Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Ліквідація основних засобів: коли не нараховуємо податкові зобов’язання з ПДВ

05.06.2019 260 0 1

1. Якщо основні виробничі засоби або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням унаслідок дії обставин непереборної сили 2. Якщо така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення необоротних активів 3. Якщо платник податку надає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення необоротних активів в інший спосіб, унаслідок чого необоротний актив не може використовуватися за первісним призначенням

Документи, які підтверджують факт знищення або зруйнування:

  • сертифікат Торгово-промислової палати, який підтверджує факт настання обставин непереборної сили (форс-мажору), отриманий відповідно до Закону від 02.12.97 р. № 671/97-ВР;
  • акт, який засвідчує факт пожежі, складений відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 26.12.03 р. № 2030. Підписується комісією, до складу якої входить не менш як три особи, у тому числі представник ериторіального органу ДСНС, представник адміністрації (власник) об’єкта, потерпілий;
  • дані (витяг) з відповідного реєстру про припинення права власності на основні засоби у разі їх повного знищення згідно з порядком, визначеним ст. 349 Цивільного кодексу;
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, установленому Кримінальним процесуальним кодексом, у разі викрадення основних засобів;
  • інші документи, які відповідно до законодавства підтверджують факт знищення, зруйнування, викрадення основних виробничих або невиробничих засобів.

Вимоги до документального підтвердження:

1. Створюється постійно діюча комісія (згідно з п. 41–43 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561).

2. Така комісія:

  • здійснює безпосередній огляд об’єкта, що підлягає списанню;
  • установлює причини невідповідності критеріям активу;
  • визначає осіб, з вини яких сталося передчасне вибуття основних засобів з експлуатації, уносить пропозиції щодо їх відповідальності;
  • визначає можливість продажу (передачі) об’єкта іншим підприємствам або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, що можуть бути отримані в разі ліквідації, та встановлює їх кількість і вартість.

3. За результатами огляду комісія складає та підписує акти на списання основних засобів:

Джерело: Узагальнююча податкова консультація щодо документального підтвердження знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів, затверджена наказом Мінфіну від 03.08.18 р. № 673.

 

Agro_likvidacija_OS_pdv.zip
Завантажити

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали