Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідація основних засобів: коли не нараховуємо податкові зобов’язання з ПДВ

05.06.2019
1. Якщо основні виробничі засоби або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням унаслідок дії обставин непереборної сили 2. Якщо така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення необоротних активів 3. Якщо платник податку надає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення необоротних активів в інший спосіб, унаслідок чого необоротний актив не може використовуватися за первісним призначенням

Документи, які підтверджують факт знищення або зруйнування:

  • сертифікат Торгово-промислової палати, який підтверджує факт настання обставин непереборної сили (форс-мажору), отриманий відповідно до Закону від 02.12.97 р. № 671/97-ВР;
  • акт, який засвідчує факт пожежі, складений відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 26.12.03 р. № 2030. Підписується комісією, до складу якої входить не менш як три особи, у тому числі представник ериторіального органу ДСНС, представник адміністрації (власник) об’єкта, потерпілий;
  • дані (витяг) з відповідного реєстру про припинення права власності на основні засоби у разі їх повного знищення згідно з порядком, визначеним ст. 349 Цивільного кодексу;
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, установленому Кримінальним процесуальним кодексом, у разі викрадення основних засобів;
  • інші документи, які відповідно до законодавства підтверджують факт знищення, зруйнування, викрадення основних виробничих або невиробничих засобів.

Вимоги до документального підтвердження:

1. Створюється постійно діюча комісія (згідно з п. 41–43 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561).

2. Така комісія:

  • здійснює безпосередній огляд об’єкта, що підлягає списанню;
  • установлює причини невідповідності критеріям активу;
  • визначає осіб, з вини яких сталося передчасне вибуття основних засобів з експлуатації, уносить пропозиції щодо їх відповідальності;
  • визначає можливість продажу (передачі) об’єкта іншим підприємствам або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, що можуть бути отримані в разі ліквідації, та встановлює їх кількість і вартість.

3. За результатами огляду комісія складає та підписує акти на списання основних засобів:

Джерело: Узагальнююча податкова консультація щодо документального підтвердження знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів, затверджена наказом Мінфіну від 03.08.18 р. № 673.

 

Agro_likvidacija_OS_pdv.zip
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу Працевлаштування осіб з інвалідністю: ключові зміни для роботодавців з 1 січня 2026 року Оновлено правила для визначення критично важливих підприємств Змінено Порядок надіслання контролююч...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
19.11.2025
Працівник на лікарняному під час відпустки: дії роботодавця
Як бути в ситуації, коли працівник захворів під час щорічної відпустки? Чи підлягає продовженню відпустка після хвороби або її слід перенести на інший період? Більше за темою: Лікарняні та декретні сумісникам у 2025 році: коли та як оплачувати Лікарняний після відпустки для догляду за дитиною: як ...
19.11.2025
Господарські спори в умовах воєнного стану: огляд судових рішень за 2024 рік – перше півріччя 2025 року
Актуальність теми зумовлена змінами, яких зазнало чинне законодавство, що регулює правовідносини у різних сферах господарської діяльності в умовах воєнного стану. Більше за темою: Коли ПДВ можна включати до первісної вартості товарів: законодавство та судова практика Податкові ризики щодо обліку т...
19.11.2025
Оплата послуг обов’язкова, навіть якщо не укладено письмовий договір – судова практика
Споживач зобов'язаний оплатити житлово-комунальні послуги, якщо він фактично користувался ними. Відсутність письмово оформленого договору з позивачем не позбавляє відповідача обов’язку оплачувати надані йому послуги.  Більше за темою: Компенсація комунальних платежів: ПДВ-особливості Як...
Кращі матеріали