Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Електронні постанови та направлення на ВЛК: відповіді Міноборони на актуальні запитання

Роз’яснення
13.03.2025

Реформа ВЛК покликана зробити військово-лікарську експертизу максимально зручною, швидкою та прозорою. Це комплексний процес, що передбачає цифровізацію процедур і вдосконалення нормативно-правової бази.

Триває перший етап реформи. У січні Міноборони запустило електронне направлення на ВЛК для військовозобов’язаних у Резерв+. А тепер впроваджує електронні постанови ВЛК для оглядів військовозобовʼязаних і військових, електронний кабінет ВЛК у Медичній інформаційній системі ЗСУ (МІС ЗСУ), а також взаємодію МІС ЗСУ з реєстром «Оберіг».

Міноборони відповідає на найпопулярніші запитання про запровадження реформи ВЛК.

1. Як працює електронне направлення на ВЛК?

Все просто – достатньо авторизуватися у мобільному застосунку «Резерв+», яким користуються вже 4 млн військовозобов’язаних, та подати запит. Більше не треба йти до ТЦК та витрачати час і зусилля, щоб взяти паперове направлення. 

Коли ТЦК підписує електронне направлення, людина отримує сповіщення в Резерв+, і потрібний документ з’являється в розділі «Направлення на ВЛК». Далі можна вирушити напряму до визначеного закладу охорони здоров’я для проходження медогляду.

2. Хто може подати запит на електронне направлення?

Сервісом уже можуть скористатись усі військовозобов’язані – як ті, хто сам бажає пройти огляд, так і ті, хто отримав паперову повістку для проходження ВЛК. Достатньо подати запит у Резерв+.

3. Що буде, якщо згенерувати електронне направлення і не прийти на ВЛК?

Якщо військовозобов’язаний сам бажає пройти ВЛК, але не з’явився, направлення в Резерв+ залишається актуальним протягом 15 днів від призначеної дати огляду. Після цього запит треба подати повторно – і в застосунок надійде направлення з тими ж або оновленими деталями.

Якщо ж військовозобов’язаний отримав повістку на проходження ВЛК, подав запит у Резерв+, отримав електронне направлення та не з’явився протягом 14 днів від призначеної дати огляду – це порушення правил обліку, за яке передбачена адміністративна відповідальність.

4. Що таке електронна постанова ВЛК?

Постанова ВЛК – це висновок, який військово-лікарська комісія формує після огляду.

Раніше постанови писали вручну та надсилали до ТЦК у паперовому вигляді. Це забирало час, а при пересиланні дані могли загубитись.

Міноборони спростило процес, розробивши електронний кабінет ВЛК у МІС ЗСУ. Новий функціонал дозволяє комісіям отримувати й передавати документи онлайн, прискорюючи їхню обробку та мінімізуючи ризик втрати даних.

5. Які переваги електронних постанов для військовозобов’язаних?

Більше не потрібно самостійно передавати постанову ВЛК до ТЦК або чекати, поки комісія надішле паперові документи та їх зафіксують у системі. Електронні дані автоматично надходитимуть до реєстру «Оберіг» – і висновок ВЛК значно швидше відображатиметься в застосунку «Резерв+».

6. Які переваги електронних постанов для військових?

Попередня історія проведених ВЛК як для військовозобов’язаних, так і для військових зберігатиметься в МІС ЗСУ, що забезпечить комплексне оцінювання стану людини під час огляду.

Завдяки електронним постановам військові невдовзі зможуть значно простіше оформлювати виплати, пільги й послуги, пов’язані зі станом здоров’я, безпосередньо в застосунку «Армія+».

Крім того, Міноборони цифровізувало довідку про обставини травми. Командир тепер може формувати її в СЕДО, після чого документ автоматично надходитиме до електронного кабінету ВЛК. Військовослужбовцю більше не потрібно отримувати оригінал довідки у командира та носити паперовий документ – достатньо вирушити на огляд напряму до ВЛК.

Електронний кабінет ВЛК також відкриває можливості для подальшої автоматизації процесів, зокрема спрощення оформлення відпусток на лікування та звільнення за станом здоров’я.

7. Оформлення постанов у електронному вигляді обов’язкове для всіх ВЛК?

З 1 березня 2025 року електронні постанови формують ті ВЛК, які зареєструвалися в електронному кабінеті, пройшли навчання та встигли опанувати функціонал. Протягом місяця до системи мають долучитись усі комісії.

А вже з 1 квітня електронний формат постанов стане обов’язковим для всіх ВЛК.

8. А якщо ВЛК не має доступу до інформаційної системи з технічних причин?

Якщо технічна можливість тимчасово відсутня, ВЛК може оформлювати постанови на папері. Після відновлення технічної можливості працівники ВЛК зобов’язані внести дані в МІС ЗСУ з поміткою про наявність паперового оригіналу.

9. Чи видадуть рішення (постанову) ВЛК на руки після огляду?

Якщо постанова оформлюється довідкою ВЛК (для висновків про придатність до військової служби, а також висновків про потреби у лікуванні, відпустці за станом здоров’я тощо), після огляду комісія може роздрукувати та передати вам друковану копію електронної постанови.

Якщо ж постанова оформлюється свідоцтвом про хворобу (для визнання непридатності до військової служби), комісія має затвердити висновок зі штатною ВЛК (тобто центральною чи регіональною). Таке рішення можна отримати на руки лише після його офіційного затвердження.

10. Чи може ВЛК просити людину особисто віднести папери до ТЦК?

Ні, ВЛК має самостійно передати постанову до ТЦК. Завдяки електронному кабінету постанову тепер оформлюють в електронному вигляді у МІС ЗСУ, після чого вона автоматично надходить до реєстру «Оберіг», а отже, і до ТЦК.

11. Чи може ВЛК вносити висновки в систему без реальних оглядів?

Ні, ВЛК обов’язково проводить огляд. Лікарі у складі ВЛК із закладів охорони здоров’я під час огляду ознайомлюються з медичними записами в Електронній системі охорони здоров’я (ЕСОЗ) та з іншими медичними документами, які надає людина, та вносять свої записи до ЕСОЗ.

Після огляду працівники ВЛК – голова комісії, всі члени, які брали участь у засіданні, та секретар – засвідчують електронну постанову кваліфікованими електронними підписами (КЕП). Усі рішення фіксуються в МІС ЗСУ, що спрощує їхній контроль і відстеження. Таким чином цифрова трансформація робить військово-лікарську експертизу прозорішою.

12. Як оскаржити рішення, закріплене в електронній постанові ВЛК?

Процедура оскарження залишається актуальною. Якщо людина не згодна з висновком ВЛК, вона може подати скаргу до штатної ВЛК (центральної чи регіональної) або оскаржити постанову в судовому порядку. Таке право передбачене главою 3 розділу І наказу Міноборони №402.

13. Яким нормативним актом врегульовані електронні постанови ВЛК?

Зміни до наказу Міноборони 14.08.2008 № 402 «Про затвердження Положення про військово-лікарську експертизу в Збройних Силах України» передбачають впровадження кабінету ВЛК, заміну паперових форм постанов ВЛК на електронні, спрощення паперової звітності.

Міноборони


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
06.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято закон щодо обміну інформацією та призупинення дії трудового договору Класифікатор професій та кваліфікаційні характеристики об'єднали з Реєстром кваліфікацій: підписано Закон До ДПС будуть подавати інформацію про банківські рахунки не тільки СГД, а та...
10.02.2025
У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт про підвищення мінімальної зарплати, пенсій та прожиткового мінімуму
Більше за темою: Мінімальна зарплата та прожитковий мінімум – 2025: які розміри та на що вплинуть Розмір мінімальної заробітної плати Парламентарі подали законопроєкт № 12462, яким передбачається підвищення прожиткового мінімуму, мінімальної зарплати та мінімальної пенсії за віком у 202...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
Нове
08.05.2025
Як на підприємстві створити комісію з питань охорони праці
Основним завданням Комісії з питань охорони праці є захист законних прав та інтересів працівників у галузі охорони праці. Рішення Комісії оформлюється протоколом і має рекомендаційний характер. З метою забезпечення пропорційної участі працівників у вирішенні будь-яких п...
08.05.2025
Порядок зняття з обліку ФО – суб’єктів незалежної професійної діяльності
Щоб бути офіційно знятим з обліку, треба подати заяву до податкової служби за місцем податкового обліку за формою № 8-ОПП. До заяви обов’язково додаються документи, що підтверджують припинення діяльності або зміну її форми. Фізична особа, яка здійснювала незалежну професійну діяльність (наприк...
08.05.2025
Перенесення декретних відпусток: що має знати роботодавець
Вагітні жінки, які працюють, можуть переносити невикористані дні відпустки. Відповідно до Закону від 13.07.2023 №3238-ІХ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо особливостей використання відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами» вагітні жінки, які працюють,...
Кращі матеріали