Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Директор іде у відпустку, головбух виконує його обов'язки: тонкощі суміщення посад

Директор іде у відпустку. Чи може головний бухгалтер виконувати обов’язки директора, якщо на підприємстві немає штатного заступника? Чи потрібно йому доплачувати за виконання цих обов’язків? І як правильно це все оформити?

Так, головний бухгалтер має право тимчасово виконувати обов’язки директора. У першу чергу зауважимо, що тут йдеться про суміщення посад. Під цим поняттям розуміють — виконання на одному й тому самому підприємстві, в установі, організації разом з основною роботою, яку обумовлено трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основної роботи (ст. 105 Кодексу законів про працю, далі — КЗпП).

Важливо відрізняти суміщення посад від роботи за сумісництвом. Адже сумісництво передбачає виконання працівником, окрім основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому чи іншому підприємстві. У такому випадку, трудові відносини регулюються різними нормами права, по­різному оплачуються й оформляються.

Суміщення, як правило, застосовується на одному й тому самому підприємстві в разі тимчасової відсутності працівника на робочому місці: через хворобу, відпустку, відрядження тощо (постанова Ради міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.81 р. № 1145, далі — постанова № 1145). Тобто суміщення професій (посад) допускають у тих випадках, коли працівник за своєю кваліфікацією може забезпечити якісне виконання як основної роботи, так і суміщеної (додаткової). Суміщувати посаду можуть один або кілька співробітників.

Працівнику за виконання робіт за суміщенням доплачують (ст. 105 КЗпП). Але доплату за суміщення професій (посад) не встановлюють у тих випадках, коли суміщену роботу обумовлену трудовим договором (є обов’язком працівника) або доручається працівнику в установленому законодавством порядку (відповідно до постанови № 1145). Суміщення установлюють за згодою працівника та оформляють наказом. У ньому потрібно обов’язково зазначити суміщену посаду та розмір доплати. Після чого працівника ознайомлюють із наказом під підпис. Унесення даних до трудової книжки про суміщення не передбачено, але прямо не заборонено (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мінпраці, Мін’юсту й Мінсоцзахисту України від 29.07.93 р. № 58). Тому в деяких випадках до трудової книжки можна внести запис про суміщення професій (посад).

У відповіді враховано норми законодавства станом на 01.12.2015

 

Джерело: http://www.vobu.com.ua/ukr/answer_to_...

 

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
12.09.2025
Яка зараз існує відповідальність за продаж підакцизних товарів за цінами нижче мінімально встановлених
Відповідальність за продаж підакцизних товарів – 100 % вартості реалізованих таких підакцизних товарів, але не менше 2 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року. Детальніше див. нижче. Яка відповідальність передбачена за роздрібну торгів...
12.09.2025
Як у декларації з податку на прибуток відобразити аванси з пунктів обміну валюти та особливості зарахування переплат з авансів
Покажемо, як у декларації з податку на прибуток підприємств відображаються сплачені авансові внески з пунктів обміну іноземної валюти та чи переноситься сума авансових внесків, яка перевищує суму нарахованого податкового зобов’язання за такий податковий (звітний) рік, у зменшення податкового з...
12.09.2025
Огляд справ у спорах, пов’язаних із примусовим відчуженням нерухомого майна для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності
Спори з питань відчуження земельних ділянок, інших об’єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які перебувають у власності фізичних або юридичних осіб, для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності належать до актуальних і водночас складних, що зумовило зарахування їх до окрем...
Кращі матеріали