Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Школа працівника: як створити профспілку?

12.12.2017

Профспілка на приватному підприємстві - як і раніше екзотика для України. А тим часом у всьому світі саме профспілки є головним захистом працівника в конфліктах з роботодавцем. Та й вітчизняне законодавство дає організованим працівникам чимало переваг. Потрібно тільки знати свої права і вміти ними користуватися.

НАВІЩО ЦЕ ПОТРІБНО? Часто доводиться чути, що профспілки - це пережиток минулого. Світовий досвід показує, що це зовсім не так. А найголовніше - що з проблемами на робочому місці так чи інакше стикався, напевно, кожен з нас. Те зарплату затримують, то відпустку не дають, то взагалі звільнили без причини. Не потрібно сприймати це, як неминуче зло. Тобто це зло, але воно зовсім не неминуче. З таким злом можна боротися. А боротися спільно - куди легше і ефективніше, ніж поодинці.

ПРОФСПІЛКА МОЖЕ:

- укласти колективний договір з роботодавцем;

- узгоджувати з роботодавцем питання зарплати, надбавок, доплат, премій, а також норм і умов праці;

- давати (або не давати) згоду на звільнення членів профспілки;

- брати участь у вирішенні колективних та індивідуальних трудових спорів;

- здійснювати громадський контроль за виплатою зарплати, дотриманням трудового законодавства і правил охорони праці;

- проводити незалежні експертизи умов праці;

- брати участь в розслідуванні причин нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

ЯК ВСТУПИТИ ДО ПРОФСПІЛКИ? Дуже просто. Якщо на вашому підприємстві вже є профспілкова організація - досить тільки написати заяву в профспілковий комітет.

До речі, вступ до профспілки - справа добровільна. Ніхто не може змусити вас приєднуватися до організації, якщо ви цього не хочете. Або, наприклад, якщо на підприємстві діє кілька профспілок, ви можете вільно вибрати той, який більше вам підходить. Втім, не забувайте: профспілка це не тільки «бонуси», а й додаткові обов'язки. Приєднавшись до нього, ви повинні будете дотримуватися статуту і сплачувати внески.

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ПРОФСПІЛКУ? Якщо профспілки на вашій фірмі немає - доведеться створювати його самим. Не лякайтеся - нічого складного в цьому немає. Потрібно тільки знайти як мінімум ще двох однодумців. Важливо, щоб вони працювали на вашому підприємстві офіційно. Після цього залишається тільки провести установчі збори і легалізувати ваш профспілка в місцевому управлінні юстиції. До речі, ви можете створити як абсолютно новий, окремий профспілка, так і осередок якогось із вже існуючих більших спілок. В останньому випадку потрібно повідомити про ваше рішення вищестояще профспілковий начальство.

ЯК ЛЕГАЛІЗУВАТИ ПРОФСПІЛКИ? Для цього потрібно просто подати в управління юстиції наступні документи:

- заява;

- протокол установчих зборів;

- статут профспілки в двох примірниках;

- відомості про засновників профспілки;

- відомості про склад комітету та ревізійної комісії профспілки.

Запам'ятайте: відмовити в легалізації профспілки чиновники згідно із законом не мають права. Якщо ви допустили якусь помилку в паперах або недодали який-небудь документ - управління юстиції просто поверне документи назад, вкаже на недоліки і запропонує подати папери заново. Якщо ж все оформлено правильно, то протягом місяця ви отримаєте свідоцтво про легалізацію і зможете починати діяти.

І ОСТАННЄ. Цілком може статися, що роботодавець буде всіляко протидіяти вашим спробам організуватися. Але не забувайте: в даному випадку закон на вашому боці. А чим більше колег ви зможете загітувати підтримати ваше починання - тим більше шансів, що перемога буде за вами.

Джерело: https://etcetera.media/shkola-rabotni...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Актуальні рахунки для сплати податків
Інформація про реквізити рахунків, відкритих для зарахування податків, а також для сплати єдиного внеску Більше за темою: Нова форма ТТН: огляд змін Мікро, мале, середнє чи велике: навіщо треба визначати розмір підприємства Затверджуємо та оновлюємо штатний розпис: правила та нюанси Сп...
17.04.2025
З 16.04.2025 почали діяти терміни зберігання документів щодо військового обліку
Більше за темою: Накази та розпорядження: основні терміни, види і строки зберігання Строки зберігання первинних документів збільшено: чи вплине це на строки давності для перевірок Міністерство юстиції наказом від 14.03.2025 № 748/5 затвердило зміни до Переліку типових документів, що створюють під ...
21.05.2025
Критично важливі підприємства до 28 травня мають подати відповідні дані: лист Мінекономіки
Більше за темою: Перелік галузевих та регіональних нормативних актів, якими затверджено критерії визнання підприємств критично важливими в особливий період Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Мінекономіки в листі від 19.05.2025 № 27-11/37509-07 поінформу...
Нове
07.07.2025
Якою буде нова політика для ринку праці: представлено візію до 2030 року
Мінекономіки провело громадське обговорення перших напрацювань розробки Стратегії зайнятості населення України – 2030. Більше за темою: Чи повинен роботодавець займатися пошуком працівників з інвалідністю для виконання нормативу 3 липня 2025 року Мінекономіки провело громадське обговорен...
07.07.2025
Дайджест новин про індустріальні парки за червень
Індустріальні парки в Україні продовжують залучати інвестиції у нові виробництва та розвиток промислової інфраструктури. За минулий місяць у цій сфері відбулося чимало цікавого. Про це – у традиційному дайджесті.  Більше за темою: Облік інвестицій за методом участі в капіталі Індуст...
07.07.2025
ДПС не проводить збори коштів на ЗСУ: шахраї знову розсилають фейкові листи
У разі отримання підозрілих листів радимо: не переходити за будь-якими посиланнями, негайно звернутися до правоохоронних органів, повідомити ДПС будь-яким зручним способом. Державна податкова служба вкотре попереджає бізнес про шахрайську схему вимагання коштів під виглядом допомоги армії. В регіона...
Кращі матеріали