Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Розділи:
Підрозділи:
Підрозділи:
Підрозділи:

Школа працівника: як створити профспілку?

12.12.2017

Профспілка на приватному підприємстві - як і раніше екзотика для України. А тим часом у всьому світі саме профспілки є головним захистом працівника в конфліктах з роботодавцем. Та й вітчизняне законодавство дає організованим працівникам чимало переваг. Потрібно тільки знати свої права і вміти ними користуватися.

НАВІЩО ЦЕ ПОТРІБНО? Часто доводиться чути, що профспілки - це пережиток минулого. Світовий досвід показує, що це зовсім не так. А найголовніше - що з проблемами на робочому місці так чи інакше стикався, напевно, кожен з нас. Те зарплату затримують, то відпустку не дають, то взагалі звільнили без причини. Не потрібно сприймати це, як неминуче зло. Тобто це зло, але воно зовсім не неминуче. З таким злом можна боротися. А боротися спільно - куди легше і ефективніше, ніж поодинці.

ПРОФСПІЛКА МОЖЕ:

- укласти колективний договір з роботодавцем;

- узгоджувати з роботодавцем питання зарплати, надбавок, доплат, премій, а також норм і умов праці;

- давати (або не давати) згоду на звільнення членів профспілки;

- брати участь у вирішенні колективних та індивідуальних трудових спорів;

- здійснювати громадський контроль за виплатою зарплати, дотриманням трудового законодавства і правил охорони праці;

- проводити незалежні експертизи умов праці;

- брати участь в розслідуванні причин нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань.

ЯК ВСТУПИТИ ДО ПРОФСПІЛКИ? Дуже просто. Якщо на вашому підприємстві вже є профспілкова організація - досить тільки написати заяву в профспілковий комітет.

До речі, вступ до профспілки - справа добровільна. Ніхто не може змусити вас приєднуватися до організації, якщо ви цього не хочете. Або, наприклад, якщо на підприємстві діє кілька профспілок, ви можете вільно вибрати той, який більше вам підходить. Втім, не забувайте: профспілка це не тільки «бонуси», а й додаткові обов'язки. Приєднавшись до нього, ви повинні будете дотримуватися статуту і сплачувати внески.

ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ПРОФСПІЛКУ? Якщо профспілки на вашій фірмі немає - доведеться створювати його самим. Не лякайтеся - нічого складного в цьому немає. Потрібно тільки знайти як мінімум ще двох однодумців. Важливо, щоб вони працювали на вашому підприємстві офіційно. Після цього залишається тільки провести установчі збори і легалізувати ваш профспілка в місцевому управлінні юстиції. До речі, ви можете створити як абсолютно новий, окремий профспілка, так і осередок якогось із вже існуючих більших спілок. В останньому випадку потрібно повідомити про ваше рішення вищестояще профспілковий начальство.

ЯК ЛЕГАЛІЗУВАТИ ПРОФСПІЛКИ? Для цього потрібно просто подати в управління юстиції наступні документи:

- заява;

- протокол установчих зборів;

- статут профспілки в двох примірниках;

- відомості про засновників профспілки;

- відомості про склад комітету та ревізійної комісії профспілки.

Запам'ятайте: відмовити в легалізації профспілки чиновники згідно із законом не мають права. Якщо ви допустили якусь помилку в паперах або недодали який-небудь документ - управління юстиції просто поверне документи назад, вкаже на недоліки і запропонує подати папери заново. Якщо ж все оформлено правильно, то протягом місяця ви отримаєте свідоцтво про легалізацію і зможете починати діяти.

І ОСТАННЄ. Цілком може статися, що роботодавець буде всіляко протидіяти вашим спробам організуватися. Але не забувайте: в даному випадку закон на вашому боці. А чим більше колег ви зможете загітувати підтримати ваше починання - тим більше шансів, що перемога буде за вами.

Джерело: https://etcetera.media/shkola-rabotni...

Коментарі до матеріалу
Швидка реєстрація
Будьте в курсі змін і актуальних тем, задавайте питання.
Популярне
09.09.2025
Топ-20 новин минулого тижня
Найбільш цікаві новини минулого тижня Унесено зміни до переліку територій бойових дій і ТОТ (накази від 15.07 та 17.07.2025) Зміни в зарплаті «підакцизних» СГ із 1 жовтня 2025 року: Закон опубліковано У Верховній Раді зареєстровано законопроєкт щодо змін у законодавстві про мобілізацію...
17.07.2025
Кабмін оновив правила визначення критичності підприємств для бронювання працівників
Порядок та Критерії, за якими бронюють працівників підприємств, знову зазнали змін. Розглянемо, кого цього разу це стосується. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у ф...
26.08.2025
Роз’яснення Мінекономіки щодо організації бронювання військовозобов’язаних: лист від 19.08.2025
Мінекономіки: лист від 19.08.2025 № 2704-20/55225-03 щодо організації бронювання військовозобов’язаних. Більше за темою: Зарплатні критерії для бронювання працівників: обчислюємо середню зарплату Строки зберігання документів з військового обліку та бронювання Бронювання у фермерському ...
Нове
09.09.2025
БЕБ підозрює директора підприємства-забудовника в ухиленні сплати понад 5,5 млн грн ПДВ
Держбюджету завдано збитків на суму понад 5,5 млн грн. Директору підприємства вручено повідомлення про підозру. Більше за темою: Фінмоніторинг від НБУ: як банки виявляють схеми ухилення від сплати податків? Детективи Територіального управління Бюро економічної безпеки у Чернівецькій області повідом...
09.09.2025
Дайджест запитів на партнерство для експортерів від 08.09.2025
Наразі існує більше 1 000 тендерних можливостей у країнах ЄС, пов’язаних з меблевою промисловістю. Пропонуємо декілька цікавих оголошень, участь у яких покриває GPA. Більше за темою: Податкові накладні, складені в режимі експортного забезпечення: коли блокуються та як розблокувати «Деш...
09.09.2025
Уряд запускає систему страхування військових ризиків для бізнесу та громадян
Кабмін готує запуск програми страхування військових ризиків, яка включатиме компенсацію пошкодженого майна й на прифронтових територіях. Фінансування забезпечуватиметься коштом Експортно-кредитного агентства. Більше за темою: Нещасний випадок на підприємстві: як діяти Кабмін готує за...
Кращі матеріали