Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як визначити «повторне» правопорушення для адміністративного штрафу

12.10.2020

Відповідно до п. п. 20.1.41 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) контролюючі органи, визначені п. п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ, мають право складати стосовно платників податків – фізичних осіб та посадових осіб платників податків – юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення та виносити постанови у справах про адміністративні правопорушення у порядку, встановленому законом.

Контролюючими органами є – податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) – щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених п. п. 41.1.2 п. 41.1 ст. 41 ПКУ), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи (п. п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 ПКУ).

Загальні правила накладення стягнення за адміністративне правопорушення встановлені ст. 33 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07 грудня 1984 року № 8073-X зі змінами та доповненнями (далі – КУпАП), згідно з якими стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених КУпАП та іншими законами України. При накладенні стягнення враховуються зокрема, обставини, що пом’якшують та обтяжують відповідальність.

Обставиною, що обтяжує відповідальність за адміністративне правопорушення, визнається, зокрема повторне протягом року вчинення однорідного правопорушення, за яке особу вже було піддано адміністративному стягненню (п. 2 ст. 35 КУпАП).

Статтею 234 прим. 2 КУпАП передбачено, що податкові органи розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов’язані з порушенням порядку приймання готівки для подальшого її переказу (ст. 163 прим. 13 КУпАП), порушенням порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги) (ст. 163 прим. 15 КУпАП), ухиленням від подання декларації про доходи (ст. 164 прим. 1 КУпАП), порушенням законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ст. 165 прим. 1 КУпАП), порушенням порядку припинення юридичної особи (частини третя – шоста ст. 166 прим. 6 КУпАП), перешкоджанням уповноваженим особам податкових органів у проведенні перевірок (ст. 188 прим. 23 КУпАП).

Статтями 163 прим. 13, 163 прим. 15, 164 прим. 1, 165 прим. 1, частинами третьою – шостою ст. 166 прим. 6, 188 прим. 23 КУпАП визначено дії за які особа піддається адміністративному стягненню та межі розміру адміністративного штрафу. При цьому, якщо особу протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі самі дії (за повторне вчинення правопорушення) – межі розміру адміністративного штрафу збільшуються.

Таким чином, у справах про адміністративні правопорушення, провадження по яких здійснюється органами ДПС, для визнання правопорушення «повторним» з метою застосування адміністративної відповідальності визначальним є факт притягнення особи до адміністративної відповідальності за такі самі дії (за таке саме правопорушення), та відповідно винесення органом ДПС постанови про накладення адміністративного стягнення. При цьому перебіг календарного року розпочинається з моменту винесення постанови про накладення адміністративного стягнення (притягнення особи до адміністративної відповідальності) за попереднє правопорушення за такі самі дії (за таке саме правопорушення).

tr.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
18.11.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу Працевлаштування осіб з інвалідністю: ключові зміни для роботодавців з 1 січня 2026 року Оновлено правила для визначення критично важливих підприємств Змінено Порядок надіслання контролююч...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
19.11.2025
Працівник на лікарняному під час відпустки: дії роботодавця
Як бути в ситуації, коли працівник захворів під час щорічної відпустки? Чи підлягає продовженню відпустка після хвороби або її слід перенести на інший період? Більше за темою: Лікарняні та декретні сумісникам у 2025 році: коли та як оплачувати Лікарняний після відпустки для догляду за дитиною: як ...
19.11.2025
Господарські спори в умовах воєнного стану: огляд судових рішень за 2024 рік – перше півріччя 2025 року
Актуальність теми зумовлена змінами, яких зазнало чинне законодавство, що регулює правовідносини у різних сферах господарської діяльності в умовах воєнного стану. Більше за темою: Коли ПДВ можна включати до первісної вартості товарів: законодавство та судова практика Податкові ризики щодо обліку т...
19.11.2025
Оплата послуг обов’язкова, навіть якщо не укладено письмовий договір – судова практика
Споживач зобов'язаний оплатити житлово-комунальні послуги, якщо він фактично користувался ними. Відсутність письмово оформленого договору з позивачем не позбавляє відповідача обов’язку оплачувати надані йому послуги.  Більше за темою: Компенсація комунальних платежів: ПДВ-особливості Як...
Кращі матеріали