Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

ЄСВ: нова процедура оскарження недоїмки

16.11.2021

Наказом Мінфіну від 30.08.2021 р. № 489 викладено у новій редакції Порядок розгляду контролюючими органами скарг на вимоги про сплату недоїмки зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та на рішення про нарахування пені та накладення штрафу, форму Рішення про залишення скарги без розгляду та форму Рішення про результати розгляду скарги.

Процедура адміністративного оскарження - один з варіантів оскарження рішень державної податкової служби, передбачених ПКУ і Законом про ЄСВ.

Не підлягають адміністративному оскарженню зобов'язання зі сплати ЄСВ, самостійно визначені платником; вимоги та/або рішення, які вже оскаржувалися та скарги щодо яких вже були розглянуті згідно з вимогами цього Порядку; вимоги та/або рішення, оскаржені платником у судовому порядку.

Якщо суб’єкт господарювання отримує від державної податкової служби  інформацію про недоїмку (недоплату) з ЄСВ у формі вимоги про сплату, то він має право оскаржити нарахування такої недоїмки, штрафу або пені.

Якщо суб’єкт господарювання не бажає оскаржувати і готов заплатити недоїмку та штрафи разом із нарахованою пенею, то зробити це треба протягом 10 календарних днів з дня надходження вимоги про сплату відповідно до ч.4 ст.25 Закону про ЄСВ.

Якщо суб’єкт господарювання платити не бажає, таку вимогу можна оскаржити у податковому органі вищого рівня. Платник має можливість подати скаргу протягом 10 календарних днів з дати отримання вимоги.

Подання скарги за новою редакцією Порядку  передбачає початок процедури адміністративного (досудового) оскарження.

Скарга може подаватися в паперовому (особисто або рекомендованим листом) та  в електронному вигляді (з дотриманням усіх вимог чинного законодавства за допомогою Електронного кабінету платника податків.

Серед обов'язкових реквізитів, які має містити така скарга є повне найменування юридичної особи, прізвище, ім'я, по батькові (за наявності) громадянина або фізичної особи-підприємця, податкову адресу платника єдиного внеску, який подає скаргу; найменування податкового органу (чиє рішення або вимога оскаржуються); реквізити оскаржуваного документа (вимога та/або рішення); підстави, за якими оскаржується вимога та/або рішення, обставини справи, які, на думку платника єдиного внеску, встановлені податковим органом неправильно чи не встановлені взагалі; обґрунтування незгоди платника єдиного внеску з вимогою та/або рішенням податкового органу з посиланням на норми законодавства; вимоги та клопотання платника єдиного внеску, який подає скаргу; відомості щодо повідомлення податкового органу, вимога та/або рішення якого оскаржується, про подання скарги до апарату ДПС; відомості про оскарження вимоги та/або рішення податкового органу до суду; адресу, на яку потрібно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги; інші документи (розрахунки), на підставі яких визначено суму єдиного внеску, що належить до сплати, або застосовано штрафну санкцію, нараховано пеню;  зауваження та пояснення, якщо вони були подані платником єдиного внеску під час перевірки та прийняття вимоги та/або рішення; висновки податкового органу щодо поданих зауважень і пояснень; перелік документів, які додаються до скарги.

Платник ЄСВ одночасно з поданням скарги до апарату ДПС зобов'язаний повідомити про це у паперовій або електронній формі податковий орган, який прийняв оскаржувані вимогу та/або рішення.

Як повідомив Олег Басан, скарга розглядатиметься податковим органом вищого рівня, ніж орган, рішення або вимога якого оскаржується. Реєструється скарга в день її надходження до ДПС.

Днем подання платником єдиного внеску скарги є:

  • при поданні скарги безпосередньо до апарату ДПС - день фактичного отримання скарги ДПС;
  • у разі надсилання скарги відділенням поштового зв'язку - дата отримання відділенням поштового зв'язку від платника єдиного внеску поштового відправлення зі скаргою, яка зазначена відділенням поштового зв'язку в повідомленні про вручення поштового відправлення або на конверті;
  • у разі надсилання скарги в електронній формі - день фактичного отримання скарги апаратом ДПС.

ДПС приймає рішення та надсилає його платнику єдиного внеску протягом 20 календарних днів з дня отримання скарги (раніше було 30 календарних днів) на адресу платника єдиного внеску через відділення поштового зв'язку з повідомленням про вручення або надає йому під підпис.

Рішення надсилається на адресу, зазначену платником єдиного внеску у скарзі, а в разі незазначення такої адреси - на податкову адресу платника єдиного внеску.

Керівник ДПС (його заступник або уповноважена особа) може прийняти рішення про подовження строку розгляду скарги платника єдиного внеску у разі невідповідності до норм розділу IV цього Порядку, але не більше 60 календарних днів, та письмово повідомити про це платника єдиного внеску до закінчення строку, визначеного для надсилання рішення.

Рішення вважається надісланим (наданим) платникові єдиного внеску, якщо його вручено посадовій особі або уповноваженій особі такої особи (фізособі може бути вручено особисто), під підпис або надіслано листом із повідомленням про вручення на адресу, зазначену в скарзі як адреса, на яку потрібно надіслати рішення за результатами розгляду скарги, а в разі незазначення такої адреси в скарзі - на податкову адресу платника єдиного внеску, або надіслано у порядку, визначеному п. 42.4 ПКУ.

Якщо вмотивоване рішення за скаргою платнику єдиного внеску не надсилається протягом 20-денного строку або протягом строку, подовженого за рішенням керівника (його заступника чи уповноваженої особи) податкового органу, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника єдиного внеску з дня, наступного за останнім днем закінчення строків

Скарга вважається також повністю задоволеною на користь платника єдиного внеску, якщо рішення керівника апарату ДПС (його заступника або уповноваженої особи) про продовження строків її розгляду не було надіслано платникові єдиного внеску до закінчення 20-денного строку.

Якщо останній день зазначених вище строків для прийняття рішення та надання відповіді припадає на вихідний, неробочий або святковий день, останнім днем таких строків вважається перший робочий день, наступний за вихідним, неробочим або святковим днем.

За результатами розгляду скарги ДПС приймає одне з таких рішень:

  • повністю задовольняє скаргу платника єдиного внеску та скасовує вимогу та/або рішення податкового органу, що оскаржується;
  • частково задовольняє скаргу платника єдиного внеску та в окремій частині скасовує вимогу та/або рішення податкового органу, що оскаржується;
  • залишає скаргу без задоволення, а вимогу та/або рішення податкового органу, яке оскаржується, - без змін;
  • збільшує суму єдиного внеску, пені та штрафів, що підлягають сплаті, або недоїмки з раніше надісланих вимог та/або рішень.

У разі збільшення  ДПС суми єдиного внеску, пені та штрафів, які підлягають сплаті, або недоїмки раніше надіслані вимоги та/або рішення не відкликаються, а на суму такого збільшення податковий орган надсилає окремо вимогу та/або рішення.

Копія рішення, прийнятого  ДПС за результатами розгляду скарги платника єдиного внеску, надсилається для виконання до податкових органів, вимоги та/або рішення яких оскаржувалися.

А платник ЄСВ зобов'язаний самостійно сплатити узгоджену внаслідок такого розгляду скарги суму недоїмки (суми пені, штрафів) протягом 10 календарних днів після отримання рішення за результатом розгляду скарги.

evp.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
02.12.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Держпраці затвердила нові нормативно-правові акти з охорони праці Оновлено показники середньої зарплати за 2025 рік, яка враховується для обчислення пенсії Планують затвердити примірні форми та описи уніфікованих форм типових документів, що створюються під час...
12.11.2025
З 1 січня 2026 року діятиме нова система КВЕД: що зараз робити бізнесу
Нова система класифікації видів економічної діяльності – розбираємось разом! Більше за темою: Зарядка електромобілів: який це КВЕД і чи потрібна ліцензія? Види діяльності: на що впливає КВЕД? Із 1 січня 2027 року Україна переходить на нову класифікацію видів економічної діяльності – NA...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
Нове
04.12.2025
«Акт повернення майна» створює ризик повторного порушення прав попри анулювання реєстраційних дій
Адміністративне анулювання реєстраційних дій не усуває ризику повторного порушення, адже сам акт і пов’язані з ним правочини формально залишаються чинними. Докладніше див. нижче. Більше за темою: Ракета пошкодила, але не знищила ОЗ: фіксація та облік Списання майна, знищеного внаслідок воєнн...
04.12.2025
Держпідтримка аграріїв не повною мірою відповідала принципам доступності та відкритості: висновки Рахункової палати
Про це йдеться у висновках Рахункової палати за результатами аудиту відповідності державної підтримки сільськогосподарських товаровиробників вимогам доступності та прозорості. Більше за темою: Як кошти державної підтримки впливають на частку сільгосптоваровиробництва? Актуалізуємо облікову політик...
04.12.2025
Як повідомляти працівників про розміри оплати праці
Ця інформація має надаватися в письмовій формі разом із заробітною платою або бути доступною працівникові для ознайомлення. Більше за темою: Работники выполняют работу на дому: куда платить налоги с зарплаты? Працівники виконують роботу вдома: куди сплачувати податки із зарплати? Відповідно до ст....
Кращі матеріали