Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як діяти у разі виходу з ладу РРО: роз’яснює ДФС

20.06.2017

ДФС у листі від 12.06.2017 р. N 591/6/99-99-14-05-01-15/ІПК зазначила ,що у разі виходу з ладу РРО суб’єкт господарювання зобов’язаний діяти відповідно до п. 4 розділу III Порядку реєстрації та застосування РРО, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 р. N 547.

Зокрема суб’єкт господарювання, який використовує РРО для здійснення розрахункових операцій у готівковій та/або безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зобов’язаний у разі виявлення несправностей РРО, а також пошкодження засобів контролю протягом робочого дня, коли виявлено несправності чи пошкодження, письмово або засобами електронного зв’язку в довільній формі повідомити ЦСО, а також протягом двох робочих днів після дня виявлення несправностей чи пошкодження письмово або засобами електронного зв’язку в довільній формі повідомити про це контролюючий орган, у якому суб'єкт господарювання зареєстрований як платник податків.

Пунктом 10 розділу III Порядку реєстрації та застосування РРО, визначено, що на період виходу з ладу РРО або у разі відключення електроенергії розрахункові операції проводяться з використанням КОРО та РК.

У разі роздрукування на РРО протягом робочого дня декількох фіскальних звітних чеків усі вони вклеюються у відповідну КОРО.

Записи у розділі 2 КОРО робляться за кожним фіскальним звітним чеком окремо.

Якщо фіскальний звітний чек містить дані про операції "службове внесення" та "службова видача" коштів, графи 3, 4 розділу 2 КОРО можна не заповнювати.

Разом з тим, п. 9, 10 та 11 розділу 4 глави II Порядку реєстрації та ведення РК, КОРО визначено, що:

- у розділі 3 КОРО, зареєстрованої на РРО, обліковуються РК, використані під час відключення електроенергії або у період ремонту РРО.

Графи 1 - 4 заповнюються до початку використання РК.

Графи 5 - 7 - до початку реєстрації розрахункових операцій за допомогою РРО після відновлення постачання електроенергії чи встановлення РРО після ремонту.

- якщо початок та закінчення одного циклу використання РК при відключенні електроенергії чи на період ремонту РРО припадають на різні робочі дні, за кожний робочий день у розділі 3 КОРО на РРО здійснюються окремі записи.

При цьому графи 1, 2 заповнюються тільки у перший, а графа 7 - тільки в останній день одного циклу використання РК.

Крім того, на підставі даних РК щодня здійснюються записи у розділі 2 - до запису за перший день слід включити дані про відповідні суми (графи 2 - 7) за контрольною стрічкою з початку робочого дня до моменту виходу з ладу РРО або відключення електроенергії.

У записі за даними фіскального звітного чека, роздрукованого після відновлення роботи на РРО, необхідно зазначити, за які попередні дати підсумовані дані у цьому фіскальному чеку.

- у розділі 4 КОРО, зареєстрованої на РРО, обліковуються ремонти, роботи з технічного обслуговування, а також перевірки конструкції та програмного забезпечення РРО.

Графи 1 - 5 заповнює особа, яка здійснює ремонт, технічне обслуговування або перевірку, графи 6 та 7 - працівник суб’єкта господарювання після відновлення працездатності РРО.

У разі виходу РРО з ладу графи 1, 2 заповнює працівник суб’єкта господарювання безпосередньо після виходу РРО з ладу.

Після встановлення відремонтованого (резервного) РРО або відновлення постачання електроенергії необхідно провести через РРО суми розрахунків за час роботи з використанням РК, а також відповідно до контрольної стрічки (у випадку обнулення оперативної пам’яті) - за час роботи, що передував виходу РРО з ладу або відключенню електроенергії, окремо за кожною ставкою податку на додану вартість, акцизного податку або іншого податку (збору), після чого слід виконати Z-звіт.

За потреби виконується операція "службове внесення" на суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків.

Сума готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків до початку робочого дня, вноситься суб’єктом господарювання протягом робочого дня або перебуває на місці проведення розрахунків на момент виходу з ладу РРО чи відключення електроенергії, записується у корінець РК з позначкою "службове внесення".

Сума готівки, що вилучається суб’єктом господарювання протягом робочого дня з місця проведення розрахунків, записується у корінець РК з позначкою "службова видача".

Враховуючи вищевикладене, суб’єкт господарювання зобов’язаний заповнювати КОРО та РК відповідно до зазначеного алгоритму з дотриманням вимог Порядку реєстрації та ведення РК, КОРО.

Щодо заповнення графи 3 розділу 2 КОРО "службове внесення" згідно наданого Z-звіт за 31.03.2017 р. повідомляємо, що оскільки у Z-звіті за 31.03.2017 р. відсутній запис про "службове внесення", то відповідно і графа 3 розділу 2 КОРО не заповнюється.

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
13.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держстат планує припинити ЄДРПОУ: розпочато обговорення Внесено зміни до Порядку проведення призову громадян на військову службу під час мобілізації ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 02.05.2025 Працівникам планують надати прав...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
14.05.2025
ДПС наклала штрафи на низку підприємств за розрахунки без використання РРО
Автошколам чотирьох областей надано штрафи за розрахунки без застосування РРО/ПРРО, невидання розрахункових документів за надані послуги та відсутність офіційного оформлення трудових відносин із найманими працівниками. Більше клієнтів, ніж відображено у доходах, та неоформлені працівники – так...
14.05.2025
Неповний перелік документів не повинен бути підставою для відмови в адмінсправі: Мін’юст
Основна мета принципу офіційності, запровадженого Законом від 17.02.2022 № 2073-IX, – спростити процедури для громадян, звільнивши їх від необхідності виконувати роль «кур’єра» між різними державними установами. З прийняттям Закону від 17.02.2022 № 2073-IX «Про адмініст...
14.05.2025
ФОП не надав інформацію на адвокатський запит: можливі наслідки
Апеляційний суд зобов’язав ФОП надати адвокату у відповідь на адвокатський запит інформацію з дотриманням вимог законодавства про захист конфіденційної та комерційної інформації, а також інформації щодо персональних даних. На Хмельниччині адвокат звернувся до суду з позовом до фізособи-підприє...
Кращі матеріали