Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як уникнути помилок при оформленні нового працівника

31.05.2019

На невеликому підприємстві бухгалтеру часто доводиться виконувати обов'язки кадровика. Відповідно, на плечі бухгалтера лягає оформлення купи кадрової документації. Справа ця дуже складне. Бухгалтер, який не має спеціальної підготовки, ризикує допустити серйозну помилку, яка в подальшому може обернутися штрафом.

Документи, які майбутній працівник повинен принести з собою для оформлення. Це паспорт, трудова книжка, страхове свідоцтво державного пенсійного страхування, військовий квиток (або приписне свідоцтво) та документ про освіту, кваліфікацію або наявність спеціальних знань.

Отже, всі необхідні документи в наявності, і претендент готовий працевлаштуватися. Здавалося б, далі все ясно - можна оформляти трудовий договір. Однак це не так, зауважила інспектор. Перед врученням трудового договору для вивчення та підпису працівника  слід ознайомити з усіма локальними актами підприємства, які стосуються організації праці. До таких актів відносяться положення про преміювання, оплату праці, надання відпусток, охорони праці, правила внутрішнього трудового розпорядку, колективний договір і т.п.  Підтвердити факт ознайомлення з кожним з них працівник  повинен особистим підписом у відповідному листі ознайомлення (він зазвичай прикріплюється до самого документа, в кінці), проставивши дату і час ознайомлення.

Відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби. Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно: укласти в письмовій формі трудовий договір; оформити наказ про прийняття на роботу; повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу. А протягом 5 днів з дня початку роботи роботодавець повинен внести запис про прийом на роботу в трудову книжку працівника. Причому, поспішати з внесенням цього запису не варто - треба дочекатися фактичного виходу працівника на роботу, ознайомити його з наказом і тільки потім вносити запис у трудову книжку. Справа ось в чому.  

Якщо працівник, підписавши трудовий договір, так і не вийшов на роботу в обумовлені терміни, організація може анулювати договір в односторонньому порядку. А ось що при цьому робити з трудовою книжкою, якщо в ній вже є запис про прийом на роботу. Саме тому краще чітко дотримуватися процедури і вносити запис про прийом на роботу тільки після того, як працівник фактично приступив до роботи і ознайомлений з наказом. Заключний етап оформлення прийому  працівника - заповнення особової картки (П-2) на нового працівника.  Тут  треба пам'ятати лише те, що картки  потрібно вести  на паперовому носії, так як з записами в них про прийом на роботу, переміщеннях і т.п. працівника слід ознайомлювати під розпис.  

kr.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
29.09.2025
Оновлено План-графік проведення перевірок (26.09.2025)
ДПС внесла зміни в План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків. Більше за темою: За який період може бути проведено планову податкову перевірку з огляду на призупинення строків давності? Допуск контролюючих органів до перевірки: покроковий алгоритм дій Чи можн...
Нове
15.12.2025
Засвідчення справжності підпису на документах: що важливо знати
Потреба завірення справжності підпису може виникнути, коли необхідно подати заяву, документи до установи, оформити дозвіл. Детальніше див. нижче. Більше за темою: Хто має право підписувати акти приймання-передачі виконаних робіт? Як підписати документ кваліфікованим електронним підписом? Процедура...
15.12.2025
Права людини: що змінюється в умовах воєнного стану
Розглянемо, які права громадян залишаються недоторканними під час воєнного стану; які права можуть бути тимчасово обмежені; як держава забезпечує захист прав людини під час війни. Більше за темою: Фінансова та статистична звітність: пауза-відтермінування на період воєнного стану вже не діє! Звільн...
15.12.2025
Як застосовувати нові норми ціноутворення в будівництві: роз’яснює Мінрозвитку
Щоб уникнути непорозумінь у документах, кошторисах і закупівлях під час воєнного стану, формуються зрозумілі, єдині правила для всіх учасників ринку. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Укладаємо договір підряду на будівництво офісу Будівництво господарським способом: які документи потрібно оф...
Кращі матеріали