Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як на підприємстві створити комісію з питань охорони праці

Роз’яснення
08.05.2025

З метою забезпечення пропорційної участі працівників у вирішенні будь-яких питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища на підприємствах створюються комісія з питань охорони праці (далі – Комісія) не залежно від форми власності та виду діяльності. Рішення про доцільність створення Комісії, її кількісний та персональний склад приймається трудовим колективом на загальних зборах (конференції) за поданням роботодавця і професійної спілки.

На підставі Типового положення розробляється Положення про комісію з питань охорони праці підприємства, яке затверджується ухвалою загальних зборів (конференції) трудового колективу.

Комісія формується на засадах рівного представництва осіб від роботодавця (спеціалісти з безпеки, гігієни праці та інших служб підприємства) та професійної спілки, а у разі її відсутності – уповноважених найманими працівниками осіб.

Основними завданнями Комісії є:

  • захист законних прав та інтересів працівників у галузі охорони праці;
  • підготовка рекомендацій роботодавцю та працівникам щодо профілактики виробничого травматизму та професійних захворювань;
  • узгодження позицій сторін у вирішенні практичних питань у галузі охорони праці для забезпечення поєднання інтересів роботодавця та трудового колективу, кожного працівника, запобігання конфліктним ситуаціям на підприємстві;
  • вироблення пропозицій щодо включення до колективного договору найбільш важливих питань з охорони праці, визначення достатніх асигнувань на Комплексні заходи щодо досягнення встановлених нормативів і підвищення існуючого рівня охорони праці та ефективний контроль за цільовим витрачанням цих коштів;
  • захист прав та інтересів потерпілих працівників під час розгляду питань щодо призначення їм страхових виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань; надання додаткових пільг і компенсацій згідно з положеннями колективного договору за рахунок роботодавця.

На загальних зборах (конференції) трудового колективу обирається голова комісії, заступник голови та секретар. Не допускається обирати головою Комісії роботодавця. Секретарем може бути обраний працівник служби охорони праці.

Діяльність комісії проводиться на громадських засадах. У разі залучення до окремих перевірок члени комісії можуть увільнятись від основної роботи на передбачений колективним договором строк із збереженням за ними середнього заробітку.

Комісія здійснює свою діяльність на основі планів, що розробляються на певний період (квартал, півріччя, рік) і затверджуються головою Комісії.

Комісія проводить засідання в міру необхідності, але не рідше одного разу на квартал.

Засідання Комісії вважається правочинним, якщо на ньому присутні не менше половини її членів від кожної сторони. Якщо під час голосування кількість голосів «за» та «проти» однакова, голова Комісії має право вирішального голосу.

Рішення Комісії оформлюється протоколом і має рекомендаційний характер. У випадку незгоди роботодавця з рішенням Комісії він повинен надати протягом 5 днів з дня одержання зазначеного рішення письмове аргументоване пояснення.

Комісія раз на рік звітує про виконану роботу на загальних зборах (конференції) трудового колективу.

У разі необхідності (кадрові зміни) або у випадку визнання діяльності Комісії незадовільною загальні збори (конференція) трудового колективу мають право вносити зміни до складу Комісії, розпустити її та провести нові вибори.

ГУ ПФУ в Луганській області

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
27.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки Актуальні рахунки для сплати податків Пропонують повернути 100 % бронювання для критично важливих підприємств Мінцифри змінила критерії визначення критично важливих під...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
Нове
28.05.2025
Які строки відпусток без збереження зарплати
Розрізняють два види безоплатних відпусток, які можуть надаватись у період дії воєнного стану. Розглянемо їх. Відпустки без збереження заробітної плати передбачені у ст. 25 і 26 Закону від 15.11.1996 № 504/96-ВР «Про відпустки» далі – Закон № 504). Такі відпустки надавались в мирни...
28.05.2025
Чи можна працевлаштувати неповнолітнього школяра чи студента на повну ставку
Неповнолітніх школярів та студентів можна приймати на роботу зі скороченою тривалістю робочого часу та оплатою праці в розмірі повної тарифної ставки. Відповідно до ст. 187 КЗпП неповнолітні, тобто особи, що не досягли 18 років, у трудових правовідносинах прирівнюються у правах до повнолітніх, а в г...
28.05.2025
Чи обов'язково програмувати штриховий код товару в фіскальному касовому чеку
Як програмувати штриховий код товару в фіскальному касовому чеку? Більше за темою: Обов’язкові реквізити фіскального чека з 01.03.2025 Округлення у фіскальних чеках РРО/ПРРО з 01.03.2025 Відповідно до п. 1 розд. I Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розраху...
Кращі матеріали