Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідація основних засобів: коли не нараховуємо податкові зобов’язання з ПДВ

05.06.2019
1. Якщо основні виробничі засоби або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням унаслідок дії обставин непереборної сили 2. Якщо така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення необоротних активів 3. Якщо платник податку надає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення необоротних активів в інший спосіб, унаслідок чого необоротний актив не може використовуватися за первісним призначенням

Документи, які підтверджують факт знищення або зруйнування:

  • сертифікат Торгово-промислової палати, який підтверджує факт настання обставин непереборної сили (форс-мажору), отриманий відповідно до Закону від 02.12.97 р. № 671/97-ВР;
  • акт, який засвідчує факт пожежі, складений відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 26.12.03 р. № 2030. Підписується комісією, до складу якої входить не менш як три особи, у тому числі представник ериторіального органу ДСНС, представник адміністрації (власник) об’єкта, потерпілий;
  • дані (витяг) з відповідного реєстру про припинення права власності на основні засоби у разі їх повного знищення згідно з порядком, визначеним ст. 349 Цивільного кодексу;
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, установленому Кримінальним процесуальним кодексом, у разі викрадення основних засобів;
  • інші документи, які відповідно до законодавства підтверджують факт знищення, зруйнування, викрадення основних виробничих або невиробничих засобів.

Вимоги до документального підтвердження:

1. Створюється постійно діюча комісія (згідно з п. 41–43 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561).

2. Така комісія:

  • здійснює безпосередній огляд об’єкта, що підлягає списанню;
  • установлює причини невідповідності критеріям активу;
  • визначає осіб, з вини яких сталося передчасне вибуття основних засобів з експлуатації, уносить пропозиції щодо їх відповідальності;
  • визначає можливість продажу (передачі) об’єкта іншим підприємствам або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, що можуть бути отримані в разі ліквідації, та встановлює їх кількість і вартість.

3. За результатами огляду комісія складає та підписує акти на списання основних засобів:

Джерело: Узагальнююча податкова консультація щодо документального підтвердження знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів, затверджена наказом Мінфіну від 03.08.18 р. № 673.

 

Agro_likvidacija_OS_pdv.zip
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
05.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про факторинг Які перевірки, незважаючи на мораторій, таки проводитимуться Кабмін вкотре оновив правила військового обліку та призову Для працівників певних категорій планують затвердити Порядок організації та проведення обов'язкових ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
07.08.2025
Тривалість основної відпустки працівників із ІІ або ІІІ групами інвалідності
Щорічну основну відпустку працівникам передбачено 24 календарних дні. Працівник має довідку (інвалідність ІІ групи). Він має право на основну відпустку не на 24 к. д., а на 30 к. д. Тобто у графіку на 2025 рік має бути заплановано 30 к. д., а якщо працівник має ІІІ групу інвалідності – то...
07.08.2025
Чому повідомлення про прийняття на роботу подається до ДПС, а за неподання штрафує Держпраці
Розглянемо, чому органи ДПС лише приймають від власників підприємств, установ, організацій чи фізичних осіб та/або резидентів Дія Сіті повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг-контракту або припинення трудового договору з домашнім працівником, проте не регулюють питання трудових...
07.08.2025
Випадки відмови у реєстрації ПРРО
Розглянемо випадки, коли формується відмова у реєстрації ПРРО. Більше за темою: Звільнення від відповідальності за порушення у сфері застосування РРО/ПРРО, допущені під час воєнного стану Спецпроєкт «Застосування РРО/ПРРО в разі здійснення готівкових і безготівкових розрахунків» Головн...
Кращі матеріали