Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ДПС неправомірно анулювала ліцензію на торгівлю пальним: суд підтримав ТОВ

10.10.2024

Інформація уповноваженого органу про невидачу/непогодження документів, що є підставою для анулювання ліцензії суб’єкту господарювання відповідно до абзацу восьмого ч. 52 ст. 15 Закону від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) може стосуватися лише конкретно визначених документів, які подавалися особою для отримання ліцензії.

Якщо суб’єкт господарювання взагалі не подавав певного документа для отримання ліцензії, то інформація уповноваженого органу про невидачу/непогодження такого документа не може бути підставою для анулювання ліцензії відповідно до абзацу восьмого ч. 52 ст. 15 Закону № 481.

Про це вказав у постанові Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду (далі – КАС ВС) у справі про оскарження анулювання контролюючим органом ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

У справі, що розглядалася, ДПС анулювала ліцензію ТОВ на роздрібну торгівлю пальним у зв’язку з отриманням від Державної інспекції архітектури та містобудування України інформації у виді листа про невидачу ТОВ дозвільних документів, які підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.

Задовольняючи позовні вимоги, суди попередніх інстанцій мотивували свої рішення тим, що позивач для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним не подавав і не повинен був подавати до ДПС документи, видані органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, тому надходження від ДІАМ України листа про відсутність підтвердження прийняття зазначеного об’єкта в експлуатацію не могло бути підставою для анулювання ліцензії.

КАС Верховного Суду рішення судів попередніх інстанцій залишив без змін з огляду на таке.

Відповідно до ч. 37 ст. 15 Закону № 481 акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію, включено до переліку документів, що подаються разом із заявою про отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

При цьому питання щодо достатності документів для отримання права на реалізацію пального має досліджувати орган ліцензування на стадії розгляду заяви суб’єкта господарювання про надання ліцензії.

Отримання ж контролюючим органом після видачі ліцензії від уповноважених органів інформації, що такі документи, копії яких подані разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися/не погоджувалися такими органами, або встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії відповідно до абзаців восьмого та дев’ятого ч. 51 ст. 15 Закону № 481, є підставою для анулювання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним.

Така інформація уповноваженого органу про невидачу/непогодження документів або подання заявником недостовірних даних може стосуватися лише конкретно визначених документів, які подавалися особою для отримання ліцензії, та, відповідно, не може стосуватися документів, які заявник не подавав.

Натомість у цій справі контролюючий орган анулював ліцензію позивачеві на роздрібну торгівлю пальним після отримання від ДІАМ України інформації щодо невидачі ТОВ дозвільних документів, які підтверджують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів.

ТОВ для отримання ліцензії не надавало ДПС документів, виданих органом державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду. У 2019 році ДПС визнала достатніми надані позивачем документи для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.

На момент прийняття розпорядження про анулювання ліцензії  відповідач не мав інформації від уповноважених органів, що документи, копії яких подані ТОВ разом із заявою на отримання ліцензії, не видавалися / не погоджувалися такими органами, чи фактів подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії.

Отже, враховуючи такі обставини, відповідач не мав підстави, передбаченої в абзаці восьмому ч. 52 ст. 15 Закону № 481, для анулювання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним.

Постанова Верховного Суду від 15.08.2024 у справі № 380/8337/23 (адміністративне провадження № К/990/11400/24).

Верховний Суд


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
11.09.2025
Чи застосовується РРО/ПРРО при використанні ключ-картки та яка різниця між прийманням платежів через IBAN
РРО/ПРРО застосовуються при використанні ключ-картки, оскільки термін «ключ-карта», який використовують банки є електронним платіжним засобом, реалізованим у вигляді пластикової картки. Водночас РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при виконанні банківських операцій. При цьо...
11.09.2025
Тривалість робочого часу та відпочинку під час воєнного стану
Які зміни під час воєнного стану відбулися в частині робочого часу та відпочинку працівників? Чи можна скорочувати час відпочинку працівників? Більше за темою: Норми тривалості робочого часу – 2025 Чи можна у воєнний період збільшити тривалість робочого часу працівникам культури? Нормальна т...
11.09.2025
Чи повинен СГ реєструватися платником ПДВ при реекспорті обладнання вартістю понад 1 млн грн
Якщо загальна сума від усіх здійснених підприємством операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розд. V ПК протягом останніх 12 календарних місяців перевищує 1 млн грн, то підприємство зобов’язане буде зареєструватись як платник ПДВ. Більше за темою: Податкові ...
Кращі матеріали