно, що окремі реєстраційні заяви, затверджені цим документом, повинні бути оновлені, у тому числі і заява про підтвердження даних про КБВ, що незабаром і відбудеться. Про це Мін’юст також повідомляє в Листі № 3887. В оновлених формах будуть передбачені поля для внесення відомостей про КБВ, у тому числі поля для проставляння позначки про те, що дані про КБВ є актуальними (коли змін не було) і не вимагають подання документів для встановлення відомостей про КБВ.

А якщо не подати? Також Мін’юст зазначив, що несвоєчасне подання держреєстратору відомостей про КБВ або про їх відсутність, що також може мати місце [про це ми писали «Скоро юрособам доведеться відновити інформацію про своїх бенефіціарів»], або документів, що підтверджують відомості про КБВ, є адміністративним правопорушенням. За таке порушення на керівника юрособи або особу, уповноважену діяти від імені юрособи (виконавчий орган), накладатиметься штраф у розмірі від 1 000 до 3 000 НМДГ (від 17 000 до 51 000 грн) відповідно до ч. 6 ст. 16611 КУпАП. 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
14.02.2025
Зміни в законодавстві з 10 по 14 лютого 2025 року
Кабмін затвердив зміни до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів Унесено зміни до постанови КМУ від 14.04.1997 № 346 «Про затвердження Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам закладів та установ ...
Нове
09.05.2025
Мінагрополітики здійснює моніторинг відповідності критично важливих підприємств Критеріям
Мінагрополітики наголошує на неухильному дотриманні вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів протягом діяльності підприємств з дати прийняття рішення про визначення їх критично важливими.  Більше за темою: Бронювання військовозобов’язаних працівників агропромислового се...
09.05.2025
Скільки отримає пенсіонер у разі благодійної пожертви від юрособи
Якщо благодійна пожертва адресна, 70 % суми виплачується пенсіонеру, 30 % суми спрямовується до бюджету ПФУ та використовується як фінансовий ресурс на виплату пенсій. Більше за темою: Договір пожертви До фінансування пенсійних виплат на благодійній основі може долучитися будь-яка юридична або...
09.05.2025
Інструктаж з охорони праці у разі надомної або дистанційної роботи
Більше за темою: Зміни стосовно дистанційної та надомної роботи В організації працює три особи (начальник та 2 головних спеціаліста). Наразі стало питання щодо проходження навчання з ОП: чи повинен проходити начальник організації чи спеціаліст, який займається розробкою та реєстрацією інструкц...
Кращі матеріали