Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно у формі № 20-ОПП повідомити про квартиру засновника

10.11.2020

Як відомо, у формі № 20-ОПП відображають об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, та об’єкти, через які провадиться діяльність. Такими об’єктами є майно та дії, у зв’язку з якими у платника виникають обов’язки щодо сплати податків і зборів. Як бути, якщо підприємство зареєстровано у квартирі, де проживає засновник. Як зазначати вид права на цю квартиру? Який код обрати у формі № 20-ОПП?

Фактично інформація про юридичну адресу підприємства вже є у Єдиному державному реєстрі. Водночас у «ЗІР» наявні консультації щодо того, що підприємство (незалежно від того, за якою адресою воно зареєстроване) має зазначити у формі № 20-ОПП такий об’єкт.

Далі виникає питання: чи є об’єктом оподаткування для підприємства квартира, де живе засновник і в якій це підприємство зареєстровано? Логічно припустити, якщо таку квартиру переобладнано під офіс, кабінет чи склад, і там фактично здійснюється господарська діяльність, однозначно інформацію про такий об’єкт слід розкривати. У такому випадку у графі 3 форми № 20-ОПП інформація про квартиру зазначається відповідно до функціонального призначення приміщення (наприклад, код «240» – кабінет; «378» – офіс; «468» – склад; «55» – архів).

Але в більшості випадків у своїй квартирі продовжує жити засновник, і господарської діяльності там немає. У такому разі наявність цього об’єкта не є приводом для виникнення у підприємства обов’язків щодо сплати податків і зборів. За таких обставин у формі № 20-ОПП ця квартира не відображається. Це одна з позицій стосовно цього питання.

Однак існує й інша думка, на якій наполягає і контролюючий орган. Фактично, підприємство не може зареєструватися у квартирі фізичної особи (в аналізованому випадку – засновника). Згідно з бухобліковим принципом автономності, визначеним у ст.4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», особисте майно власників підприємства є відокремленим від майна підприємства і, відповідно, не відображається у його фінзвітності.

Отже, підприємство може зареєструватися у квартирі засновника, або якщо він уніс цю квартиру до капіталу підприємства, або якщо підприємство орендує цю квартиру у свого власника. У першому випадку власник отримує корпоративні права і право на отримання дивідендів, а в другому – підприємство сплачує своєму засновнику орендні платежі. Тож така квартира в будь-якому випадку буде для підприємства об’єктом оподаткування.

Квартира, у якій не ведеться діяльність підприємства, відображається у графі 3 форми № 20-ОПП з кодом «682» (квартира). Вид права для квартири, внесеної до капіталу підприємства, зазначають у графі 10 з кодом «1» (право власності), адже така квартира є майном підприємства й обліковується на його балансі. Якщо ж квартира орендується у засновника, зазначають код виду права «7» (довгострокове користування, оренда) або «8» (короткострокове користування, оренда або найм). Так само зазначається вид права в разі, коли квартира відповідно до договору між засновником і підприємством перебуває у спільному користуванні.

Слід звернути увагу, що в п. 8.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588, визначено, що орендоване майно підлягає відображенню у формі № 20-ОПП.

devisu.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
19.08.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Президент підписав Закон про «замороження» кредитів для аграріїв Сумісництво: обмеження, особливості та необхідні дії роботодавця Уряд дозволив бронювати 100 % працівників критично важливих підприємств на прифронтових територіях Трудовий договір і...
02.06.2025
Важливе у травні для платників ПДВ
Ознайомлюйтеся з важливими матеріалами для платників ПДВ у травні. Більше за темою: Спецпроєкт «ПДВ: ситуації з практики» Спецпроєкт «Електронне адміністрування ПДВ: правила, ризики, рішення» Спецпроєкт «Особливості оподаткування ПДВ в умовах воєнного часу»...
08.07.2025
З 5 липня в Україні відновлюється обов’язкове подання статистичної звітності
Президент 3 липня підписав Закон від 18.06.2025 № 4505-IX, він офіційно опублікований 5 липня і з цього дня набув чинності. Верховна Рада підтримала зміни до п. 1 Закону від 03.03.2022 № 2115-IX «Про захист інтересів суб’єктів подання звітності та інших документів у період дії воєнн...
Нове
21.08.2025
Компенсація працівникам у разі релокації підприємств
Чи можливе переведення працівника в іншу місцевість разом з підприємством без його згоди? Більше за темою: Переведення мобілізованого працівника на новостворене підприємство Що має зробити роботодавець у разі переведення з дистанційного режиму на офісний або навпаки? Переведення працівника на робо...
21.08.2025
Вісім кроків для оформлення неповнолітнього на роботу
Плануєте використовувати працю неповнолітніх осіб? Як правильно оформити трудовий договір і що з податковими вимогами? Більше за темою: Особливості звільнення неповнолітніх працівників Особливості практики неповнолітніх Оформлення трудових відносин з неповнолітніми працівниками має здійснюватися в...
21.08.2025
Чи є обмеження на звільнення працівників з ініціативи роботодавця
Для яких категорій працівників та у яких випадках передбачено обмеження на звільнення з ініціативи роботодавця? Більше за темою: Надання відпустки після звільнення з військової служби Оплата лікарняного в разі звільнення працівника Працівникові під час звільнення виплатили готівку з округленням у...
Кращі матеріали