Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Директор іде у відпустку, головбух виконує його обов'язки: тонкощі суміщення посад

Директор іде у відпустку. Чи може головний бухгалтер виконувати обов’язки директора, якщо на підприємстві немає штатного заступника? Чи потрібно йому доплачувати за виконання цих обов’язків? І як правильно це все оформити?

Так, головний бухгалтер має право тимчасово виконувати обов’язки директора. У першу чергу зауважимо, що тут йдеться про суміщення посад. Під цим поняттям розуміють — виконання на одному й тому самому підприємстві, в установі, організації разом з основною роботою, яку обумовлено трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основної роботи (ст. 105 Кодексу законів про працю, далі — КЗпП).

Важливо відрізняти суміщення посад від роботи за сумісництвом. Адже сумісництво передбачає виконання працівником, окрім основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому чи іншому підприємстві. У такому випадку, трудові відносини регулюються різними нормами права, по­різному оплачуються й оформляються.

Суміщення, як правило, застосовується на одному й тому самому підприємстві в разі тимчасової відсутності працівника на робочому місці: через хворобу, відпустку, відрядження тощо (постанова Ради міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.81 р. № 1145, далі — постанова № 1145). Тобто суміщення професій (посад) допускають у тих випадках, коли працівник за своєю кваліфікацією може забезпечити якісне виконання як основної роботи, так і суміщеної (додаткової). Суміщувати посаду можуть один або кілька співробітників.

Працівнику за виконання робіт за суміщенням доплачують (ст. 105 КЗпП). Але доплату за суміщення професій (посад) не встановлюють у тих випадках, коли суміщену роботу обумовлену трудовим договором (є обов’язком працівника) або доручається працівнику в установленому законодавством порядку (відповідно до постанови № 1145). Суміщення установлюють за згодою працівника та оформляють наказом. У ньому потрібно обов’язково зазначити суміщену посаду та розмір доплати. Після чого працівника ознайомлюють із наказом під підпис. Унесення даних до трудової книжки про суміщення не передбачено, але прямо не заборонено (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мінпраці, Мін’юсту й Мінсоцзахисту України від 29.07.93 р. № 58). Тому в деяких випадках до трудової книжки можна внести запис про суміщення професій (посад).

У відповіді враховано норми законодавства станом на 01.12.2015

 

Джерело: http://www.vobu.com.ua/ukr/answer_to_...

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
30.09.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели Внесены изменения в перечень территорий боевых действий и ВОТ (приказ от 11.09.2025) С 27 сентября изменяются правила регистрации НН: разъяснения ГНС Изменения в бронировании: что предусмотрено в Программе деятельности КМУ Для ФЛП и самозанятых – нов...
08.09.2025
Закон № 4536 опубликован 3 сентября: обзор основных изменений
Закон № 4536 вносит изменения, в частности, в Налоговый кодекс, Закон от 08.07.2010 № 2464-VІ , Закон от 18.06.2024 № 3817-ІХ. Большинство норм Закона № 4536 вступает в силу первого числа месяца, следующего за месяцем его опубликования, то есть с 1 октября 2025 года. Больше по теме: Кварт...
17.07.2025
Кабмин обновил правила определения критичности предприятий для бронирования работников
Порядок и Критерии, по которым бронируют работников предприятий, вновь изменились. Рассмотрим, кого в этот раз это касается. Больше по теме: Зарплатные критерии для бронирования работников: исчисляем среднюю зарплату Сроки хранения документов по воинскому учету и бронированию Бронирование в ферме...
Новое
02.10.2025
Как подать уведомление о несчастном случае на производстве из-за военных действий
В результате обстрелов предприятия произошел несчастный случай с работниками. Как и кому подать ответное уведомление? Больше по теме: Смерть единственного учредителя фермерского хозяйства: как работать дальше? Прекращение трудового договора в случае смерти работника или работодателя В соответствии...
02.10.2025
Кто выплачивает пособие из-за несчастного случая на производстве
Произошел несчастный случай на производстве. Кто оплачивает пособие, в каком размере и с какой даты? Больше по теме: Смерть единственного учредителя фермерского хозяйства: как работать дальше? Прекращение трудового договора в случае смерти работника или работодателя В соответствии со ст. 36 Закона...
02.10.2025
Подлежат налогообложению и отражению в приложении 4ДФ денежные средства, уплаченные продавцом ФЛ-покупателю в связи с возвратом товара в течение 14 дней
Следует ли показывать возврат средств за товар надлежащего качества в приложении 4ДФ, если это не гарантийный случай? Рассмотрим в этом материале. Больше по теме: Возврат товара в интернет-магазин Возврат товара после окончания 1095 дней: учет НДС Подлежат ли налогообложению и отражению в приложен...
Лучшие материалы