Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Ліквідація основних засобів: коли не нараховуємо податкові зобов’язання з ПДВ

05.06.2019
1. Якщо основні виробничі засоби або невиробничі засоби ліквідуються у зв’язку з їх знищенням або зруйнуванням унаслідок дії обставин непереборної сили 2. Якщо така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення необоротних активів 3. Якщо платник податку надає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення необоротних активів в інший спосіб, унаслідок чого необоротний актив не може використовуватися за первісним призначенням

Документи, які підтверджують факт знищення або зруйнування:

  • сертифікат Торгово-промислової палати, який підтверджує факт настання обставин непереборної сили (форс-мажору), отриманий відповідно до Закону від 02.12.97 р. № 671/97-ВР;
  • акт, який засвідчує факт пожежі, складений відповідно до Порядку, затвердженого постановою КМУ від 26.12.03 р. № 2030. Підписується комісією, до складу якої входить не менш як три особи, у тому числі представник ериторіального органу ДСНС, представник адміністрації (власник) об’єкта, потерпілий;
  • дані (витяг) з відповідного реєстру про припинення права власності на основні засоби у разі їх повного знищення згідно з порядком, визначеним ст. 349 Цивільного кодексу;
  • витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань, що засвідчує факт реєстрації відомостей про кримінальне правопорушення, отриманий у порядку, установленому Кримінальним процесуальним кодексом, у разі викрадення основних засобів;
  • інші документи, які відповідно до законодавства підтверджують факт знищення, зруйнування, викрадення основних виробничих або невиробничих засобів.

Вимоги до документального підтвердження:

1. Створюється постійно діюча комісія (згідно з п. 41–43 Методичних рекомендацій, затверджених наказом Мінфіну від 30.09.03 р. № 561).

2. Така комісія:

  • здійснює безпосередній огляд об’єкта, що підлягає списанню;
  • установлює причини невідповідності критеріям активу;
  • визначає осіб, з вини яких сталося передчасне вибуття основних засобів з експлуатації, уносить пропозиції щодо їх відповідальності;
  • визначає можливість продажу (передачі) об’єкта іншим підприємствам або використання окремих вузлів, деталей, матеріалів, що можуть бути отримані в разі ліквідації, та встановлює їх кількість і вартість.

3. За результатами огляду комісія складає та підписує акти на списання основних засобів:

Джерело: Узагальнююча податкова консультація щодо документального підтвердження знищення або зруйнування основних виробничих або невиробничих засобів, затверджена наказом Мінфіну від 03.08.18 р. № 673.

 

Agro_likvidacija_OS_pdv.zip
Завантажити
Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
07.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025) ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 26.09.2025 Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії ДПС відповідає на актуальні запитанн...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
Нове
10.10.2025
Виплата зарплати у разі смерті працівника
Працівниця померла 29 вересня 2025 року. Заробітна плата нарахована та виплачена за вересень 2025 року як за повністю відпрацьований місяць. На підприємстві дізнались про смерть в жовтні 2025 року. Більше за темою: Припинення трудового договору в разі смерті працівника або роботодавця Працівниця по...
10.10.2025
Пільги зі сплати земельного податку для фізосіб та період початку їх застосування
Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб наведено у ст. 281 Податкового кодексу. Детальніше див. нижче. Які пільги щодо сплати земельного податку встановлені для ФО? Пільги щодо сплати земельного податку для фізичних осіб наведено у ст. 281 Податкового кодексу України (далі – П...
10.10.2025
Як визначити звичайну ціну товарів/послуг на дату анулювання реєстрації платником ПДВ
Звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін. З метою отримання переліку офіційних джерел, які містять інформацію про ринкові ціни необхідно звернутися до: Мінекономіки; органів держстатистики та інших держорганів, уповноважених законом здійснювати виробництво і поширення офіційної державної статінфо...
Кращі матеріали