Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Конкурс на посади керівників держслужби в місцевих держадміністраціях

29.11.2018


Як відомо, претенденти на зайняття вакантної посади держслужбовця мають проходити конкурсну процедуру, що розпочинається з ухвалення рішення про оголошення конкурсу. За ст. 23 Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889) рішення щодо вакантних посад категорій «Б» та «В» приймаються керівником держслужби відповідного держоргану.

На сьогодні керівники апарату місцевої держадміністрації та керівники структурного підрозділу місцевої держадміністрації зі статусом юрособи публічного права набули повноважень керівників держслужби в цих адміністраціях. Так передбачено Законом від 09.11.17 р. № 2190-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби» (далі – Закон № 2190), який, зокрема, позбавив статусу держслужбовців голів місцевих держадміністрацій. 

Однак не всі питання, які стосуються цих посад у частині проходження ними конкурсу, урегульовано Законом № 2190. Тобто законодавчо не визначено, як бути в разі зміни суб‘єкта ухвалення рішення про оголошення конкурсу.

Оскільки керівник держслужби належить до осіб, які обіймають вищу посаду держслужби у відповідному держоргані, то й рішення щодо призначення, проходження та звільнення керівника держслужби ухвалює його суб‘єкт призначення. 
З вищевикладеного Нацдержслужба робить висновок: із застосуванням аналогії Закону № 889 уповноваженою особою, яка має приймати рішення про оголошення конкурсу на посаду керівника держслужби місцевої держадміністрації, є голова цієї адміністрації.

До речі, згідно з Порядком проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженим постановою КМУ від 25.03.16 р. № 246, якщо йдеться про посади керівника апарату облдержадміністрації та керівника структурного підрозділу облдержадміністрації зі статусом юрособи публічного права, конкурсна комісія утворюється головою облдержадміністрації. Ця ж особа має визначити адміністратора з числа працівників підрозділу з управління персоналом, який не є членом комісії, а має, зокрема, вести протокол засідання комісії, оформляти відомості щодо результатів конкурсу тощо.

Якщо оголошено конкурс на вищезгадані посади в райдержадміністрації, то, хоча він і проводитиметься у відповідній облдержадміністрації, конкурсна комісія утворюється керівником апарату облдержадміністрації (п. 14 Порядку № 246).

Звертаємо увагу, що протоколи засідання конкурсної комісії мають зберігатися в облдержадміністрації. Водночас документи переможця конкурсу та витяг із протоколу засідання комісії необхідно передати райдержадміністрації з метою підготовки наказу чи іншого розпорядчого документа щодо призначення переможця на посаду керівника апарату чи керівника структурного підрозділу цієї держадміністрації зі статусом юрособи публічного права.

Важливо, що в разі відмови переможця конкурсу від зайняття вакантної посади чи від складання присяги держслужбовця або виявлення підстав для застосування встановленого Законом № 889 обмеження щодо призначення на посаду, або відмови держоргану у призначенні за результатами спецперевірки потрібно повідомити про це наступного за результатами конкурсу кандидата. Таке повідомлення готується кадровою службою облдержадміністрації протягом 5 календарних днів із дня відкриття вакансії. 

Якщо подібна ситуація виникла в райдержадміністрації, про наявність вакансії слід поінформувати облдержадміністрацію, щоб про це також довідався наступний за результатами конкурсу кандидат. 

Нагадаємо також, що згідно з Типовим положенням про структурний підрозділ місцевої держадміністрації, затвердженим постановою КМУ від 26.09.12 р. № 887, структурний підрозділ має утворюватися головою відповідної держадміністрації (обласної, міської, районної). Цією ж особою визначається вид структурного підрозділу (департамент, управління, відділ, сектор, служба) та його статус як особи публічного права, а також затверджується положення про цей підрозділ. 

Відповідно до Типового регламенту місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою КМУ від 11.12.99 р. № 2263, якщо структурний підрозділ функціонуватиме без статусу юрособи публічного права, розробка положення про нього покладається на керівника такого підрозділу, а потім його слід погодити з юридичною службою апарату відповідної держадміністрації та затвердити рішенням голови.  

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025 З 28 серпня Господарський кодекс втратить чинність: що передбачає реформа Уряд оновив порядок перетину кордону особами від 18 до 22 років Президент під...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
02.09.2025
Що (не) слід робити роботодавцям при професійній адаптації ветеранів
У Державній службі зайнятості надали поради роботодавцям щодо поводження з працівниками-ветеранами. Розглянемо, що ж рекомендують у відомстві. Більше за темої: Оплата праці осіб, які підтримують ветеранів війни Працевлаштування осіб з інвалідністю: чи є особливості виконання нормативу для підприєм...
02.09.2025
Чи можна встановити випробування для випускника ЗВО
Чи можна встановити випробування для молодого спеціаліста, якого прийняли на роботу після закінчення ЗВО? Більше за темою: Наказ про продовження строку випробування Повідомлення про звільнення у зв’язку з встановленням невідповідності займаній посаді за результатами випробування Наказ про з...
02.09.2025
Які види робіт заборонені для неповнолітніх
Використовуєте працю осіб віком до 18 років? Розглянемо, які види робіт заборонені для неповнолітніх. Більше за темою: Особливості звільнення неповнолітніх працівників Особливості практики неповнолітніх Неповнолітні особи (14–18 років) у трудових правовідносинах користуються низкою суттєвих ...
Кращі матеріали