Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Квартира або офіс в оренду: які податки потрібно платити

05.10.2020

Оподаткування доходу від здачі майна в оренду залежить від того, в якому юридичному статусі ви знаходитесь: як зареєстрований суб'єкт підприємницької діяльності чи як звичайна фізична особа.

Отже, розглянемо варіанти:

1. Ви здаєте в оренду нерухоме майно як фізична особа іншій  фізичній особі, яка не є суб'єктом господарювання.

Дохід від надання нерухомості в оренду, житловий найм оподатковуватиметься податком на доходи фізичних осіб (ПДФО) за ставкою 18%. Також зазначений дохід є об'єктом оподаткування військовим збором (ВЗ) за ставкою 1,5 %.

Об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеної в договорі оренди, але не менше ніж мінімальна сума орендного платежу за повний чи неповний місяць оренди. Мінімальна сума орендного платежу встановлюється органами місцевого самоврядування.

Якщо мінімальну вартість не встановлено чи не оприлюднено до початку звітного (податкового) року, об'єкт оподаткування визначається виходячи з розміру орендної плати, зазначеного в договорі оренди.

Відповідає за нарахування та сплату податку орендодавець. Тобто подає Декларацію про майновий стан і доходи.

Наприклад, ви здаєте квартиру, яка належить на праві приватної власності, громадянину. Оренда плата щомісячно становить 5000 гривень. Сума податкових зобов'язань за квартал (3 місяці) становитиме 2925 грн. (ПДФО 2700 грн. (15000 * 0,18) + ВЗ 225 грн. (15000 * 0,015).

2. Ви, як звичайна фізична особа, здаєте в оренду нерухоме майно суб'єкту підприємницької діяльності.

Такий дохід буде оподатковуватись аналогічно доходу, визначеному у першому прикладі, але податковим агентом (тим, хто відповідає за нарахування та сплату податку під час нарахування доходу) буде  орендар -  суб'єкт підприємницької діяльності, який і перерахує визначені податки до бюджету.

3. Ви надаєте в оренду нерухоме майно як ФОП-платник єдиного податку.

У разі реєстрації підприємцем та обрання спрощеної системи оподаткування  податок складатиме:

  • для ІІ групи платника єдиного податку - 20% від мінімальної заробітної  плати щомісячно (ставка єдиного податку встановлюється у відсотках (фіксовані ставки) до розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року);
  • для ІІІ групи  платника  єдиного податку -  5% від отриманого доходу (у разі включення ПДВ до складу єдиного податку) або 3% від отриманого доходу (+ сплата ПДВ ).   

Зверніть увагу, що ФОП не можуть застосовувати спрощену систему оподаткування, у разі якщо надають в оренду:

  • земельні ділянки, загальна площа яких перевищує 0,2 гектара;
  • житлові приміщення та/або їх частини з  площею більше  ніж 100 квадратних метрів;
  • нежитлові приміщення (споруди, будівлі) та/або їх частини, з  площею більше ніж 300 квадратних метрів.

rv.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
11.07.2025
Що робити у разі виявлення помилок у даних після автоматичної постановки на військовий облік
Автоматична постановка на військовий облік заощаджує час військовозобовʼязаним, оскільки їм не треба стояти в чергах, збирати папери та проходити військово-лікарську комісію. Більше за темою: Дорогою на роботу працівника забрали до ТЦК: дії роботодавця В Україні діє механізм, який дозволяє ста...
11.07.2025
Виплата неприбутковою організацією матдопомоги, допомоги на лікування, надання позик: чи виключать за це з Реєстру
Розглянемо, чи є підставою для виключення неприбуткової організації з Реєстру неприбуткових установ та організацій надання своїм засновникам (учасникам), членам такої організації, працівникам матеріальну допомогу або здійснення виплат на потреби учасників (лікування, надання позик тощо). Більше за&n...
11.07.2025
Лист ПФУ: Щодо врахування лікарняних до виплат заброньованих працівників
ПЕНСІЙНИЙ ФОНД УКРАЇНИ   ЛИСТ   від 27.06.2025 р. № 2800-060202-8/42767   (Витяг)   Пенсійний фонд України, розглянувши ваше звернення [...], повідомляє.     Статтею 20 розділу V Закону України від 08.07.2010 № 2464-VI "Про збір та облік єдиного внеску на з...
Кращі матеріали