Конкурс на посади керівників держслужби в місцевих держадміністраціях
Як відомо, претенденти на зайняття вакантної посади держслужбовця мають проходити конкурсну процедуру, що розпочинається з ухвалення рішення про оголошення конкурсу. За ст. 23 Закону від 10.12.15 р. № 889-VІІІ «Про державну службу» (далі – Закон № 889) рішення щодо вакантних посад категорій «Б» та «В» приймаються керівником держслужби відповідного держоргану.
На сьогодні керівники апарату місцевої держадміністрації та керівники структурного підрозділу місцевої держадміністрації зі статусом юрособи публічного права набули повноважень керівників держслужби в цих адміністраціях. Так передбачено Законом від 09.11.17 р. № 2190-VІІІ «Про внесення змін до деяких законів України щодо окремих питань проходження державної служби» (далі – Закон № 2190), який, зокрема, позбавив статусу держслужбовців голів місцевих держадміністрацій.
Однак не всі питання, які стосуються цих посад у частині проходження ними конкурсу, урегульовано Законом № 2190. Тобто законодавчо не визначено, як бути в разі зміни суб‘єкта ухвалення рішення про оголошення конкурсу.
Оскільки керівник держслужби належить до осіб, які обіймають вищу посаду держслужби у відповідному держоргані, то й рішення щодо призначення, проходження та звільнення керівника держслужби ухвалює його суб‘єкт призначення.
З вищевикладеного Нацдержслужба робить висновок: із застосуванням аналогії Закону № 889 уповноваженою особою, яка має приймати рішення про оголошення конкурсу на посаду керівника держслужби місцевої держадміністрації, є голова цієї адміністрації.
До речі, згідно з Порядком проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, затвердженим постановою КМУ від 25.03.16 р. № 246, якщо йдеться про посади керівника апарату облдержадміністрації та керівника структурного підрозділу облдержадміністрації зі статусом юрособи публічного права, конкурсна комісія утворюється головою облдержадміністрації. Ця ж особа має визначити адміністратора з числа працівників підрозділу з управління персоналом, який не є членом комісії, а має, зокрема, вести протокол засідання комісії, оформляти відомості щодо результатів конкурсу тощо.
Якщо оголошено конкурс на вищезгадані посади в райдержадміністрації, то, хоча він і проводитиметься у відповідній облдержадміністрації, конкурсна комісія утворюється керівником апарату облдержадміністрації (п. 14 Порядку № 246).
Звертаємо увагу, що протоколи засідання конкурсної комісії мають зберігатися в облдержадміністрації. Водночас документи переможця конкурсу та витяг із протоколу засідання комісії необхідно передати райдержадміністрації з метою підготовки наказу чи іншого розпорядчого документа щодо призначення переможця на посаду керівника апарату чи керівника структурного підрозділу цієї держадміністрації зі статусом юрособи публічного права.
Важливо, що в разі відмови переможця конкурсу від зайняття вакантної посади чи від складання присяги держслужбовця або виявлення підстав для застосування встановленого Законом № 889 обмеження щодо призначення на посаду, або відмови держоргану у призначенні за результатами спецперевірки потрібно повідомити про це наступного за результатами конкурсу кандидата. Таке повідомлення готується кадровою службою облдержадміністрації протягом 5 календарних днів із дня відкриття вакансії.
Якщо подібна ситуація виникла в райдержадміністрації, про наявність вакансії слід поінформувати облдержадміністрацію, щоб про це також довідався наступний за результатами конкурсу кандидат.
Нагадаємо також, що згідно з Типовим положенням про структурний підрозділ місцевої держадміністрації, затвердженим постановою КМУ від 26.09.12 р. № 887, структурний підрозділ має утворюватися головою відповідної держадміністрації (обласної, міської, районної). Цією ж особою визначається вид структурного підрозділу (департамент, управління, відділ, сектор, служба) та його статус як особи публічного права, а також затверджується положення про цей підрозділ.
Відповідно до Типового регламенту місцевої державної адміністрації, затвердженого постановою КМУ від 11.12.99 р. № 2263, якщо структурний підрозділ функціонуватиме без статусу юрособи публічного права, розробка положення про нього покладається на керівника такого підрозділу, а потім його слід погодити з юридичною службою апарату відповідної держадміністрації та затвердити рішенням голови.
Коментарі до матеріалу