Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно у формі № 20-ОПП повідомити про квартиру засновника

10.11.2020

Як відомо, у формі № 20-ОПП відображають об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, та об’єкти, через які провадиться діяльність. Такими об’єктами є майно та дії, у зв’язку з якими у платника виникають обов’язки щодо сплати податків і зборів. Як бути, якщо підприємство зареєстровано у квартирі, де проживає засновник. Як зазначати вид права на цю квартиру? Який код обрати у формі № 20-ОПП?

Фактично інформація про юридичну адресу підприємства вже є у Єдиному державному реєстрі. Водночас у «ЗІР» наявні консультації щодо того, що підприємство (незалежно від того, за якою адресою воно зареєстроване) має зазначити у формі № 20-ОПП такий об’єкт.

Далі виникає питання: чи є об’єктом оподаткування для підприємства квартира, де живе засновник і в якій це підприємство зареєстровано? Логічно припустити, якщо таку квартиру переобладнано під офіс, кабінет чи склад, і там фактично здійснюється господарська діяльність, однозначно інформацію про такий об’єкт слід розкривати. У такому випадку у графі 3 форми № 20-ОПП інформація про квартиру зазначається відповідно до функціонального призначення приміщення (наприклад, код «240» – кабінет; «378» – офіс; «468» – склад; «55» – архів).

Але в більшості випадків у своїй квартирі продовжує жити засновник, і господарської діяльності там немає. У такому разі наявність цього об’єкта не є приводом для виникнення у підприємства обов’язків щодо сплати податків і зборів. За таких обставин у формі № 20-ОПП ця квартира не відображається. Це одна з позицій стосовно цього питання.

Однак існує й інша думка, на якій наполягає і контролюючий орган. Фактично, підприємство не може зареєструватися у квартирі фізичної особи (в аналізованому випадку – засновника). Згідно з бухобліковим принципом автономності, визначеним у ст.4 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», особисте майно власників підприємства є відокремленим від майна підприємства і, відповідно, не відображається у його фінзвітності.

Отже, підприємство може зареєструватися у квартирі засновника, або якщо він уніс цю квартиру до капіталу підприємства, або якщо підприємство орендує цю квартиру у свого власника. У першому випадку власник отримує корпоративні права і право на отримання дивідендів, а в другому – підприємство сплачує своєму засновнику орендні платежі. Тож така квартира в будь-якому випадку буде для підприємства об’єктом оподаткування.

Квартира, у якій не ведеться діяльність підприємства, відображається у графі 3 форми № 20-ОПП з кодом «682» (квартира). Вид права для квартири, внесеної до капіталу підприємства, зазначають у графі 10 з кодом «1» (право власності), адже така квартира є майном підприємства й обліковується на його балансі. Якщо ж квартира орендується у засновника, зазначають код виду права «7» (довгострокове користування, оренда) або «8» (короткострокове користування, оренда або найм). Так само зазначається вид права в разі, коли квартира відповідно до договору між засновником і підприємством перебуває у спільному користуванні.

Слід звернути увагу, що в п. 8.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Мінфіну від 09.12.2011 р. № 1588, визначено, що орендоване майно підлягає відображенню у формі № 20-ОПП.

devisu.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
22.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до Порядку обчислення середньої зарплати Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників Верховна Рада схвалила в цілому зміни до ПК щодо квартального податкового розрахунку для ФОП ДПС відповідає на актуальні...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
24.07.2025
Як заповнити поле 6 заяви юрособи – платника ЄП третьої групи без фіксованої адреси
У графі «Область, район, населений пункт» поля 6 «Місце провадження господарської діяльності (індекс, адреса)» Заяви про застосування спрощеної системи оподаткування зазначається: «Надання послуг на території України» та/або «Торгівля на території України&ra...
24.07.2025
Шляхи запобігання типових порушень у сфері охорони праці
Забезпечення безпечних умов праці ‒ одна зі складових ефективної роботи будь-якого підприємства чи установи. Проте, на практиці, у цій сфері досить часто допускаються порушення, які можуть призвести до нещасних випадків, зокрема зі смертельним наслідком. Саме тому системний аналіз порушень і своєчас...
24.07.2025
Хто складає поіменні списки працівників, які підлягають медогляду
Роботодавець складає протягом місяця у чотирьох примірниках поіменні списки працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам, за формою на паперовому та електронному носіях. Більше за темою: Чи зобов’язаний роботодавець інформувати ПФУ через портал електронних послуг про медогляд прац...
Кращі матеріали