Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Школа працівника: як створити профспілку?

12.12.2017

Профспілка на приватному підприємстві - як і раніше екзотика для України. А тим часом у всьому світі саме профспілки є головним захистом працівника в конфліктах з роботодавцем. Та й вітчизняне законодавство дає організованим працівникам чимало переваг. Потрібно тільки знати свої права і вміти ними користуватися.

НАВІЩО ЦЕ ПОТРІБНО? Часто доводиться чути, що профспілки - це пережиток минулого. Світовий досвід показує, що це зовсім не так. А найголовніше - що з проблемами на робочому місці так чи інакше стикався, напевно, кожен з нас. Те зарплату затримують, то відпустку не дають, то взагалі звільнили без причини. Не потрібно сприймати це, як неминуче зло. Тобто це зло, але воно зовсім не неминуче. З таким злом можна боротися. А боротися спільно - куди легше і ефективніше, ніж поодинці.

ПРОФСПІЛКА МОЖЕ:

- укласти колективний договір з роботодавцем;

- узгоджувати з роботодавцем питання зарплати, надбавок, доплат, премій, а також норм і умов праці;

- давати (або не давати) згоду на звільнення членів профспілки;

- брати участь у вирішенні колективних та індивідуальних трудових спорів;

- здійснювати громадський контроль за виплатою зарплати, дотриманням трудового законодавства і правил охорони праці;

- проводити незалежні експертизи умов праці;

- брати участь в розслідуванні причин нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

ЯК ВСТУПИТИ ДО ПРОФСПІЛКИ? Дуже просто. Якщо на вашому підприємстві вже є профспілкова організація - досить тільки написати заяву в профспілковий комітет.

До речі, вступ до профспілки - справа добровільна. Ніхто не може змусити вас приєднуватися до організації, якщо ви цього не хочете. Або, наприклад, якщо на підприємстві діє кілька профспілок, ви можете вільно вибрати той, який більше вам підходить. Втім, не забувайте: профспілка це не тільки «бонуси», а й додаткові обов'язки. Приєднавшись до нього, ви повинні будете дотримуватися статуту і сплачувати внески.

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ПРОФСПІЛКУ? Якщо профспілки на вашій фірмі немає - доведеться створювати його самим. Не лякайтеся - нічого складного в цьому немає. Потрібно тільки знайти як мінімум ще двох однодумців. Важливо, щоб вони працювали на вашому підприємстві офіційно. Після цього залишається тільки провести установчі збори і легалізувати ваш профспілка в місцевому управлінні юстиції. До речі, ви можете створити як абсолютно новий, окремий профспілка, так і осередок якогось із вже існуючих більших спілок. В останньому випадку потрібно повідомити про ваше рішення вищестояще профспілковий начальство.

ЯК ЛЕГАЛІЗУВАТИ ПРОФСПІЛКИ? Для цього потрібно просто подати в управління юстиції наступні документи:

- заява;

- протокол установчих зборів;

- статут профспілки в двох примірниках;

- відомості про засновників профспілки;

- відомості про склад комітету та ревізійної комісії профспілки.

Запам'ятайте: відмовити в легалізації профспілки чиновники згідно із законом не мають права. Якщо ви допустили якусь помилку в паперах або недодали який-небудь документ - управління юстиції просто поверне документи назад, вкаже на недоліки і запропонує подати папери заново. Якщо ж все оформлено правильно, то протягом місяця ви отримаєте свідоцтво про легалізацію і зможете починати діяти.

І ОСТАННЄ. Цілком може статися, що роботодавець буде всіляко протидіяти вашим спробам організуватися. Але не забувайте: в даному випадку закон на вашому боці. А чим більше колег ви зможете загітувати підтримати ваше починання - тим більше шансів, що перемога буде за вами.

Джерело: https://etcetera.media/shkola-rabotni...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
20.05.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Прийнято Закон щодо поновлення перебігу позовної давності Мінфін оприлюднив проєкти професійних стандартів «Головний бухгалтер бюджетної установи» та «Бухгалтер бюджетної установи» ДПС відповідає на актуальні запитання платників податкі...
27.02.2025
Зберігання та використання пального на підприємстві у 2025 році: облік, податки та документальне оформлення
Марафон-2025: головні бухгалтерські акценти року У суб'єктів господарювання, які використовують у своїй діяльності транспортні засоби, інші машини та механізми, що споживають пальне, постійно виникають запитання, пов'язані з обліком і документальним оформленням операцій з таким пальним, а також зі з...
05.03.2025
Опубліковано постанову КМУ, якою спрощено процедуру бронювання військовозобов’язаних
Більше за темою: Бронювання працівників: покрокові дії Анулювання бронювання військовозобов’язаних: підстави та умови Звітність із військового обліку та бронювання 5 лютого на сайті Кабміну опубліковано постанову від 28.02.2025 № 233, якою внесено зміни до порядку бронювання війсь...
Нове
22.05.2025
З 1 червня в Дії стане доступним мультишеринг для бізнесу
Отримати весь пакет потрібних документів від клієнта стало можливим у кілька натискань на екрані. Без ксерокопій, файлів та помилок у паперах. Саме так з 1 червня працюватиме новий сервіс для бізнесу – мультишеринг документів у Дії.  Усі цифрові копії необхідних документів надходять одра...
21.05.2025
Наукові парки – нові можливості для бізнесу
Science City – це частина Стратегії цифрового розвитку інновацій WINWIN 2030, що об’єднує науку, освіту та бізнес. Міністерство освіти і науки спільно з Міністерством цифрової трансформації розробляють новий правовий режим Science City, який має на меті трансформувати наукові парки в суч...
21.05.2025
Яким був фінансовий ринок у 2024 році: звіт НБУ
Основну увагу регулятор приділяє насамперед системно важливим та важливим суб’єктам інфраструктури фінансового ринку, порушення безперервності діяльності яких може бути джерелом системного ризику. Національний банк, дотримуючись принципів прозорості виконання функції з оверсайта, опублікував ч...
Кращі матеріали