Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як уникнути помилок при оформленні нового працівника

31.05.2019

На невеликому підприємстві бухгалтеру часто доводиться виконувати обов'язки кадровика. Відповідно, на плечі бухгалтера лягає оформлення купи кадрової документації. Справа ця дуже складне. Бухгалтер, який не має спеціальної підготовки, ризикує допустити серйозну помилку, яка в подальшому може обернутися штрафом.

Документи, які майбутній працівник повинен принести з собою для оформлення. Це паспорт, трудова книжка, страхове свідоцтво державного пенсійного страхування, військовий квиток (або приписне свідоцтво) та документ про освіту, кваліфікацію або наявність спеціальних знань.

Отже, всі необхідні документи в наявності, і претендент готовий працевлаштуватися. Здавалося б, далі все ясно - можна оформляти трудовий договір. Однак це не так, зауважила інспектор. Перед врученням трудового договору для вивчення та підпису працівника  слід ознайомити з усіма локальними актами підприємства, які стосуються організації праці. До таких актів відносяться положення про преміювання, оплату праці, надання відпусток, охорони праці, правила внутрішнього трудового розпорядку, колективний договір і т.п.  Підтвердити факт ознайомлення з кожним з них працівник  повинен особистим підписом у відповідному листі ознайомлення (він зазвичай прикріплюється до самого документа, в кінці), проставивши дату і час ознайомлення.

Відповідно до норм трудового законодавства, працівник не може бути допущений до роботи без укладання трудового договору та повідомлення органу фіскальної служби. Оформлюючи нового працівника на роботу, суб’єкту господарювання необхідно: укласти в письмовій формі трудовий договір; оформити наказ про прийняття на роботу; повідомити орган ДФС про прийняття працівника на роботу. А протягом 5 днів з дня початку роботи роботодавець повинен внести запис про прийом на роботу в трудову книжку працівника. Причому, поспішати з внесенням цього запису не варто - треба дочекатися фактичного виходу працівника на роботу, ознайомити його з наказом і тільки потім вносити запис у трудову книжку. Справа ось в чому.  

Якщо працівник, підписавши трудовий договір, так і не вийшов на роботу в обумовлені терміни, організація може анулювати договір в односторонньому порядку. А ось що при цьому робити з трудовою книжкою, якщо в ній вже є запис про прийом на роботу. Саме тому краще чітко дотримуватися процедури і вносити запис про прийом на роботу тільки після того, як працівник фактично приступив до роботи і ознайомлений з наказом. Заключний етап оформлення прийому  працівника - заповнення особової картки (П-2) на нового працівника.  Тут  треба пам'ятати лише те, що картки  потрібно вести  на паперовому носії, так як з записами в них про прийом на роботу, переміщеннях і т.п. працівника слід ознайомлювати під розпис.  

kr.dsp.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
Яка зараз існує відповідальність за продаж підакцизних товарів за цінами нижче мінімально встановлених
Відповідальність за продаж підакцизних товарів – 100 % вартості реалізованих таких підакцизних товарів, але не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Детальніше див. нижче. Яка відповідальність передбачена за роздрібну торгів...
12.09.2025
Як у декларації з податку на прибуток відобразити аванси з пунктів обміну валюти та особливості зарахування переплат з авансів
Покажемо, як у декларації з податку на прибуток підприємств відображаються сплачені авансові внески з пунктів обміну іноземної валюти та чи переноситься сума авансових внесків, яка перевищує суму нарахованого податкового зобов’язання за такий податковий (звітний) рік, у зменшення податкового з...
12.09.2025
Огляд справ у спорах, пов’язаних із примусовим відчуженням нерухомого майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності
Спори з питань відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності належать до актуальних і водночас складних, що зумовило зарахування їх до окрем...
Кращі матеріали