Відповідно до п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу реєстрація податкових накладних (ПН) та/або розрахунків коригування до податкових накладних (РК) в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:
Водночас, Порядок ведення ЄРПН встановлює, що після надходження ПН до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється її розшифрування та проводиться перевірка за визначеними критеріями. За результатами формується відповідна квитанція. Вона в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтверджувальним документом.
Порядком визначено, що операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. І якщо протягом операційного дня квитанцію про прийняття або неприйняття ПН не надіслано, така накладна вважається зареєстрованою в ЄРПН.
На практиці все ж трапляються випадки, коли ніби своєчасно направлені до ЄРПН податкові накладні до кінця операційного дня не реєструються, результатом чого стає накладання ДФС штрафних санкцій. Дуже часто таки випадки трапляються при направленні накладних після 18-ї години в останній день терміну їх реєстрації.
Платник податків, незалежно від суми нарахованого штрафу за результатами камеральної перевірки (а вони можуть сягати від кількох тисяч до мільйонів), спочатку оскаржує результати перевірки, податкові повідомлення-рішення і, зрештою, звертається до суду.
Суд, швидше за все, стане на сторону платника податку, який здійснив усі передбачені законодавством дії і не мав умислу ухилятись від сплати податку. Проте витрачені час, нерви та кошти.
Тож, плануючи подавати податкові накладні чи розрахунки коригування 15 числа чи в останній день місяця слід пам'ятати, що на їх обробку - розшифрування, перевірку та підготовку квитанції - потрібен час. Так само слід зважати на недосконалість будь-якого програмного забезпечення і ДФС тут не виключення.
http://sfs.gov.ua/