Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Як правильно мотивувати співробітників

Перехід від управління до лідерства дозволив британським компаніям вийти на новий рівень розвитку. Три правила, які потрібно засвоїти українським менеджерам, щоб повторити успіх західних колег.

За останні п'ять років культура британського бізнесу зазнала величезних змін. Найголовніше − змінилися уявлення про цінності співробітників. Британські менеджери нарешті усвідомили, що живуть у XXI столітті. Вони почали розуміти, що найважливіший актив будь-якої організації − це люди. Упевнений, в найближчому майбутньому, коли в Україні стабілізується політична ситуація, тут відбудеться те ж саме.

Ще одна зміна − перехід від управління до лідерства і від маніпуляцій до мотивації. У великих компаніях відбувається те, що на професійному жаргоні називають «реінжинірингом», або «розукрупненням». Там скасовують цілі ланки управлінської ієрархії. Сучасній корпорації потрібно менше керівників і більше лідерів.

Один із ключових навиків лідера − вміння утримувати потрібних співробітників і позбуватися баласту. Люди йдуть не з компанії, вони йдуть від інших людей.

Власники або керівники повинні вести співробітників за собою − бути лідерами. Для цього їм необхідно чітко усвідомлювати відмінність між маніпуляціями і мотивацією. В чому різниця? У двох словах: маніпулювати людьми − означає вимагати від них результату, тому що ви як керівник цього хочете. Мотивувати − добиватися, щоб вони зробили щось, тому що самі цього хочуть. Упевнений, що вміння мотивувати співробітників − найважливіший навик управлінця. Це означає вміти спілкуватися, показувати особистий приклад, ставити складні завдання, делегувати, навчати і справедливо винагороджувати.

Ще один ключовий навик лідера − вміння утримувати потрібних співробітників і позбуватися баласту. Люди йдуть не з компанії, вони йдуть від інших людей. Наші дослідження показують, що якщо співробітник незадоволений, то в 90% випадків причина цього − його керівник, а не робота, клієнти чи колеги.

Ось три найпростіших правила мотивації, без яких не обійтися сучасному менеджеру.

Щоб мотивувати інших, ви повинні бути мотивовані самі. Лідер не може вести за собою, якщо йому бракує мотивації. Вона зароджується зверху і просочується на нижчі рівні організаційної структури, впливаючи на результати роботи співробітників.

Для мотивації потрібна мета. Неможливо мотивувати окремого співробітника чи групу людей, якщо не ставити перед ними чітку і конкретну мету. Прислухайтеся до власних почуттів чи емоцій. Ваша особиста мотивація підвищується, якщо у вас з'явилася мета, до якої хочеться прагнути. А щоб мотивувати цілий колектив, необхідно ставити перед ним цілі на день, на тиждень, на місяць і на весь рік.

Мотивація не вічна. Мотивація − це почуття, емоційний стан. Втратити її дуже легко, адже всі ми знаємо, що емоції мінливі. Керівники мусять постійно пам'ятати про це і підживлювати мотивацію співробітників, якщо вона починає знижуватися.

У компанії, які наймають найбільш підготовлених та вмілих лідерів, шикуються черги з охочих отримати роботу. Хороший приклад − британський гігант роздрібної торгівлі John Lewis/Waitrose. Люди звільняються з цієї фірми вкрай рідко, а всіх співробітників там називають партнерами. В іншій роздрібній мережі − ASDA − працівників іменують колегами, і ніяк інакше. А найдинамічніший банк Великобританії Metro Bank довіряє своїм співробітникам настільки, що всіх їх наділили правом приймати ті чи інші управлінські рішення.

На чолі цих фірм стоять лідери найвищого рівня. Їхні компанії демонструють чудові результати і нарощують ринкову частку. Співробітники теж задоволені: вони відчувають, що їх цінують і поважають.

Зростання бізнесу неможливе без хороших працівників. Їх, у свою чергу, ростять лідери. А лідером можна стати, навчаючись і розвиваючи необхідні навички. Але найперший крок − найняти людей із правильним ставленням до справи.

Шукайте співробітників із таким ставленням, а вже потім прищеплюйте їм потрібні навички.

Джерело: http://forbes.ua/ua/magazine/forbes/1...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
28.10.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня ДПС затвердила Реєстр великих платників податків на 2026 рік Рада продовжила строки військового стану та мобілізації Чи вносити зміни до ЄДР, якщо змінено назву населеного пункту: лист Мін’юсту Чи призведе до втрати стажу неоцифрування трудової книжки ...
08.09.2025
Закон № 4536 опубліковано 3 вересня: огляд основних змін
Закон № 4536 вносить зміни, зокрема, до Податкового кодексу, Закону від 08.07.2010 № 2464-VІ , Закону від 18.06.2024 № 3817-ІХ. Більшість норм Закону № 4536 набирає чинності з першого числа місяця, наступного за місяцем його опублікування, тобто з 1 жовтня 2025 року. Більше за темою: Квартальна об&...
08.10.2025
Оновлено Довідник умовних кодів товарів
ДПС опублікувала оновленний Довідник умовних кодів товарів. ДПС опублікувало оновлений Довідник умовних кодів товарів. Умовний код товару Назва товару 00101 житловий будинок 00102 будівля 00103 ...
Нове
29.10.2025
З 1 листопада Молдова та Чорногорія приєднуються до спільного транзиту
З 1 листопада 2025 року Республіка Молдова та Чорногорія стають повноправними членами Конвенції про процедуру спільного транзиту та Конвенції про спрощення формальностей у торгівлі товарами. Більше за темою: Постачання товару «транзитом»: як оформити договірні відносини? Визначено меха...
29.10.2025
Без цукру, з низьким вмістом солі, знежирений, безкалорійний: що має пам’ятати виробник
Держслужба з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів нагадує про популярні написи на продуктах. Розглянемо, що має пам’ятати бізнес. Більше за темою: Санітарна експертиза: отримуємо висновок Вивчаємо нові правила ліцензування виробництва та обігу спирту, алкогольних напої...
29.10.2025
Офіс протидії рейдерству: результати девʼяти місяців 2025 року
Міністерство юстиції опублікувало аналітичну інформацію щодо протидії рейдерству. Які скарги розглянуло відомство та скільки було позитивних рішень? Більше за темою: Санкції за невиконання нормативу: судова практика на користь роботодавців Скарга на розрахунок сум адміністративно-господарських сан...
Кращі матеріали