Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Якщо реєстрацію ПН/РК призупинено: як діяти?

03.12.2019

У разі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платник ПДВ на електронну адресу отримує квитанцію, в якій йому пропонується надати пояснення та копії документів, необхідних для прийняття ДПС рішення про розблокування ПН/РК. 

Перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, наведений у п. 14 Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН (постанова Кабміну від 21.02.2018 р. № 117) та включає в себе:

  • договори, зокрема, зовнішньоекономічні контракти з додатками до них;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Платнику податку не потрібно завіряти копії документів, оскільки такі документи подаються в сканованому вигляді у форматі PDF у вигляді окремих додатків до Повідомлення з накладанням на них кваліфікованого електронного підпису та електронної печатки (за наявності).

Також платник ПДВ має право подати один пакет документів до декількох заблокованих ПН/РК, якщо такі ПН/РК складені на одного одержувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких ПН/РК відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг).

При цьому термін подання копій документів та пояснень обмежено. Так, платник ПДВ має право подати їх до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного у ПН/РК (п. 15 Порядку № 117).

Крім того, відповідно до п. 29 Порядку № 117 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 3 до цього Порядку. Таблиця даних платника податку із поясненнями розглядається комісіями регіонального рівня протягом п’яти робочих днів після дня її отримання.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке протягом операційного дня стає доступним платнику податку в Електронному кабінеті. У цьому рішенні в обов’язковому порядку зазначається причина такого неврахування.

Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК може бути оскаржене:

1. В адміністративному порядку - скарга подається до ДПС протягом 10 календарних днів з дня набрання чинності рішенням комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Якщо останній день строку оскарження припадає на вихідний, неробочий або святковий день, то скаргу можна подати в перший робочий день (п. 3 Порядку № 117).

Строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених п. 102.6 ст. 102 ПКУ, тобто у разі, якщо платник: знаходився за межами України; знаходився в плаванні на морських судах за кордоном України у складі команди (екіпажу), таких суден; перебував у місцях позбавлення волі за вироком суду; був визнаний за рішенням суду безвісті відсутнім або знаходився у розшуку; мав обмежену свободу пересування у зв’язку із ув’язненням або полоном на території інших держав або в наслідок обставин непоборної сили. Всі ці обставини платник повинен підтвердити документально. 

Скарга подається в електронному вигляді за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку № 117.

Важливо пам’ятати, що не підлягають адміністративному оскарженню рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН, які оскаржені платником податку в судовому порядку.

2. В судовому порядку - загальний термін звернення до адміністративного суду становить шість місяців відповідно до частини другої ст. 99 Кодексу адміністративного судочинства, в якій також зазначено, що іншими законами можуть встановлюватися інші терміни для звернення до адміністративного суду. Тож відповідно до п. 56.18 ст. 56 ПКУ рішення контролюючого органу (ДФС) може бути оскаржене в суді в межах термінів давності, встановлених ст. 102 ПКУ протягом 1095 днів.

Рішення комісії центрального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК може бути оскаржене тільки в судовому порядку (п. 27 Порядку 117).

rv.tax.gov.ua

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
08.07.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Уряд пропонує розшири категорії громадян, які мають право на відстрочку Держпраці перевірятиме роботодавців на предмет мобінгу: законопроєкт підписаний ДПС відповідає на актуальні запитання платників податків: лист від 27.06.2025 Які податки планує збільшити ...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
08.07.2025
Дії роботодавця у разі мобілізації працівника та за відсутності відповідних документів
Після отримання документів від працівника або ТЦК та СП необхідно видати наказ про увільнення працівника від роботи з дати мобілізації та скорегувати дані у табелі обліку використання робочого часу. Необхідно змінити причину відсутності на «інший невідпрацьований час», передбачений закон...
08.07.2025
Чи обов’язкове укладання колективного договору на підприємстві в умовах воєнного стану
Колективний договір є дієвим інструментом соціального захисту найманих працівників та стимулом дотримання роботодавцями вимог чинного законодавства про працю та інших питань соціальної політики. Більше за темою: Доплату за роботу на комп’ютері передбачено колдоговором: чи може роботодавець її...
08.07.2025
Відповідальність роботодавця за порушення права на відпустку
Розглянемо порядок надання щорічних відпусток, хто може взяти відпустку раніше, тривалість відпустки, особливості надання відпусток у період дії воєнного стану тощо. Більше за темою: Резерв на оплату відпусток: чи є різниці з податку на прибуток? Надання відпустки після звільнення з військової слу...
Кращі матеріали