Подписывайся на информационную страховку бухгалтера
Разделы:
Подразделы:
Подразделы:
Подразделы:

Директор іде у відпустку, головбух виконує його обов'язки: тонкощі суміщення посад

Директор іде у відпустку. Чи може головний бухгалтер виконувати обов’язки директора, якщо на підприємстві немає штатного заступника? Чи потрібно йому доплачувати за виконання цих обов’язків? І як правильно це все оформити?

Так, головний бухгалтер має право тимчасово виконувати обов’язки директора. У першу чергу зауважимо, що тут йдеться про суміщення посад. Під цим поняттям розуміють — виконання на одному й тому самому підприємстві, в установі, організації разом з основною роботою, яку обумовлено трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією (посадою) або виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника без звільнення від основної роботи (ст. 105 Кодексу законів про працю, далі — КЗпП).

Важливо відрізняти суміщення посад від роботи за сумісництвом. Адже сумісництво передбачає виконання працівником, окрім основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основної роботи час на тому самому чи іншому підприємстві. У такому випадку, трудові відносини регулюються різними нормами права, по­різному оплачуються й оформляються.

Суміщення, як правило, застосовується на одному й тому самому підприємстві в разі тимчасової відсутності працівника на робочому місці: через хворобу, відпустку, відрядження тощо (постанова Ради міністрів СРСР «Про порядок і умови суміщення професій (посад)» від 04.12.81 р. № 1145, далі — постанова № 1145). Тобто суміщення професій (посад) допускають у тих випадках, коли працівник за своєю кваліфікацією може забезпечити якісне виконання як основної роботи, так і суміщеної (додаткової). Суміщувати посаду можуть один або кілька співробітників.

Працівнику за виконання робіт за суміщенням доплачують (ст. 105 КЗпП). Але доплату за суміщення професій (посад) не встановлюють у тих випадках, коли суміщену роботу обумовлену трудовим договором (є обов’язком працівника) або доручається працівнику в установленому законодавством порядку (відповідно до постанови № 1145). Суміщення установлюють за згодою працівника та оформляють наказом. У ньому потрібно обов’язково зазначити суміщену посаду та розмір доплати. Після чого працівника ознайомлюють із наказом під підпис. Унесення даних до трудової книжки про суміщення не передбачено, але прямо не заборонено (Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників, затверджена наказом Мінпраці, Мін’юсту й Мінсоцзахисту України від 29.07.93 р. № 58). Тому в деяких випадках до трудової книжки можна внести запис про суміщення професій (посад).

У відповіді враховано норми законодавства станом на 01.12.2015

 

Джерело: http://www.vobu.com.ua/ukr/answer_to_...

 

Комментарии к материалу
Быстрая регистрация
Будьте в курсе изменений и актуальных тем, задавайте вопросы.
Популярное
24.06.2025
Топ-20 новостей прошлой недели
Самые интересные новости минувшей недели В Украине возобновится обязательная подача статистической отчетности ГНС отвечает на актуальные вопросы налогоплательщиков: письмо от 13.06.2025 Внесены изменения в Правила организации статистической отчетности Изменены Критерии важных предприятий с целью ...
20.05.2025
Актуальные счета для уплаты налогов
Информация о реквизитах счетов, открытых для зачисления налогов, а также для уплаты единого взноса Больше по теме: Новая форма ТТН: обзор изменений Микро, малое, среднее или крупное: зачем нужно определять размер предприятия Утверждаем и обновляем штатное расписание: правила и нюансы Списки...
17.04.2025
С 16.04.2025 начали действовать сроки хранения документов по воинскому учету
Больше по теме: Приказы и распоряжения: основные термины, виды и сроки хранения Сроки хранения первичных документов увеличены: повлияет ли это на сроки давности для проверок Министерство юстиции приказом от 14.03.2025 № 748/5 утвердило изменения к Перечню типовых документов, которые созд...
Новое
24.06.2025
Отработка двух недель при увольнении по собственному желанию во время военного положения
Больше по теме: Увольнение работников по сокращению во время приостановления трудового договора Увольнение директора предприятия: правила и нюансы Действия работодателя в случае пребывания работника в нетрезвом состоянии: увольнение или выговор В соответствии со ст. 4 Закона от 15.03.2022 № 2136-...
24.06.2025
Особенности получения электронной печати ФЛП, в том числе для ПРРО
Физлицо-предприниматель может обратиться в любой обособленный пункт регистрации пользователей Квалифицированного предоставителя электронных доверительных услуг ГНС за получением электронной печати, которая будет применяться в ПРРО, перечень документов необходимых для регистрации можно найти на ...
24.06.2025
Начисление ЕСВ в пользу умершего военнослужащего в день его смерти
Сумма денежного обеспечения, начисленная в пользу умершего военнослужащего за период, который заканчивается днем его смерти, является базой начисления единого взноса. Больше по теме: Предприниматель на общей системе не осуществляет деятельность: нужно ли ему платить ЕСВ? Штрафоопасные ошибки по ЕС...
Лучшие материалы