Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно у формі № 20-ОПП повідомити про квартиру засновника

10.11.2020

Як відомо, у формі № 20-ОПП відображають об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, та об’єкти, через які провадиться діяльність. Такими об’єктами є майно та дії, у зв’язку з якими у платника виникають обов’язки щодо сплати податків і зборів. Як бути, якщо підприємство зареєстровано у квартирі, де проживає засновник. Як зазначати вид права на цю квартиру? Який код обрати у формі № 20-ОПП?

Фактично інформація про юридичну адресу підприємства вже є у Єдиному державному реєстрі. Водночас у «ЗІР» наявні консультації щодо того, що підприємство (незалежно від того, за якою адресою воно зареєстроване) має зазначити у формі № 20-ОПП такий об’єкт.

Далі виникає питання: чи є об’єктом оподаткування для підприємства квартира, де живе засновник і в якій це підприємство зареєстровано? Логічно припустити, якщо таку квартиру переобладнано під офіс, кабінет чи склад, і там фактично здійснюється господарська діяльність, однозначно інформацію про такий об’єкт слід розкривати. У такому випадку у графі 3 форми № 20-ОПП інформація про квартиру зазначається відповідно до функціонального призначення приміщення (наприклад, код «240» – кабінет; «378» – офіс; «468» – склад; «55» – архів).

Але в більшості випадків у своїй квартирі продовжує жити засновник, і господарської діяльності там немає. У такому разі наявність цього об’єкта не є приводом для виникнення у підприємства обов’язків щодо сплати податків і зборів. За таких обставин у формі № 20-ОПП ця квартира не відображається. Це одна з позицій стосовно цього питання.

Однак існує й інша думка, на якій наполягає і контролюючий орган. Фактично, підприємство не може зареєструватися у квартирі фізичної особи (в аналізованому випадку – засновника). Згідно з бухобліковим принципом автономності, визначеним у ст.4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», особисте майно власників підприємства є відокремленим від майна підприємства і, відповідно, не відображається у його фінзвітності.

Отже, підприємство може зареєструватися у квартирі засновника, або якщо він уніс цю квартиру до капіталу підприємства, або якщо підприємство орендує цю квартиру у свого власника. У першому випадку власник отримує корпоративні права і право на отримання дивідендів, а в другому – підприємство сплачує своєму засновнику орендні платежі. Тож така квартира в будь-якому випадку буде для підприємства об’єктом оподаткування.

Квартира, у якій не ведеться діяльність підприємства, відображається у графі 3 форми № 20-ОПП з кодом «682» (квартира). Вид права для квартири, внесеної до капіталу підприємства, зазначають у графі 10 з кодом «1» (право власності), адже така квартира є майном підприємства й обліковується на його балансі. Якщо ж квартира орендується у засновника, зазначають код виду права «7» (довгострокове користування, оренда) або «8» (короткострокове користування, оренда або найм). Так само зазначається вид права в разі, коли квартира відповідно до договору між засновником і підприємством перебуває у спільному користуванні.

Слід звернути увагу, що в п. 8.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588, визначено, що орендоване майно підлягає відображенню у формі № 20-ОПП.

devisu.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
15.05.2025
Обмеження тривалості відпустки роботодавцем особі з інвалідністю II групи
Більше за темою: Чи може працівник підписати заяву на відпустку власним КЕП? Кому можна надати відпустку поза графіком? Чи має право на щорічну основну відпустку працівник, трудовий договір з яким призупинено? Чи можна надати відпустку за ненормований робочий день працівникові, який працює в реж...
15.05.2025
Хто має право накладати КЕП на акцизні накладні/розрахунки коригування
Платник акцизного податку, який реалізує пальне або спирт етиловий, накладає КЕП або удосконалений електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. Хто має право накладати кваліфікований електронний підпис на акцизні накладні/розрахунки коригування? Порядок веде...
15.05.2025
Борг з ЄСВ за рахунок переплати з інших податків: чи можна зарахувати
Відсутні законодавчі підстави для здійснення повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань з податків і зборів в рахунок погашення боргу зі сплати ЄСВ. Абзацом першим п. 1.1 Податкового кодексу визначено, що ПК регулює відносини, що виникають у сфері справляння податкі...
Кращі матеріали