Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Директор іде у відпустку, головбух виконує його обов'язки: тонкощі суміщення посад

Директор іде у відпустку. Чи може головний бухгалтер виконувати обов’язки директора, якщо на підприємстві немає штатного заступника? Чи потрібно йому доплачувати за виконання цих обов’язків? І як правильно це все оформити?

Так, головний бухгалтер має право тимчасово виконувати обов’язки директора. У першу чергу зауважимо, що тут йдеться про суміщення посад. Під цим поняттям розуміють — виконання на одному й тому самому підприємстві, в установі, організації разом з основною роботою, яку обумовлено трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основної роботи (ст. 105 Кодексу законів про працю, далі — КЗпП).

Важливо відрізняти суміщення посад від роботи за сумісництвом. Адже сумісництво передбачає виконання працівником, окрім основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому чи іншому підприємстві. У такому випадку, трудові відносини регулюються різними нормами права, по­різному оплачуються й оформляються.

Суміщення, як правило, застосовується на одному й тому самому підприємстві в разі тимчасової відсутності працівника на робочому місці: через хворобу, відпустку, відрядження тощо (постанова Ради міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.81 р. № 1145, далі — постанова № 1145). Тобто суміщення професій (посад) допускають у тих випадках, коли працівник за своєю кваліфікацією може забезпечити якісне виконання як основної роботи, так і суміщеної (додаткової). Суміщувати посаду можуть один або кілька співробітників.

Працівнику за виконання робіт за суміщенням доплачують (ст. 105 КЗпП). Але доплату за суміщення професій (посад) не встановлюють у тих випадках, коли суміщену роботу обумовлену трудовим договором (є обов’язком працівника) або доручається працівнику в установленому законодавством порядку (відповідно до постанови № 1145). Суміщення установлюють за згодою працівника та оформляють наказом. У ньому потрібно обов’язково зазначити суміщену посаду та розмір доплати. Після чого працівника ознайомлюють із наказом під підпис. Унесення даних до трудової книжки про суміщення не передбачено, але прямо не заборонено (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мінпраці, Мін’юсту й Мінсоцзахисту України від 29.07.93 р. № 58). Тому в деяких випадках до трудової книжки можна внести запис про суміщення професій (посад).

У відповіді враховано норми законодавства станом на 01.12.2015

 

Джерело: http://www.vobu.com.ua/ukr/answer_to_...

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
17.06.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Яку інформацію зобов’язані подавати критично важливі підприємства до ПФУ Оприлюднено проєкт змін до НП(С)БО 12 До 20 червня підприємства мають подати до ТЦК інформацію про наявність транспортних засобів Зміна правил призупинення трудових договорів в умо...
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
Нове
20.06.2025
ДПС збільшує відшкодування ПДВ на 24 %
У травні 2025 року платникам податків відшкодовано 15,5 млрд грн. Це на 22,3 % (+2,8 млрд грн) більше, ніж у травні 2024 року. Більше за темою: Перевірка бюджетного відшкодування: строки зменшилися У січні – травні 2025 року платникам податків було відшкодовано 70,9 млрд грн ПДВ на поточ...
20.06.2025
Правові нюанси процедури банкрутства та ліквідації підприємств
Розглянемо, що таке неплатоспроможність, превентивна реструктуризація, судові процедури банкрутства, призначення арбітражного керуючого. Більше за темою: Ліквідація у зв’язку з банкрутством: правові аспекти Як використати процедуру банкрутства для стягнення боргу: практичні поради У суч...
20.06.2025
Послуги надано нерезиденту на території України: за яким курсом визначається база обкладення ПДВ при отриманні авансу
За офіційним курсом гривні до іноземних валют, який встановлено НБУ у попередній робочий день. Більше за темою: Особливості формування собівартості послуг За яким валютним (обмінним) курсом НБУ визначається база оподаткування ПДВ при отриманні попередньої (авансової) оплати в іноземній валюті ...
Кращі матеріали